Gå til innhold

Fikk helt sjokk da jeg så denne! Finnes havfruer eller havfolk?!


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe,litt både og,men ja,mest morro ,jeg er tross alt litt for gammel til å drive å tro på julenissen og slikt:)

Men. Det er jo bare julenissen selv som kan vite om han finnes?

Altså. Hvem får vi gaver av, liksom?? Skal du med det samme påstå at pengene legger seg selv i glasset når tanna er borte og nå eller!?????? Folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom først over det i dag, og grunnet denne tråden ble jeg litt nysgjerrig. Så ikke lenge, men tror det er om noen tenåringsjenter som kan transformere til havfruer. Søte er de, også.:)
Ser du:P Nyskjerrig...det er jo det som er poenget..selv om dette er en ting som er særdeles umulig at kan eksistere så er det moro å Google litt og være nyskjerrig:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt det på noe tidspunkt?
Kankje jeg misforstod:) Uansett,apropos gal...jeg er kanskje veldig rar som synes at det er moro med slike ting som aliens og fenomener jeg ikke kan se...men tenk de som kan se alt slikt...ja de er sikkert gale i den forstand...men jeg tok meg selv her en dag å faktisk tenke at hvis man snur det litt kan det hende de gale faktisk ser det som er rett...tenk på det:P Vi som ikke tror på eller tror på det vi ikke har sett ser ikke rare ting...kanskje man må være "gærn" for å se for eksempel aliens:D Ja jeg har mye tid til å filosofere noen ganger:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kankje jeg misforstod:) Uansett,apropos gal...jeg er kanskje veldig rar som synes at det er moro med slike ting som aliens og fenomener jeg ikke kan se...men tenk de som kan se alt slikt...ja de er sikkert gale i den forstand...men jeg tok meg selv her en dag å faktisk tenke at hvis man snur det litt kan det hende de gale faktisk ser det som er rett...tenk på det:p Vi som ikke tror på eller tror på det vi ikke har sett ser ikke rare ting...kanskje man må være "gærn" for å se for eksempel aliens:D Ja jeg har mye tid til å filosofere noen ganger:p

Jeg mente at JEG var crazyperson om det var det du tenkte på. Fordi sånn som jeg forstår det er det bare meg som er skeptisk til helt vanlige ting som darwin, månelandingen og at jorden er rund :p Eller ikke skeptisk, jeg hverken tror eller benekter det. Jeg bare har ikke en spesiell oppfatning av det. Og da er det mye mer spennende å filosofere på det. :D

Nei, jeg kan ha timeslange samtaler i den retning du sier - hvem er de gale? Er de de gale eller de "normale", for hva er normalt? Hva er rett, hva er galt? Gøy å filosofere over. Jeg har det også sånn som med alt annet at jeg hverken tror eller benekter aliens. Jeg kan se sannsynlighet i at det finnes, samme gjelder havfruer for den slags skyld, men kommer aldri til å ta stilling til hvorvidt jeg faktisk TROR det eller ikke. For jeg MÅ vite. Gud jeg er rar :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at JEG var crazyperson om det var det du tenkte på. Fordi sånn som jeg forstår det er det bare meg som er skeptisk til helt vanlige ting som darwin, månelandingen og at jorden er rund :p Eller ikke skeptisk, jeg hverken tror eller benekter det. Jeg bare har ikke en spesiell oppfatning av det. Og da er det mye mer spennende å filosofere på det. :D

Nei, jeg kan ha timeslange samtaler i den retning du sier - hvem er de gale? Er de de gale eller de "normale", for hva er normalt? Hva er rett, hva er galt? Gøy å filosofere over. Jeg har det også sånn som med alt annet at jeg hverken tror eller benekter aliens. Jeg kan se sannsynlighet i at det finnes, samme gjelder havfruer for den slags skyld, men kommer aldri til å ta stilling til hvorvidt jeg faktisk TROR det eller ikke. For jeg MÅ vite. Gud jeg er rar :p

Da er vi på bølgelengde :D Jeg tenker akkurat som deg altså..jeg tør egentlig aldri å si at jeg tror på noe jeg heller..kan ikke benekte noe jeg ikke har sett ,det var kanskje det du mente også:)

Jeg vil ikke føle meg teit hvis den dagen kommer da for eksempel det faktisk blir funnet en alien eller noe annet overnaturlig ...da vil jeg heller tenke at det var bra jeg aldri nekta..holdt meg åpen...man kan ikke vite ting man ikke vet sikkert liksom:D

Ja mange slike ting som er veldig moro å filosofere rundt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at JEG var crazyperson om det var det du tenkte på. Fordi sånn som jeg forstår det er det bare meg som er skeptisk til helt vanlige ting som darwin, månelandingen og at jorden er rund :p Eller ikke skeptisk, jeg hverken tror eller benekter det. Jeg bare har ikke en spesiell oppfatning av det. Og da er det mye mer spennende å filosofere på det. :D

Det er mulig jeg misforstår nå; men sier du at du er skeptisk til Darwin (evolusjonsteorien), månelandingen og at jorden er rund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men om det har noe med saken å gjøre tror jeg ikke på ting jeg ikke har sett selv. Crazyperson.

Du sier man aldri kan vite noe helt sikkert, og det har du forsåvidt rett i når det kommer til de empiriske vitenskapene.

Men, ved hjelp av hypotetisk-deduktiv metode (hypotese - empiri - verifisering/falsifisering) kan man forsterke legitimiteten til en hypotese til en slik grad, at det til slutt blir sett på som en såpass solid teori og definert som en sannhet. Det oppstår en felles konsensus.

