Gå til innhold

Hvor mange pushups tar du? :D


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg dimmet fra forsvaret tok jeg 105. Ble faktisk jenterekord (skal sies at jeg var den eneste av det kvinnelige kjønn der, og at alle i patruljen min tok mer enn meg, meeen det er ikke så viktig).

Men det der er noen år siden, prøvde nå - og da ble det 62. Trener ikke så mye utholdende push-ups lenger, mye mer gøy å ta med vekter. Klarer i alle fall 20 med 15kg, muligens noen fler dersom jeg makstester. Tar naturligvis militære push-ups, dvs. skulderbreddes avstand, strak kropp og brystet i gulvet. Pauser er juks.

Målet mitt for året (eller kanskje mer realistisk: de kommende årene) er å lære meg

og
varianten. DET blir kult :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Målet mitt for året (eller kanskje mer realistisk: de kommende årene) er å lære meg
og
varianten. DET blir kult :D

Helt utrolig om du - som jente - klarer det der. ;) Meeen.. at du som jente har klart over 100 push-ups er jo bare helt insane..

Jeg har klart over 100 push-ups men har ikke sjans til å ta push-ups med én hånd.. skal sies at det handler mye om teknikk, but still.. kanskje jeg må øve litt! Ellers har jeg lyst til å lære å stå ordentlig på hendene... stå i ro på samme plass liksom. En på friskhuset hvor jeg trener som står på samme plass i ca 1 minutt. Det er liksom oppvarmingen hans. Awesome shit. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom motivasjonen til å trene mer pushups:D

Jeg har aldri sjekka rekorden min, men tror jeg klarer 10 fine pushups:) satt og gapa litt når jeg leste igjennom hvor mange enkelte av jentene her tar! Dere er awesome!:cool:

Jeg trener starting strenght nå, noen tips til hvor i prog. man burde legge inn pushups? Oppvarming? Eller etter jeg er ferdig med dagens øvelser?

Husker mastern min i kung fu ba oss trene pushups hver dag, ta et sett med max hver kveld og prøv å øke med en rep hver gang. Stemmer det at man kan trene det hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom motivasjonen til å trene mer pushups:D

Jeg har aldri sjekka rekorden min, men tror jeg klarer 10 fine pushups:) satt og gapa litt når jeg leste igjennom hvor mange enkelte av jentene her tar! Dere er awesome!:cool:

Jeg trener starting strenght nå, noen tips til hvor i prog. man burde legge inn pushups? Oppvarming? Eller etter jeg er ferdig med dagens øvelser?

Husker mastern min i kung fu ba oss trene pushups hver dag, ta et sett med max hver kveld og prøv å øke med en rep hver gang. Stemmer det at man kan trene det hver dag?

Last ned app'en 100 Push ups, fruen har brukt den og økte ganske fort. Lettere å tyne seg ut når man har noe konkret å måle seg etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned app'en 100 Push ups, fruen har brukt den og økte ganske fort. Lettere å tyne seg ut når man har noe konkret å måle seg etter.

Ty:) skal sjekke ut!

Lurer fremdeles litt på de andre spm mine da, om man kan trene det hver dag? Og når i forhold til program man burde trene det(før eller etter styrkeøkta?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig om du - som jente - klarer det der. ;) Meeen.. at du som jente har klart over 100 push-ups er jo bare helt insane.

Jepp, ganske fornøyd med å ha klart 100. Men jeg mistenker at det er enklere å bli god i push når man er i forsvaret. Vi måtte i alle fall ta sånn ca. 100 push-ups hver dag (+/-). Da blir man naturlig nok også god. I tillegg hadde vi internkonkurranser mellom alle på rommet, og da pusher man seg litt ekstra hver dag. Men ja, fikk lyst til å prøve meg på 100 igjen.

Husker mastern min i kung fu ba oss trene pushups hver dag, ta et sett med max hver kveld og prøv å øke med en rep hver gang. Stemmer det at man kan trene det hver dag?

Det funker fint for meg å trene push hver dag,

Problemet mitt da jeg begynte å trene push-ups var at jeg syns det var utrolig vanskelig å seg tid til de få minuttene med push-ups hver kveld. Det ble veldig ofte til at jeg utsatte det til neste dag, og slikt blir man ikke god av. Ble egentlig samme problemet med de 100 push-up programmene. Sikkert veldig fine programmer, men for min del ble det ikke gjennomført (livet som lat). I stedet begynte jeg å ta det hver gang jeg skulle på do (ja, du leste riktig). Syns det var litt lettere å få gjennomført det på den måten :p Da man faktisk gjøre det x antall ganger i løpet av dagen. Begynte med å ta 5 reps om gangen men fikk veldig fort økt det opp til 10. Til slutt kom jeg opp i 20-30.

Nå pleier jeg å ta det mellom hvert sett i mark og bøy. Andre ganger tar jeg det som hovedøvelse i stedet for benk, men da med så tunge vekter at jeg bare klarer 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri sett en video med noen som tar 300+ skikkelige armhevinger. (Altså helt ned og helt opp, uten pause, uavhengig av bredde)

Disse rekordene på flere tusen armhevinger tror jeg ikke et sekund på, det må isåfall være feks 2000 armhevinger på X antall timer, og mest sannsynlig med 10cm bevegelsesrom..

mener å ha sett en video en gang av en som tok ganske mange armhevinger ned til en rød knapp, og det var bare snakk om centimeter.

Reglene de opererer med er at kroppen skal gå ned til paralell med gulvet og 90 grader i albuene. Rekorden på 10000 er uten stopp. Rekorden på 24 timer er rundt 40000... Han som tok 40000 ligger det video ut av. Ser ut til å være ganske bra rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...