Gå til innhold

Fikk helt sjokk da jeg så denne! Finnes havfruer eller havfolk?!


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har wombat, LeanMachine eller Metal_Barbie noen respons? Eller skal vi legge denne diskusjonen død?

Kan vel egentlig bare quote Andy her oppe igrunn med en liten justering.

Jeg tror ikke EGENTLIG det finnes havfruer, men vil heller ikke utelukke det helt, fordi jeg syns det er spennende. Med henholdsvis 99,5% av havet og godt over 90% av havbunnet uoppdaget, er det mye rart som rører seg i havet vi enda ikke vet om. Om havfruene kan være en av de antakeligvis ~750000 levende organismene som ikke er oppdaget, får en ta en vurdering på selv. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Når jeg ser på dette, så vet jeg rett og slett ikke hvor jeg skal begynne, men kan prøve:

- Det er feil å si at vi stammer fra apene. Faktisk stammer vi ikke fra noen nålevende aper. Vi har en felles "stamfar".

- Jeg tror du mistolker litt hva som ligger i begrepet "missing link".

- Den "rasistiske" kommentaren er så far out, at jeg vet ikke om den fortjener et svar.

- Nok en gang så tulles det ang. hjernekapasiteten.

- Hvordan Planet X, Niburu i juli 2013 fortsatt kan interessere deg, er for meg helt uforståelig.

Ellers så er jeg litt usikker på hva du mener, fordi du snakker litt i mot deg selv. "Jeg tror på Gud", samtidig som du etterpå sier "Jeg utelukker ikke". Jeg får et inntrykk av at du aldri vil komme til å tro på noe som helst, egentlig. Ingen vitenskapelig konsensus ang. teorier utviklet på grunnlag av hypotetisk-deduktiv metode er gode nok for deg?

Ok, de sa på skolen at vi stammet fra aper, men greit, da stryker vi bare den siden jeg åpenbart bare har misforstått. Samme gjelder hjernen. Da var åpenbart dokumentaren dårlig. :p

Det var ikke noen form for rasisme i den kommentaren fra min side. Er det det for deg, så er det vel det. :)

Spiller ingen rolle for meg om du syns det er uforståelig. Jeg tror ikke at Nibiru finnes (det er jo like mange videoer og informasjoner om hvorfor det ikke er fysisk mulig som det finnes konspirasjoner om det), men jeg syns det er interessant å lese konspirasjoner - det synes jo tydeligvis andre også siden lucifers evangelium er en bestselger. :) Interessante ting må jo ikke være fakta.

"jeg tror ikke på noen Gud. Jeg utelukker ikke at det finnes en makt man ikke kan se eller ta på, men jeg tror heller ikke at det finnes nødvendigvis"

Var det dette du siktet til?

Jeg tror ikke på så veldig mye nei, det var jo det jeg sa. Jeg tror MER på noen ting enn andre, men noe er jeg fremdeles skeptisk til. Jeg kan se på film at leopardselen spiser en pingvin, så det tror jeg på. Skjønner? Jeg kan ikke se evolusjonen på dokumentar. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn nedlatende holdning kan du bare spare deg for. Jeg skiller fantasi og virkelighet, det er forskjellen.

Shit, hvor paranoid går det an å bli? Og kan du merke hvor i teksten hun er nedlatende, siden jeg er ganske ny i paranoia-drama-queen-gamet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ok, de sa på skolen at vi stammet fra aper, men greit, da stryker vi bare den siden jeg åpenbart bare har misforstått. Samme gjelder hjernen. Da var åpenbart dokumentaren dårlig. :p

Det var ikke noen form for rasisme i den kommentaren fra min side. Er det det for deg, så er det vel det. :)

Spiller ingen rolle for meg om du syns det er uforståelig. Jeg tror ikke at Nibiru finnes (det er jo like mange videoer og informasjoner om hvorfor det ikke er fysisk mulig som det finnes konspirasjoner om det), men jeg syns det er interessant å lese konspirasjoner - det synes jo tydeligvis andre også siden lucifers evangelium er en bestselger. :) Interessante ting må jo ikke være fakta.

