Gå til innhold

Fikk helt sjokk da jeg så denne! Finnes havfruer eller havfolk?!


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror vi godt kan skille mellom det å bevege seg utav denne sonen for moro skyld, og det å leve i den logikk-og vitenskapsfrie komfortsonen ;)
Åååhååånei du! Jeg har aldri sagt at jeg ikke stole rpå vitenskapen:P Faktisk s¨å er jeg den type perosn som tror så og si bare på den;) For moro skyld så liker jeg å bevege meg litt vekk fra den ,fordi verden er en fryktelig plass og det meste her på jorda er bullshit;)

Som George Carlin pleide å si:"It`s all bullshit ,and it`s bad for ya`!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååhååånei du! Jeg har aldri sagt at jeg ikke stole rpå vitenskapen:p Faktisk s¨å er jeg den type perosn som tror så og si bare på den;) For moro skyld så liker jeg å bevege meg litt vekk fra den ,fordi verden er en fryktelig plass og det meste her på jorda er bullshit;)

Som George Carlin pleide å si:"It`s all bullshit ,and it`s bad for ya`!" ;)

Jeg trekker linja mellom "Tenk så morsomt om det fantes havfruer!" og "Finnes det virkelig havfruer? Denne dokumentaren viser det jo, og myndighetene verden over har skjult det for oss i alle år! Jeg tror de finnes, og du kan ikke bevise at de ikke gjør det!". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker linja mellom "Tenk så morsomt om det fantes havfruer!" og "Finnes det virkelig havfruer? Denne dokumentaren viser det jo, og myndighetene verden over har skjult det for oss i alle år! Jeg tror de finnes, og du kan ikke bevise at de ikke gjør det!". ;)
Ja ,helt greit det,trekk en linje du;) Jeg tror på det for min egen del,altså for moro skyld. Jeg velger å tro på at ingenting er umulig så lenge det ikke er beviser for at det ikke finnes eller finnes. Det er litt som...å ha håp når ting kanskje ser mørkt ut....og selv om jeg vet innerst inne at det helt sikkert er bullshit,så og si alt her i verden er det,så velger jeg på rosa dager å tro på så og si alt:D For min egen psykes skyld:)

Men så er jeg også der at jeg ikke tror på religioner ,ikkesant...Jeg har trua på the big bang...vitenskap..osv...nekter å tro på religion...det er mange grunner for det,kanskje er det fordi det er(eller var) et fag vi var tvunget til å ha om på skolen...jeg er litt rebel av meg...og kjærringa mot strømmen type perosn...sååå ja..kanskje er det derfor jeg velger selv å ikke tro på gud ,Jesus og alt dette. Så jeg tror det er litt hva man selv velger å tro på og litt hva man velger å ikke tro på til tross hva andre sier..:) Men jeg også skjønner i grunnen at det er størst sannsynlighet for at det ikke vil finnes havfolk eller lignende eller andre skapninger...men jeg velger å overse den logikken uansett og holde litt fast ved teorien om at ingen vet...ingen kan bevise at det ikke finnes,så da gjør de det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ja ,helt greit det,trekk en linje du;) Jeg tror på det for min egen del,altså for moro skyld. Jeg velger å tro på at ingenting er umulig så lenge det ikke er beviser for at det ikke finnes eller finnes. Det er litt som...å ha håp når ting kanskje ser mørkt ut....og selv om jeg vet innerst inne at det helt sikkert er bullshit,så og si alt her i verden er det,så velger jeg på rosa dager å tro på så og si alt:D For min egen psykes skyld:)

Men så er jeg også der at jeg ikke tror på religioner ,ikkesant...Jeg har trua på the big bang...vitenskap..osv...nekter å tro på religion...det er mange grunner for det,kanskje er det fordi det er(eller var) et fag vi var tvunget til å ha om på skolen...jeg er litt rebel av meg...og kjærringa mot strømmen type perosn...sååå ja..kanskje er det derfor jeg velger selv å ikke tro på gud ,Jesus og alt dette. Så jeg tror det er litt hva man selv velger å tro på og litt hva man velger å ikke tro på til tross hva andre sier..:) Men jeg også skjønner i grunnen at det er størst sannsynlighet for at det ikke vil finnes havfolk eller lignende eller andre skapninger...men jeg velger å overse den logikken uansett og holde litt fast ved teorien om at ingen vet...ingen kan bevise at det ikke finnes,så da gjør de det :D

Jeg vet faktisk ikke engang hva jeg leste her, men ser ut som at du har en helt egen definisjon på hva å tro på noe er. Du avfeier gud på samme grunnlag som forsterker din tro på havfruer. Det gir liksom ikke helt logisk mening da de begge er fenomener du mener vi ikke kan bevise, så blir konklusjonene vidt forskjellige.

