Gå til innhold

Hvem er single, og hvorfor? ;)


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

det ble slutt mellom meg og faren til ungene for 1.5 år siden og har vert singel siden. Nå har jeg ikke tid, det er trening, kosthold og operasjon som er i fokus... Jeg vil komme i form og få bedre selvtilltitt for sånn jeg ser ut nå er jeg ikke avlappet nok til og være sammen med noen. Men dukker "den rette" opp på veien så slipper jeg nok ikke taket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to fullstendig ufravikelig krav når det gjelder min mann, og det er at jeg av og til skal komme i første rekke. Jeg verken forventer eller krever å være hans første prioritet hele tiden, men jeg vil ikke være den som kommer i 3. rekke, 4.rekke osv hele tiden. Det har jeg gjort før og det er ikke noe gøy. Man føler seg ganske utilfreds og lite viktig. Han skal VILLE å prioritere meg, det skal ikke gis uttrykk for ork, valgets kvaler osv. Det andre er at han og hund må gå overens. Jeg velger ikke mellom mann og hund, for den kampen taper mannen.

Så har man sånne selvfølgeligheter som at jeg ikke skal føle meg fullstendig råtten og død innvendig etter vi har hatt sex eller er sammen, fordi han sier, gjør eller er på forskjellige måter som får meg til å føle meg stygg, uverdig og bare som en bruksgjenstand.

Videre er det fint, men ikke noe krav at han er aktiv. Det trenger ikke å bety at han springer ned dørene på Friskhuset. Han kan spille fotball, basketball eller gå på ski (så lenge at jeg ikke MÅ være med på hver bidige skitur - vinter og jeg er ikke bestevenner). Han burde forstå at trening, helse og livsstil er viktig for meg, og at grandis og cola ikke er akseptabel tirsdagskveldsmat når jeg er tilstede. I motsetning til mange her, så har jeg ingen ambisjoner om å løfte mest mulig, få størst mulig muskler eller stille i BF i 2020. Jeg vil bare ha en fin og funksjonell, sunn kropp. Om jeg får støtte til dette i han så er det fantastisk bra.

Om han er en fyr med sosial IQ, kjempemessig. Bare slå av telefonen av og til. Han burde like at jeg sitter på fanget hans og forteller "blondieistorier" om dagen min, eller kommer krypende bare for å kose. Han burde vel teknisk sett også være litt klar over at jeg er glad i å bruke at jeg er jente til min fordel, og at når jeg sier "du puuuus..." så foreligger ett eller annet jeg vil ha gjort men ikke har lyst til å gjøre selv. Trenger ikke å si ja hver gang, og om jeg må jobbe litt ekstra for å få han til å gjøre det så er det enda bedre. Og han burde ta på meg ofte.

Ferieturer bør ikke inkludere en campingvogn og noe som heter campingplass ett sted i Sverige. Jeg kan til nøds akseptere å ligge i telt på fjelltur i ett par dager, men ellers er det hytte (ikke på en camping en plass) eller hoteller som gjelder. Jada, jeg går med å dra på camping med vogn også altså, men det er ikke mitt første valg - og jeg er ikke typen som drar i vogna som står fastparkert på Ebbestua, hver helg. Jeg vil ikke dra bort hver helg. Jeg vil ikke sitte hjemme hver helg. Vi trenger ikke å være sydd fast i hverandre 24/7 heller. Men jeg vil gå på cafe og tusle i butikkene hånd i hånd bare noen ganger i året. Og han må ikke ha helt, fullstendig apati mot å gå på byen. Det trenger ikke å bety å drikke seg døddrukken hver helg, men å gå ut av og til.

Han bør ha en solid dose humor, sansen for ironi og sarkasme og kunne formulere treffende replikker. Han bør også tørre å kalle meg en idiot når jeg er idiot. Når jeg vandrer rundt i pysjamas med ører på og kanintøfler så kan han si det er søtt, og det er fint om han kan si at jeg ikke trenger å sminke meg for å gå i postkassa. In short, han bør få meg til å føle meg bra.

Høres ut som min fremtidige kone, du :D Mye av de tingene du skriver føler jeg er et selvfølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Reidun, og velkommen! Det ser ut som om du er i godt lag :)

truende, skremmende :)

Hvorfor er du så truende og skremmende, da?

Takk. og hei! sniklest en stund før jeg registrerte meg, innrømmer det.

hvorfor jeg er skremmende på folk vet jeg ikke helt. jeg er jo mer sjenert enn skummel!

Jeg er over gjennomsnittet intressert i trening og kosthold, mange som finner det skremmende kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. og hei! sniklest en stund før jeg registrerte meg, innrømmer det.

hvorfor jeg er skremmende på folk vet jeg ikke helt. jeg er jo mer sjenert enn skummel!

