Gå til innhold

Fikk helt sjokk da jeg så denne! Finnes havfruer eller havfolk?!


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

DMT er jo helt sjukt interresant, og Rick Strassman har jo faktisk forsket skikkelig på det. Det er det dokumentaren handler om. Ved store nok doser forsvinner man helt vekk fra denne virkeligheten. Det var påfallende hvordan de som fikk stoffet møtte på den samme typen fantasifigurer, og at de følte at den nye verdenen var ekte og sann. Mer sann enn den virkeligheten de er vant til.
Helt sjukt...så rundt dette med dmt kan man lure på om gale folk kanskje har mye av dette stoffet ..har de forsket på det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hanne_

Nå kan jeg alt for lite til å uttale meg sikkert om dette temaet, men psykoaktive stoffer kan utløse psykoser og andre psykiske problemer. Selve virkestoffet forsvinner jo alltid ut av kroppen, så rent fysisk sett så er det jo ufarlig.

Det er et ekstremt interresant tema, akkurat som drømmer, og ikke minst lucid dreaming (å bli bevisst i drømme), men det går jo under "narkotika" så da forskes det jo dessverre lite på.. For men tiår iden derimot, så var det mye spenstige eksperimenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg alt for lite til å uttale meg sikkert om dette temaet, men psykoaktive stoffer kan utløse psykoser og andre psykiske problemer. Selve virkestoffet forsvinner jo alltid ut av kroppen, så rent fysisk sett så er det jo ufarlig.

Det er et ekstremt interresant tema, akkurat som drømmer, og ikke minst lucid dreaming (å bli bevisst i drømme), men det går jo under "narkotika" så da forskes det jo dessverre lite på.. For men tiår iden derimot, så var det mye spenstige eksperimenter ;)

skulle fått naziene til å forske på dette og :p Huff..den var stygg...:/:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i anledning dette jeg kalte meg selv crazyperson. Jeg VET det er rart å ikke tro på sånne ting, men......

Skal ikke kuppe tråden med å gå inn på hvorfor jeg nevnte Darwin eller hvorfor månelandingen KUNNE være falsk, for det er det vel mest sannsynlig ikke. Jeg mente ikke at jeg er skeptisk til Darwin eller månelandingen (dårlig formulering), men jeg er jo ikke SIKKER på at det er sant hvis du skjønner meg. Siden jeg aldri har vært i verdensrommet (om det finnes et, ooh, hehe) ANER jeg jo ikke om bildene er photoshoplek eller ikke. Lols. Nei, det blir litt merkelig dette her, men, det er litt for diffust å formulere i tekst for min del.

Jeg mener dine tanker er veldig relevant for denne tråden, og vil gjerne diskutere din skeptiske tanker videre.

Gjerne fortell hvilke andre alternativer til evolusjon du har. Kreasjonisme, intelligent design, Wombat-teorien? Dine tanker om verdensrommet, Big Bang, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dine tanker er veldig relevant for denne tråden, og vil gjerne diskutere din skeptiske tanker videre.

Gjerne fortell hvilke andre alternativer til evolusjon du har. Kreasjonisme, intelligent design, Wombat-teorien? Dine tanker om verdensrommet, Big Bang, osv.

In before:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning viser at hjernen bare klarer å registrere noen få prosent av de sanseinntrykk vi blir utsatt for.

Nei. Feil. Man er ikke helt sikker på hvordan stimuli filtreres, men alle modeller tar utgangspunkt i at alt registreres av hjernen.

Vi bruker ikke mye av vår potensielle hjernekapasitet.

Nei. Vi bruker hele hjernen. Denne myten trodde jeg virkelig hadde dødd ut by now.

F.eks. sjimpansen er en nær slektning av oss. Vi er mer "utviklet" enn sjimpansen, men klarer vi å kommunisere med de??

Ja det klarer vi. Dårlig analogi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener dine tanker er veldig relevant for denne tråden, og vil gjerne diskutere din skeptiske tanker videre.

Gjerne fortell hvilke andre alternativer til evolusjon du har. Kreasjonisme, intelligent design, Wombat-teorien? Dine tanker om verdensrommet, Big Bang, osv.

Om jeg skal begynne på mine filosofiske avhandlinger her inne, tror jeg at det ødelegger diskusjonen. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diskuteres havfruer, what is there to ruin... :lol:
you tell me?o_O Og om det diskuteres havfruer,hvorfor er det noe verre enn andre ting? Alt kan diskuteres så vidt jeg vet,jeg har lang erfaring i diskusjoner om ting som ikke nødvendigvis er spesielt sæiøst eller omhandler fakta;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I've noticed. Jeg sa ikke at det var verre enn andre ting, det er bare helt tullerusk, så da ødelegger man ikke noe ved å være litt ekstra tullerusk, om du skjønner.
synes nesten det er mertullerusk å si at slikt er tullerusk..;) Du kan godt mene at det er det,men det er da virkelig ingen som kan bestemme at dette er mer tullerusk enn mye annet..faktisk kanskje dette er det minst tulleruskete å diskutere fordi det skader ingen.;) Noen ganger må man omfavne det som er barnslig og tullete..sunt er det;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes nesten det er mertullerusk å si at slikt er tullerusk..;) Du kan godt mene at det er det,men det er da virkelig ingen som kan bestemme at dette er mer tullerusk enn mye annet..faktisk kanskje dette er det minst tulleruskete å diskutere fordi det skader ingen.;) Noen ganger må man omfavne det som er barnslig og tullete..sunt er det;)

Har du eksempler på diskusjoner og tema som er ekstra skadelig for folk? Ingen ting i veien for å omfavne det som er tullete og barnslig, og diskutere det med en ironisk undertone, for all del.