Spurte leanmachine tidligere, men hvordan stiller du deg til Odin, Zevs, Mars, Tusser, Fjøsnissen, Villvetter og bergtroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke engang hva jeg leste her, men ser ut som at du har en helt egen definisjon på hva å tro på noe er. Du avfeier gud på samme grunnlag som forsterker din tro på havfruer. Det gir liksom ikke helt logisk mening da de begge er fenomener du mener vi ikke kan bevise, så blir konklusjonene vidt forskjellige.

Spurte leanmachine tidligere, men hvordan stiller du deg til Odin, Zevs, Mars, Tusser, Fjøsnissen, Villvetter og bergtroll?

Nei du forstår ikke hva jeg mener;) Jeg kan ikke forsklare det noe bedre enn det jeg skrev over...jeg tror på det fordi jeg velger å tro på det,selv om 99% tyder på at det ikke finnes eller logisk nok vil finnes. Man må da få lov til å mene det man vil mener jeg..tro på det man vil...jeg skjønner jo at all vitenskap peker mot meg og jeg også forstår at sannsynligheten for at det finnes havfruer,drager,troll,vampyrer eller andre skapninger er liten,men den lille biten som er igjen velger jeg å beholde du:P

Og det er for min egen del det...og det er vel fordi vi ikke kan bevise at det ikke finnes at jeg velger å tro på det;)

Du skjønner at denne diskusjonen aldri kommer til å ta slutt hvis folk skal prøve å overbevise meg om at jeg ikke må ha trua på slike ting ,sant?:p

Hvordan jeg stiller meg til odin og Zevs? Ja odin er jo litt min kopp te da..hehe...liker norrøn mytologi,men bare som et eventyr;) Selv om det er veldig interessant,samme som med bibelen,mye sjukt,dermed interessant lesing..men sant..nei...fordi det er religion...jeg er antikrist omtrent så det passer seg jo ikke:P Ang Zevs har jeg ingen stor kunnskap om han eller gresk mytologi,men jeg tenker,der finnes det for så vidt litt beviser,tenker på Olympia og ruinene osv ...så jeg stiller meg ikke akkurat så veldig kritisk til det egentlig..kunne vært:P?

Mars? Som aliens og planeten mars,så er jeg åpen for det meste...de har jo funne tliv der..og vann..eller om det var vann der evt har de jo forsket på om mars hadde mye mer liv før vår planet ble befolket eller noe i den duren...interessant...har trua på det;)

Tusser...ja,de finnes,så en her i går,under senga mi;) Fjøsnissen holder jeg liv i ,samme med julenissen,for barnas skyld:D Villvetter hatet jeg som liten så de finns ikke:P Bergtroll finnes i høy grad,har du ikke sett trolljegeren?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Nei du forstår ikke hva jeg mener;) Jeg kan ikke forsklare det noe bedre enn det jeg skrev over...jeg tror på det fordi jeg velger å tro på det,selv om 99% tyder på at det ikke finnes eller logisk nok vil finnes. Man må da få lov til å mene det man vil mener jeg..tro på det man vil...jeg skjønner jo at all vitenskap peker mot meg og jeg også forstår at sannsynligheten for at det finnes havfruer,drager,troll,vampyrer eller andre skapninger er liten,men den lille biten som er igjen velger jeg å beholde du:p

Og det er for min egen del det...og det er vel fordi vi ikke kan bevise at det ikke finnes at jeg velger å tro på det;)

Du skjønner at denne diskusjonen aldri kommer til å ta slutt hvis folk skal prøve å overbevise meg om at jeg ikke må ha trua på slike ting ,sant?:p

Hvordan jeg stiller meg til odin og Zevs? Ja odin er jo litt min kopp te da..hehe...liker norrøn mytologi,men bare som et eventyr;) Selv om det er veldig interessant,samme som med bibelen,mye sjukt,dermed interessant lesing..men sant..nei...fordi det er religion...jeg er antikrist omtrent så det passer seg jo ikke:p Ang Zevs har jeg ingen stor kunnskap om han eller gresk mytologi,men jeg tenker,der finnes det for så vidt litt beviser,tenker på Olympia og ruinene osv ...så jeg stiller meg ikke akkurat så veldig kritisk til det egentlig..kunne vært:p?