"jeg tror ikke på noen Gud. Jeg utelukker ikke at det finnes en makt man ikke kan se eller ta på, men jeg tror heller ikke at det finnes nødvendigvis"

Var det dette du siktet til?

Jeg tror ikke på så veldig mye nei, det var jo det jeg sa. Jeg tror MER på noen ting enn andre, men noe er jeg fremdeles skeptisk til. Jeg kan se på film at leopardselen spiser en pingvin, så det tror jeg på. Skjønner? Jeg kan ikke se evolusjonen på dokumentar. :p

Korreksjon, de som mener vi stammer fra det vi i dag kaller aper har misforstått, vi har felles opphav men vår evolusjonære greiner gikk hver sine retninger i veldig mange ledd. Derfor kan vi si at vi stammer fra samme stamfar/stamape, men ikke fra dagens aper.

Totally different thing...

Og nummer to, tolker jeg det slik at siden du ikke kan se evolusjon på en dokumenter, så tror du ikke det stemmer? Det sier vell litt om at du har misforstått litt hvordan det fungerer. Men jo, du kan se evolusjon på en dokumentar. Finn en uansett en om f.eks penicillin og du har evolusjon i korte trekk. Evt så så jeg (tror det var steve irwin) som var på galapagos å viste fram to typer slanger av samme art som hadde utviklert forskjellige mønster pga de bodde på forskjellige øyer og var separert for massevis av år siden. Øyene hadde forskjellig dyreliv og vegetasjon, så slangene (selv om de er samme art) så forskjellig ut. Det betyr ikke at den ene fjerner den andre, men at de hadde samme utseende/utgangspunkt/stamslange for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korreksjon, de som mener vi stammer fra det vi i dag kaller aper har misforstått, vi har felles opphav men vår evolusjonære greiner gikk hver sine retninger i veldig mange ledd. Derfor kan vi si at vi stammer fra samme stamfar/stamape, men ikke fra dagens aper.

Totally different thing...

Og nummer to, tolker jeg det slik at siden du ikke kan se evolusjon på en dokumenter, så tror du ikke det stemmer? Det sier vell litt om at du har misforstått litt hvordan det fungerer. Men jo, du kan se evolusjon på en dokumentar. Finn en uansett en om f.eks penicillin og du har evolusjon i korte trekk. Evt så så jeg (tror det var steve irwin) som var på galapagos å viste fram to typer slanger av samme art som hadde utviklert forskjellige mønster pga de bodde på forskjellige øyer og var separert for massevis av år siden. Øyene hadde forskjellig dyreliv og vegetasjon, så slangene (selv om de er samme art) så forskjellig ut. Det betyr ikke at den ene fjerner den andre, men at de hadde samme utseende/utgangspunkt/stamslange for lenge siden.

Ja, altså, beklager for det med aper....... Er ikke så mye mer jeg kan si om det. Uansett ble jo poenget mitt i mitt hode det samme.

Jeg tror ikke at evolusjonsteorien til Darwin IKKE stemmer, men JEG VET ikke at den GJØR det, så derfor utelukker jeg ikke at det KAN finnes andre forklaringer på ENKELTE elementer enn hans. Jeg aner ikke hvordan jeg skal formulere det så du forstår, men sånn som det du nevner med slangen - det er jo noe vi kan se idag. Vi kan ikke se hvordan encellede organismer utviklet seg til mennesker og akkurat hvordan DET foregikk. Eller; gjerne vis meg om du vet hvor man kan se det. Men etter hva jeg har fått med meg; er dette teorier. Ikke håndfaste bevis. Derfor er det ikke sånn at jeg slår et slag for "JA DETTE ER KORREKT" for det aner jeg ikke om det er. Ble det noe tydeligere? XD

(Har innsett at jeg er FULLSTENDIG udugelig til å forklare, men håper det er mulig å tyde noe som helst av mine fabler xD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wombat Kan litt av problemet være den vanlige forvirringen rundt begrepet "teori"? At evolusjon er en teori betyr ikke at det er mye rom for feil. Det er en vitenskapelig teori, altså en hypotese støttet opp av så mange observasjoner og så mye bevis at den i brede strøk regnes som udiskutabel sannhet. Ordet "teori" har ikke samme betydning her som det ofte får i dagligtale (f.eks. "konspirasjonsteori"). :)

Ellers forstår jeg virkelig ikke menneskers absurde behov for å tro på noe som det ikke finnes noen bevis for at eksisterer. Særlig når tingen de velger å tro på er en komplett logisk umulighet, gjerne selvmotsigende så det holder, og ikke på noen måte er en nødvendig del av forklaringen på hvorfor verden er som den er.