Hva er forresten din definisjon på tullerusk; det skulle jeg gjerne likt å vite? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så den dokumentaren jeg også. Tenkte ikke på annet enn havfruer i flere dager. Drømte om havfruer, snakket om havfruer, søkte på havfruer, så på bilder av havfruer, leste om havfruer, herregud så mye havfruer det var i hue mitt :p

Om det er sant eller ikke vil jo bare tiden vise. Jeg syns uansett det er et utrolig fascinerende tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Så den dokumentaren jeg også. Tenkte ikke på annet enn havfruer i flere dager. Drømte om havfruer, snakket om havfruer, søkte på havfruer, så på bilder av havfruer, leste om havfruer, herregud så mye havfruer det var i hue mitt :p

Om det er sant eller ikke vil jo bare tiden vise. Jeg syns uansett det er et utrolig fascinerende tema.

Neh, det er ikke tiden som vil vise om det er sant eller ei, de finnes ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dine tanker er veldig relevant for denne tråden, og vil gjerne diskutere din skeptiske tanker videre.

Gjerne fortell hvilke andre alternativer til evolusjon du har. Kreasjonisme, intelligent design, Wombat-teorien? Dine tanker om verdensrommet, Big Bang, osv.

Jeg er ikke nødvendigvis så skeptisk, det er vel mer det at jeg ikke tror på ting jeg ikke har håndfaste bevis på. Jeg ser at f. eks. Darwin har mange logiske konklusjoner (at vi stammer fra apene f. eks., på ingen måte rasistisk ment; men om man ser på negre syns iallefall jeg de kan minne litt om aper (kanskje i større grad enn hvite ihvertfall)), men samtidig er det ting med teorien hans som ikke er fullstendige. Uansett, så VET vi ikke konkret akkurat hvordan ting har forløpt på jorden. Hverken hvordan den ble til, hva som finnes i verdensrommet eller hvordan ting ble som de er blitt. Hvis jeg låser meg fast i èn teori, er det så mange andre som utelukkes. Jeg liker å tenke utenfor boksen og filosofere uten spesifikke teorier eller ting å gå ut i fra, jeg liker å fantasere og lage mine egne teorier. Jeg har ikke et konkret alternativ til evolusjon, men det er mange tanker som svirrer i mitt lille hode fra tid til annen som jeg undrer meg over. Hvem er "the missing link"? Er det Yeti? Havfruer? Planet X/Nibiru-folket? Neandetalere? Noe HELT annet som ingen har tenkt på? Jeg syns tankene blir mer spennende å tenke når ikke alle andre før meg allerede har konkludert med noe.

Jeg syns det virker sykt at big bang har laget et så avansert system (f. eks. hvordan dyr er tilpasset alle slags levesett), men jeg tror ikke på noen Gud. Jeg utelukker ikke at det finnes en makt man ikke kan se eller ta på, men jeg tror heller ikke at det finnes nødvendigvis. Jeg har alle svar blanke og trives med bare å filosofere uten å måtte komme noe nærmere et svar (for det tror jeg ikke skjer i vår tid). Jeg mener en nevnte over her at vi bruker veldig lite av hjernen, ifølge en dokumentar jeg så om menneskehjernen så er det vel som regel mellom 7-12% som anvendes hos normale mennesker. Noen mener at flere deler av hjernen kan åpnes om man bruker f.eks. opiater - men igjen; "society" mener at det man ser når man tar stoffer er midlertidig "insanity" (ja, jeg vet... meg og engelske ord......), men hvordan vet vi hvem som har rett?

Ååååh, alle disse O'store spørsmålene og tankene......

(Ref: Om noen har lest "Lucifers evangelium" av Tom Egeland og undret seg over innholdet i boken, finnes det en del teorier basert på dette som man kan lese om på internett, om det skulle interessere andre enn meg. Google: Planet X, Nibiru, 2012, 21.12.2012 etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, det er ikke tiden som vil vise om det er sant eller ei, de finnes ikke. :)
Det vet du ikke:) Bare fordi den der var fake betyr det ikke at det ikke finnes...d blir for drøyt å påstå ting man aldri har sett ikke finnes...det er faktisk slik at man kan si at JEG ikke trur det men å si at det overhodet ikke finnes...det blir feil...for d vet du ikke:)

At det ikke finnes beviser eller noe logisk forklaring som kan tilsi at det finnes er en ting,men man vet ikke. Det er like dumt som å si at det finnes ikke liv utenfor vår galakse og det vet jeg fordi det finnes for lite beviser så langt så det kommer aldri til å skje...:p Man kan ikke si sånt;)

Ja det høres sprøtt ut at jeg sier dette og mange tror sikkert at jeg er sprø...jeg tror heller ikke det er noe som vi vet finnes nå,jeg vet at ingen har funnet slike skapninger,hallo,jeg er ikke bortreist..men om de finner det senere da? Kanksje de finnes i verdensrommet?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eksempler på diskusjoner og tema som er ekstra skadelig for folk? Ingen ting i veien for å omfavne det som er tullete og barnslig, og diskutere det med en ironisk undertone, for all del.

Hva er forresten din definisjon på tullerusk; det skulle jeg gjerne likt å vite? :)

Jeg synes ikke noe er tullete for meg ,jeg er åpen for alt og jeg utelukker ingenting:) Jeg synes det heller er tullete å lukke seg for muligheter og være lukket generellt...det er tullete:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...