Mars? Som aliens og planeten mars,så er jeg åpen for det meste...de har jo funne tliv der..og vann..eller om det var vann der evt har de jo forsket på om mars hadde mye mer liv før vår planet ble befolket eller noe i den duren...interessant...har trua på det;)

Tusser...ja,de finnes,så en her i går,under senga mi;) Fjøsnissen holder jeg liv i ,samme med julenissen,for barnas skyld:D Villvetter hatet jeg som liten så de finns ikke:p Bergtroll finnes i høy grad,har du ikke sett trolljegeren?!

Det jeg mener er: Du sier at siden det ikke kan bevises, så velger du å tro på det, og da er mitt poeng at da må du jo tro på alt slikt eller ingenting. Altså, du kan ikke avfeie draugen og fjordheksa på samme grunnlag som forsterker din tro til havfruene. Det gir ingen mening.

Videre sier du hele tiden at du velger å tro X og Y, men jeg tviler sterkt på at du faktisk gjør det, når alt kommer til alt. En ting er å si at du gjerne skulle ønske fabeldyr fantes, en helt annen er å hardnakket påstå at de gjør det. Så det jeg egentlig tror er at du synes tanken er fin og gjerne skulle ønske det var sant, men at du innerst inne ikke egentlig tror de faktisk eksisterer.

Ps, Mars er en romersk gud i denne sammenheng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er: Du sier at siden det ikke kan bevises, så velger du å tro på det og da er mitt poeng at da må du jo tro på alt slikt eller ingenting. Altså du kan ikke avfeie draugen og fjordheksa på samme grunnlag som forsterker din tro til havfruene. Det gir ingen mening.

Videre sier du hele tiden at du velger å tro X og Y, men jeg tviler sterkt på at du faktisk gjør det, når alt kommer til alt. En ting er å si at du gjerne skulle ønske fabeldyr fantes, en helt annen er å hardnakket påstå at de gjør det. Så det jeg egentlig tror er at du synes tanken er fin og gjerne skulle ønske det var sant, men at du innerst inne ikke egentlig tror de faktisk eksisterer.

Ja men det er det du tenker og det du tror på...alt eller ingenting..det e rjo din holdning til tema? jeg har en litt annen...det er alltid litt vanskelig å forstå seg fullt og helt på noen som tenker fullstendig annerledes enn det en gjør selv...trur vi har en slik situasjon nå...jeg er for så vidt vandt med at folk ikke forstår meg 100 % uansett. Eneste perosnen som har forstårr seg så og si nesten 100% her i denne tråden er LeanMachine:D Og om jeg får si det selv så skriver hun hakket bedre og mye bedre formulert enn jeg er;:p

Men helt sistetingen du skriver her stemmer så og si ja,hvis jeg skal få deg til å skjønne på din måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Ja men det er det du tenker og det du tror på...alt eller ingenting..det e rjo din holdning til tema? jeg har en litt annen...det er alltid litt vanskelig å forstå seg fullt og helt på noen som tenker fullstendig annerledes enn det en gjør selv...trur vi har en slik situasjon nå...jeg er for så vidt vandt med at folk ikke forstår meg 100 % uansett. Eneste perosnen som har forstårr seg så og si nesten 100% her i denne tråden er LeanMachine:D Og om jeg får si det selv så skriver hun hakket bedre og mye bedre formulert enn jeg er;:p

Men helt sistetingen du skriver her stemmer så og si ja,hvis jeg skal få deg til å skjønne på din måte:)

Vil bare poengtere at jeg her prøver å synliggjøre at det er en logisk brist i måten du sier at X eksisterer, men Y ikke gjør det. Men at grunnlaget du bruker for å differensiere de to er akkurat det samme.

For å gjøre det veldig enkelt, hvilken av følgende påstander beskriver hva du mener best? A eller B

A) Jeg skulle ønske havfruer fantes, de fascinerer meg og jeg synes slike historier er koselige og spennende. Men innerst inne vet jeg jo at de ikke finnes, dessverre.

