Gå til innhold

Hvor mange pushups tar du? :D


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

102 er rekorden. Tar sikkert rundt 50 nå.

Spørs litt hvordan grep jeg tar. Fikk inn en veldig god teknikk (skulderbredde) etter året i forsvaret.. men det var vel først etter forsvaret at jeg kjørte et program som skulle hjelpe meg å klare 100 push-ups. Klarte rundt 30 da jeg startet.. tre uker senere klarte jeg 102 og da stoppet jeg bare.. ettersom at målet var nådd.

En skal kanskje ha litt mer avstand mellom armene når man skal ta "ordentlige" push-ups(?), men jeg tar de på samme måte som vi gjorde/lærte i militæret... blir garantert færre om jeg tar større avstand mellom hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg skal dra ned nivået i denne tråden litt!

Jeg klarer nemlig 4 helt strikte pushups!:oops:

Trente det mye før (hadde som mål å klare 10), men det sliter veldig på håndleddene så kuttet det ut. Får vannsamling i håndleddene dagen etter å ha tatt pushups (små fine kuler) og er sår og øm.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet maks. på en stund, men skal gjøres i dag eller noe etter denne tråden!

Litt betennelseshelvete i armene for tiden dessverre, så spørs om det blir på samme nivå som jeg har vært tidligere.

Hva med en-arma pushups da? ;)

Har lekt litt med det tidligere og hadde vel 5-6 da^^

Edit: Og ja, jeg regner med 'reglene' må spesifiseres slik at vi teller sammenhengende pushups, uten pauser ;)

Dette her med å klare det på kortest mulig tid skjønner jeg ikke helt; det fører jo lettere til mindre ROM og mer juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet maks. på en stund, men skal gjøres i dag eller noe etter denne tråden!

Edit: Og ja, jeg regner med 'reglene' må spesifiseres slik at vi teller sammenhengende pushups, uten pauser ;)

Dette her med å klare det på kortest mulig tid skjønner jeg ikke helt; det fører jo lettere til mindre ROM og mer juks.

Grunnen til at jeg tok på 60 sekunder var en formsjekk med PT for å måle fremgang. Og hun PTen gir meg ikke en godkjent om ræven står i været og dybden er fraværende :p Selv om jeg skulle ønske hun gjorde det...

Edit: Uten pauser regner jeg med er selvsagt. Ellers klarer jeg 10 milliarder fordelt på tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, denne tråden minner meg på at jeg må begynne å legge inn igjen pushups i treningen :dry:

obligatorisk "styrketest" før gradering, består av pushups, skrå situps og en variant av spensthopp på tid.

mener å huske kravet for meg denne gangen er 90 / 120 / 90 på 7min (man kan dele opp øvelsene, tipper jeg kommer til å kjøre 3 sett av 30/40/30)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...