Jeg er over gjennomsnittet intressert i trening og kosthold, mange som finner det skremmende kanskje..

Det mest skremmende er folk som ikke har lyst å ta vare på kroppen sin, og jeg er klar over at det tok lovlig lang tid før jeg fattet interessen. Men, let bygones be bygones! Jeg er livredd for å ende opp som foreldregenerasjonen, med problemer med rygg, knær, skuldre og gudene vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damer som ikke trener selv er litt rare til tider:

De vil at "du" skal ha muskler og se bra ut, men har null forståelse for at du bruker tid på trening og kosthold....

Nesten så enn må begynne å gå på sjekkern når enn trener, men det er jo litt feil det og da begge parter som regeler er der for å trene.....? Hva sier dere jenter, hadde dere blitt mere irritert over å bli "sjekka opp" på et trenings studio når du er der for å trene, enn å bli sjekka opp på en bar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som ikke trener selv er litt rare til tider:

De vil at "du" skal ha muskler og se bra ut, men har null forståelse for at du bruker tid på trening og kosthold....

Nesten så enn må begynne å gå på sjekkern når enn trener, men det er jo litt feil det og da begge parter som regeler er der for å trene.....? Hva sier dere jenter, hadde dere blitt mere irritert over å bli "sjekka opp" på et trenings studio når du er der for å trene, enn å bli sjekka opp på en bar ?

Nei.

U see, på bar så har man den der greia med at han har drukket og vil kanskje mest sannsynlig bare i trusa på deg. På trening så er du svett og halvsminka med gårsdagens hår og da veit du liksom at han har ikke drukket og er mer interessert i deg, selv om han sikkert vil i trusa på deg da også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så enn må begynne å gå på sjekkern når enn trener, men det er jo litt feil det og da begge parter som regeler er der for å trene.....? Hva sier dere jenter, hadde dere blitt mere irritert over å bli "sjekka opp" på et trenings studio når du er der for å trene, enn å bli sjekka opp på en bar ?

Tror jeg først hadde blitt litt sjokka, også sjarmert! Blir man sjekka opp på byen så tror man jo at gutten er ute etter bare en ting. Men hvis han faktisk kommer bort til deg når du står svett og jævlig, uten sminke på et treningssenter da kan man jo faktisk tro at han vil noe mer enn bare sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så fint å se at det faktisk finnes jenter som tenker slik, tommel opp:thumbsup:

Og fint og overraskende å se noen som faktisk mener det er positivt det jeg skrev! De fleste ville vel heller blitt skremt av et sånt innlegg? :p Med det hærlige unntaket folkene her inne faktisk representerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fint og overraskende å se noen som faktisk mener det er positivt det jeg skrev! De fleste ville vel heller blitt skremt av et sånt innlegg? :p Med det hærlige unntaket folkene her inne faktisk representerer :)

De som blir vettskremt av sånne fornuftige ting er som regel ikke så mye å samle på....ihvertfall om man vil ha en partner med litt felles interesser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som ikke trener selv er litt rare til tider:

De vil at "du" skal ha muskler og se bra ut, men har null forståelse for at du bruker tid på trening og kosthold....

Nesten så enn må begynne å gå på sjekkern når enn trener, men det er jo litt feil det og da begge parter som regeler er der for å trene.....? Hva sier dere jenter, hadde dere blitt mere irritert over å bli "sjekka opp" på et trenings studio når du er der for å trene, enn å bli sjekka opp på en bar ?

Det kommer ann på han det! Dersom jeg var totalt uinteressert i han hadde jeg selvfølgelig synes det hadde vært plagsomt. Men det hadde jeg jo uansett hvilken setting det var! hadde en jeg synes var interessant kommet bort til meg under treningsøkta (mellom sett selvfølgelig, ikke avbrutt under siste repen i benken..) hadde jeg bare blitt glad jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mist håpet! Haha, jeg spiser mer enn gjerne min egen mat :) Å det er det nok maange andre som gjør å om du forklarer dem "atte du skjønner det... jeg skal ha muskler så jeg må følge min diett, å skal du spise halvparten av min mat så er det ikke nok til meg, å da blir det ikke noe større/mere muskler"

Da lager de nok sin egen mat de å :p

Haha, genialt! Den skal jeg bruke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt sjekket opp på treningssenter flere ganger tidligere og synes egentlig det bare var alright ;) Man starter jo bra, mye å prate om! :)

Da håper jeg det kommer flere jenter inn i frivektsavdelingen, for jeg går pokker ikke bort til tredemøller eller "good girl, bad girl"-maskinen for å sjekke :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...