Jump to content

t-dog

Members
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

  1. Det siste er et godt poeng. Selv trener jeg utholdenhet jeg 5-6 ganger i uken, men skjelden lenger en 45 min,og trener styrke 4-5 ganger i uken, a ca 50 minutt. Kunne nok fått samme, kanskje bedre resultater med noe mindre treningsbelasting, men liker å trene ofte og mye, spise mye mat, og sove godt!
  2. Tja, se på Marit Bjørgen og Therese Johaug, begge driver med mengder av lav+middels intensiv kondisjons trening, og begge er ganske stramme i fisken vil jeg påstå. At midjemålet øker på kaloriunderskudd tviler jeg veldig på,og jeg ville først sett på kostholdet, og matvarevalgene dine. Men ville nok kuttet noe ned på løpingen, og heller kjørt kortere og noe mer intensive økter. 6 timer langkjøring i uken er unødvendig med ditt mål og kan være ødeleggende dersom du vil stramme opp. Når det er sagt,føler jeg utholdenhetstrening er noe uglesett her på forumet, og denne typen trening har mange positive sider ved seg, men dersom du løper kun for å "stramme opp", er det nok mer hensiktsmessig å trene litt annerledes en du gjør.
  3. t-dog

    Iron triathlon

    Noen som prøver seg på denne?
  4. Er utrolig imponert over Kristin Holte! Setter Norge på crossfit kartet:) Skuffet over Parker da, men spennende at Froning ikke er så suveren.
  5. Selv hadde jeg håpet på Lucas Parker! Men blir sykt imponert av Froning hver gang, nivået blir høyere og høyere for vært år, og likevel vinner han.
  6. Da var crossfit games 2014 igang. Noen som har noen tanker? Er det mulig å vippe Rich Froning ned fra tronen i det som skal være hans siste år i the games? Selv tviler jeg sterkt på dette, det må eventuelt en skade til så vidt jeg kan se. Og hvordan går det med vår egen Kristin Holte, som ligger på en fin 15 plass etter de første øvelsene.
  7. Hva mener du med det siste du skriver der? At du foretrekker utøvere som spesialiserer seg i en øvelse,eller en utøver som er greit over middels på flere områder? La oss ta langrenn som eksempel, spesialsprintere/langløpere vs allroundere? Eller styrkeløft; spesialbenkere, vs allroundere? I min verden trives jeg med å beherske flere ting. Syns det er greit å kunne ta 160 i bøy, ta 25++ chins, samtidig som jeg kan løpe en etappe på holmenkollstafetten, sykle birken, etc. Det er klart, hadde jeg prioritert det ene eller det andre, hadde jeg nok kunnet tjent en 30 min på sykkelen, eller tatt 20 kg mer i bøy, men jeg trives med å kunne gjøre litt av alt.
  8. Man kan syns hva man vil om konseptet crossfit, men det de beste presterer er sykt imponerende. Fysikken de har ser bedre ut en de fleste. En film fra siste wod i går. Syns det ser kult ut, om en noe amerikanisert. http://games.crossfit.com/video/open-announcement-145-archived-footage
  9. Enig med hannepanne! 3-4 års trening og en dyktig plastikkirurg, så er det fult mulig.
  10. t-dog

    Liverpool fans:)

    Yes, er stor Liverpool fan reiser ofte over, og har holdt med klubben i alle år.
  11. Har nå trent forholdsvis seriøst i 15 år, og har sett store endringer på trender, både når det gjelder trening og kosthold. Før fryktet jenter jentene vektrommet, nå er det kø dagen lang på knebøyracket, det kjøres hipthrusts, og jente ruller rundt på foam ruller som om de ikke skulle gjort annet. En stor forandring fra da jeg begynte, da det kun var stepmaskin og aerobicstimer jentene på mitt gym gikk på. Alle skal trene "funksjonelt, coremuskulatur, mobilitetsøvelser og olympiske løft. Dette så du ikke før i tiden. Da var det isolasjonsøvlser, 5 dagersspiltt, og failure på hvert sett som gjaldt. Har ikke ord på hvor mange programmer som har vært den store "hypen". De som har følgt med litt husker godt dogcrapp, HIT, HST, GVT, og de nyere, 5*5, RYP, starting strength , 5/3/1, PHAT osv. Kostholdstrendene har også endret seg radikalt, med hva den siste forskningen sier. Før var det 7-8 måltider om dagen, visst ikke stoppet forbrenningen visstnok opp. Nå er det få store måltider som er tingen, gjerne i et spisevindu. Råvarene som var i vinden var tunfisk, havregryn og eggehviter(for all del ikke plomma!!) Spiste du mer en en eggeplomme i uka fikk du høyt kolesterol ble det sagt. Husker godt jeg blandet en boks tunfisk i appelsinjuice i en blender og drakk et par ganger om dagen Sto også opp om natten for å spise, og cardio trening før frokost var et "must". Hvordan tror dere trendene kommer til å endre seg? Hvordan ser ting ut om noen år, når fitnessbølgen som skylder over landet har lagt seg? Er cottage cheese, speltlumper og mandelmel like "hot" da?
  12. En liten avsporing kanskje; hva tenker dere med silikon i fitnesskonkurranser vs. synthol i armer/legger i bodybuilding? Er det ikke litt det samme?
  13. Antall deltakere hadde nok sunket drastisk dersom kun rene utøvere stilte. Og ikke minst kvaliteten. De tyngste klassene og "wow" faktoren hadde nok forsvunnet, og interessen hadde nok dalt. Synd men sant
×
×
  • Create New...