I noen tilfeller er bevisene for noe så overveldende at det blir idiotisk (ref: mitt siste innlegg til deg) og ikke tro på det, selv om man ikke nødvendigvis har sett eller erfart det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..:: DMT - THE SPIRIT MOLECULE | DOCUMENTARY ::..

Det er fullt mulig å møte fantasivesner, man må bare omdefinere hva som er "virkelig" :)

men altså...apropos denne...hvis de vet at dette eksisterer...kan de ikke da finne mer ut om det og se om dette er grunnen til at folk for eksempel ser ting andre ikke ser...alle mennesker har dette ,eller er dette noe bare noen har? I så fall...har gale folk mer av det?:p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier man aldri kan vite noe helt sikkert, og det har du forsåvidt rett i når det kommer til de empiriske vitenskapene.

Men, ved hjelp av hypotetisk-deduktiv metode (hypotese - empiri - verifisering/falsifisering) kan man forsterke legitimiteten til en hypotese til en slik grad, at det til slutt blir sett på som en såpass solid teori om at noe er sannhet. Det oppstår en felles konsensus.

I noen tilfeller er bevisene for noe så overveldende at det blir idiotisk (ref: mitt siste innlegg til deg) og ikke tro på det, selv om man ikke nødvendigvis har sett eller erfart det selv.

Det var i anledning dette jeg kalte meg selv crazyperson. Jeg VET det er rart å ikke tro på sånne ting, men......

Skal ikke kuppe tråden med å gå inn på hvorfor jeg nevnte Darwin eller hvorfor månelandingen KUNNE være falsk, for det er det vel mest sannsynlig ikke. Jeg mente ikke at jeg er skeptisk til Darwin eller månelandingen (dårlig formulering), men jeg er jo ikke SIKKER på at det er sant hvis du skjønner meg. Siden jeg aldri har vært i verdensrommet (om det finnes et, ooh, hehe) ANER jeg jo ikke om bildene er photoshoplek eller ikke. Lols. Nei, det blir litt merkelig dette her, men, det er litt for diffust å formulere i tekst for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du:p Nyskjerrig...det er jo det som er poenget..selv om dette er en ting som er særdeles umulig at kan eksistere så er det moro å Google litt og være nyskjerrig:D

Jeg ser nå at det jeg skrev kom ut litt feil. Absolutt ikke interessert på den måten du tenker. Mer det at det var tre tenåringsjenter i bikini store deler av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankeeksperiment: Forskere mener at hele universet(inkl mennesker) består av et bestemt antall grunnstoffer. Jeg legger til grunn at det finnes et uendelig antall livsformer ute i det ufattelige store universet. Det vil da si at det er 100% sikkert at et sted ute i universet finnes en skapning som er 100% lik DEG (ihvertfall fysisk).

Vi mennesker og tellus er ingen ting i forhold til universets ubegripelige størrelse. Vi er som en liten baby. Vi mennesker har meninger i hytt og gevær og tror vi forstår mye. Forskning viser at hjernen bare klarer å registrere noen få prosent av de sanseinntrykk vi blir utsatt for. Vi bruker ikke mye av vår potensielle hjernekapasitet. Jeg tror vi skal være litt ydmyke i forhold til livets mangfold og det kanskje er noen livsformer der ute som et "et par hakk" mer utviklet enn oss. Vi vet egentlig veldig lite, og vil heller aldri klare å få kunnskap om så veldig mye. Det kan godt hende at "ailiens" har forsøkt å kommunisere med oss, men at vi ikke evner å kommunisere tilbake. F.eks. sjimpansen er en nær slektning av oss. Vi er mer "utviklet" enn sjimpansen, men klarer vi å kommunisere med de??

Bare et par tanker jeg har :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_
men altså...apropos denne...hvis de vet at dette eksisterer...kan de ikke da finne mer ut om det og se om dette er grunnen til at folk for eksempel ser ting andre ikke ser...alle mennesker har dette ,eller er dette noe bare noen har? I så fall...har gale folk mer av det?:p

DMT er jo helt sjukt interresant, og Rick Strassman har jo faktisk forsket skikkelig på det. Det er det dokumentaren handler om. Ved store nok doser forsvinner man helt vekk fra denne virkeligheten. Det var påfallende hvordan de som fikk stoffet møtte på den samme typen fantasifigurer, og at de følte at den nye verdenen var ekte og sann. Mer sann enn den virkeligheten de er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankeeksperiment: Forskere mener at hele universet(inkl mennesker) består av et bestemt antall grunnstoffer. Jeg legger til grunn at det finnes et uendelig antall livsformer ute i det ufattelige store universet. Det vil da si at det er 100% sikkert at et sted ute i universet finnes en skapning som er 100% lik DEG (ihvertfall fysisk).

Vi mennesker og tellus er ingen ting i forhold til universets ubegripelige størrelse. Vi er som en liten baby. Vi mennesker har meninger i hytt og gevær og tror vi forstår mye. Forskning viser at hjernen bare klarer å registrere noen få prosent av de sanseinntrykk vi blir utsatt for. Vi bruker ikke mye av vår potensielle hjernekapasitet. Jeg tror vi skal være litt ydmyke i forhold til livets mangfold og det kanskje er noen livsformer der ute som et "et par hakk" mer utviklet enn oss. Vi vet egentlig veldig lite, og vil heller aldri klare å få kunnskap om så veldig mye. Det kan godt hende at "ailiens" har forsøkt å kommunisere med oss, men at vi ikke evner å kommunisere tilbake. F.eks. sjimpansen er en nær slektning av oss. Vi er mer "utviklet" enn sjimpansen, men klarer vi å kommunisere med de??

Bare et par tanker jeg har :p

interessant!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...