B) Jeg tror havfruer eksisterer uavhengig av hva all kunnskap tilsier.

PS: Jeg ilegger ikke mine innlegg en direkte personlig mening, men prøver å greie ut om din. Derfor blir det feil å si "på min måte" da "min måte" i bunn og grunn er et argument for fornuften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare poengtere at jeg her prøver å synliggjøre at det er en logisk brist i måten du sier at X eksisterer, men Y ikke gjør det. Men at grunnlaget du bruker for å differensiere de to er akkurat det samme.

For å gjøre det veldig enkelt, hvilken av følgende påstander beskriver hva du mener best? A eller B

A) Jeg skulle ønske havfruer fantes, de fascinerer meg og jeg synes slike historier er koselige og spennende. Men innerst inne vet jeg jo at de ikke finnes, dessverre.

B) Jeg tror havfruer eksisterer uavhengig av hva all kunnskap tilsier.

PS: Jeg ilegger ikke mine innlegg en direkte personlig mening, men prøver å greie ut om din. Derfor blir det feil å si "på min måte" da "min måte" i bunn og grunn er et argument for fornuften.

Ja,skjønner hva du prøver på her, og ja det er mye som har en logisk brist når det kommer til meg skal jeg si deg:P

Fornuft? HVa er det?:p

Jeg er imellom a og b...og jeg tror ikke på at all kunnskap er "all" kunnskap som noen gang kommer til å finnes,...det kommer alltid ny kunnskap;).

La meg vippe denne litt over til noe annet her ...hva med "eksperimenter gone bad?" :o Da KAN det hende det kan finnes litt av hvert da?:p

Jeg er enig at det finnes lite aegumenter for at ting slik som for eksempel havfruer finnes og det er vel i grunnen lite jeg kan gjøre med det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ja,skjønner hva du prøver på her, og ja det er mye som har en logisk brist når det kommer til meg skal jeg si deg:p

Fornuft? HVa er det?:p

Jeg er imellom a og b...og jeg tror ikke på at all kunnskap er "all" kunnskap som noen gang kommer til å finnes,...det kommer alltid ny kunnskap;).

La meg vippe denne litt over til noe annet her ...hva med "eksperimenter gone bad?" :o Da KAN det hende det kan finnes litt av hvert da?:p

Jeg er enig at det finnes lite aegumenter for at ting slik som for eksempel havfruer finnes og det er vel i grunnen lite jeg kan gjøre med det;)

Det er da umulig å være imellom A og B så vidt jeg ser det, enten så tror du FAKTISK at de finnes, eller ikke. Det er forskjell på å ønske at noe var slik, og faktisk tro noe er slik.

Det er poenget mitt, du skriver at du tror alt kan finnes, men du tror ikke på religiøse helgener, guder eller lignende. Noe du skulle gjort i følge din egen logikk. Altså, eneste konklusjonen er at du blander kortene med hva du ønsker er og hva du faktisk tror er.

Og det blir fullstendig umulig å diskutere om man åpner for muligheter som "eksperimenter gone bad", mener du da det å kutte en person i to og gi personen en fiskekropp å tro at han skal kunne leve uten å fryse i hjel i vannet? Har personen også fått gjeller slik at han nå er en fisk med menneskelig sinn, eller er det et et fungerende menneske med fiskehale som må opp etter luft? Har vi laget mann-bjørn-griser? La oss la det ligge, vi klarer "så vidt" å transplantere et griseorgan til et menneske pr dags dato, så å lage fiskemenn, eller mennfisker er fullstendig søkt.

Derfor lurer jeg på, når alt kommer til alt, om kjæresten, barna, arbeidsgiver spør deg rett ut:

TROR du virkelig havfruer eksisterer, eller ØNSKER du bare at de skal gjøre det? Hva svarer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er det du tenker og det du tror på...alt eller ingenting..det e rjo din holdning til tema? jeg har en litt annen...det er alltid litt vanskelig å forstå seg fullt og helt på noen som tenker fullstendig annerledes enn det en gjør selv...trur vi har en slik situasjon nå...jeg er for så vidt vandt med at folk ikke forstår meg 100 % uansett. Eneste perosnen som har forstårr seg så og si nesten 100% her i denne tråden er LeanMachine:D Og om jeg får si det selv så skriver hun hakket bedre og mye bedre formulert enn jeg er;:p

Men helt sistetingen du skriver her stemmer så og si ja,hvis jeg skal få deg til å skjønne på din måte:)

Kan signere den. Har det med å formulere meg annerledes både når jeg skriver og snakker, hvertfal for mange.