Nessie finnes ikke. Sonarer har scannet hele Loch Ness, og ja, det finnes huler "Nessie" kunne gjemt seg i. Hva med det enkle faktum at det ikke er nok næring i vannet til å opprettholde liv noe særlig større enn småfisk..? Hva skulle et digert sjømonster spist i en bortimot død innsjø?

Hva med spøkelser? Folk rapporterer at de både ser, føler og hører spøkelser. I 10 år nå har alle i den siviliserte verden gått rundt med en dings i lomma 24/7, som kan ta bilder, filme, og ta opp lyd. Hvor sannsynelig er det at det ennå ikke finnes et eneste håndfast bevis på noe som gjennomsyrer alle kulturer så grundig og som det snakkes mye om..? Om man kan se noe med det blotte øye kan man også filme det. Lys i den synlige delen av EM-spektrumet er det eneste cellene i netthinnen reagerer på, og det er også denne strålingen et kamera plukker opp. Samme med lyder man kan høre. En mikrofon kan plukke opp alt et øre kan høre, og mye mer til. Hvor er bevisene?

Hva med disse evindelige kornsirklene? De er avslørt som juks. Sirklenes opphavsmenn har demonstrert hvordan de utfører de utrolige kunstverkene, med fullt kameracrew fra start til slutt, gjentatte ganger. Dette er et fantastisk eksempel på hvordan idioter forsøker desperat å skyve bevisbyrden over på motparten. "Ja vel, så noen kornsirkler er laget av mennesker. Det beviser ikke at alle kornsirkler er laget av mennesker." Det er helt korrekt, men hvorfor i heiteste skal man anta at noen kornsirkler ikke er laget av mennesker..?

Apropo kornsirkler.. hvorfor havner utenomjordisk liv i denne diskusjonen? Gitt universets størrelse, og gitt indisier på at liv kan ha oppstått ved flere separate tilfeller bare på vår egen planet er det ufattelig arrogant og navlebeskuende å tro at liv ikke finnes noe annet sted enn her. Gitt at evolusjon er en selvfølge i det øyeblikk man har en organisme som kan kopiere seg selv, og som ikke kopierer perfekt hver gang, er det også fullstendig tåkelagt å påstå at vi er de eneste intelligente skapningene i universet.

Det er dog desverre slik at avstandene det er snakk om er så enormt store at vi aldri kommer til å møte noen av dem. Se opp på himmelen en natt, og forsøk og innse at stjernene du titter på er så langt unna at de godt kan ha dødd ut før noe levende fantes på vår planet. Avstandene er så enormt, ufattelig store at selv lyset -det raskeste i hele eksistensen- fra disse forholdsvis nære stjernene bruker millioner av år på å nå oss.

Tenk litt på det, og fortell meg igjen hvordan aliens bortførte deg for å stikke prober i stumpen din, lage morsomme mønstre i noen kornåkre, og plante et "mystisk metallspon" i fingeren din.

Dersom troll, tusser, kjemper, nisser, gnomer, varulver, gjenferd, guder, engler, djevler, demoner, havfolk, centaurer, minotaurer, griffer, basilisker, alver, féer, kraken, midgardsormen, nymfer, manticorer, yetier, vampyrer, eller noe annet slikt faktisk eksisterte ville det vært enormt enkelt å bevise det. Når det alikevel ikke eksisterer et eneste håndfast bevis for noe av det, og ingen av disse tingene er nødvendige for å forklare universet slik det eksisterer... Hvorfor skal man alikevel velge og tro på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...