Vil bare poengtere at jeg her prøver å synliggjøre at det er en logisk brist i måten du sier at X eksisterer, men Y ikke gjør det. Men at grunnlaget du bruker for å differensiere de to er akkurat det samme.

For å gjøre det veldig enkelt, hvilken av følgende påstander beskriver hva du mener best? A eller B

A) Jeg skulle ønske havfruer fantes, de fascinerer meg og jeg synes slike historier er koselige og spennende. Men innerst inne vet jeg jo at de ikke finnes, dessverre.

B) Jeg tror havfruer eksisterer uavhengig av hva all kunnskap tilsier.

PS: Jeg ilegger ikke mine innlegg en direkte personlig mening, men prøver å greie ut om din. Derfor blir det feil å si "på min måte" da "min måte" i bunn og grunn er et argument for fornuften.

Jeg må jo si meg enig med alternativ A, uansett hvor mye jeg håper på at det en gang kanskje muligens kan være sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da umulig å være imellom A og B så vidt jeg ser det, enten så tror du FAKTISK at de finnes, eller ikke. Det er forskjell på å ønske at noe var slik, og faktisk tro noe er slik.

Det er poenget mitt, du skriver at du tror alt kan finnes, men du tror ikke på religiøse helgener, guder eller lignende. Noe du skulle gjort i følge din egen logikk. Altså, eneste konklusjonen er at du blander kortene med hva du ønsker er og hva du faktisk tror er.

Og det blir fullstendig umulig å diskutere om man åpner for muligheter som "eksperimenter gone bad", mener du da det å kutte en person i to og gi personen en fiskekropp å tro at han skal kunne leve uten å fryse i hjel i vannet? Har personen også fått gjeller slik at han nå er en fisk med menneskelig sinn, eller er det et et fungerende menneske med fiskehale som må opp etter luft? Har vi laget mann-gris-bjørner? La oss la det ligge, vi klarer så vidt å transplantere et griseorgan til et menneske pr dags dato, så å lage fiskemenn, eller mennfisker er fullstendig søkt.

Derfor lurer jeg på, når alt kommer til alt, om kjæresten, barna, arbeidsgiver spør deg rett ut:

TROR du virkelig havfruer eksisterer, eller ØNSKER du bare at de skal gjøre det? Hva svarer du?

For deg er det umulig,for meg er det ikke umulig,jeg er imellom,jeg tror ikke 100% fordi det finnes mye vitenskap som holder dette tilbake som jeg ser logikken i,men jeg velger å tro på at det kan være et håp om at det kan finnes,eller kan dukke opp en vakker dag,beviser for at det har eller kunne eksistert. Inntil den dagen kommer der forskning sier at det er umulig så okei..da skal jeg greie å tenke at det abre er en morsom og koselig tanke.

Til kjæresten sier jeg selvsagt at de og peter pan og tingeling osv finnes og det e ringenting du kan gjøre med det:P

Til sjefen sier jeg selvsagt det jeg allerede har sagt,hun er ganske åpen selv:P Til barna sier jeg selvsagt at hvis de ikke oppfører seg så kommer ikke julenissen med gaver på julaften osv;) Og havfrue monsteret kommer å tar de om de ikke bader og det er monster i skapet hvis de ikke vil legge seg og at de forsvinner og byttes ut med søte små feer som passer på de om de er snille å legger seg raskt:D

Altså...det du synes er logisk er ikke logisk for meg og det er vel ikke akkurat noe vits i å fortsette å krangle om det. jeg har jo sagt hva jeg mener.

Jeg tror på det helt til det bevises 100% at det ikke finnes til tross for at all fornuft tilsier at det ikke kunne fantes overhodet. Litt for moro skyld,litt for å irritere deg og andre og litt fordi jeg har lyst og litt fordi at hvis jeg ikke skulle trodd på det så blir jeg i grunnen litt nedstemt..så jeg velger å tro på det som er spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...