Gå til innhold

Hva er DITT beste motivasjonstips?


Mads

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ført en veldig grundig treningslogg for meg selv i over et halvt år. Om motivasjonen skulle dale litt, så går jeg inn og ser på hvor svak jeg var ved start i uke 30, og deretter går inn på forrige ukes logg. Det å ha resultatene rett foran seg, og se hvordan vektene bare har økt, og hvordan de kondisjonsøktene som tidligere førte til utmattelse nå føles som oppvarming (!) - Det er motivasjon nok for meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! "Im a champion" og "rare motivational speach by Arnold".

Mange kvelder jeg har ligget på sofaen flere timer og sett motivasjonsklipp og lese logger til folk som inspirerer med sin fremgang. Noe jeg liker å si til meg selv er "hvis de klarer det hvorfor skal ikke jeg? NETTOPP, DO IT". Men alle treffer veggen av og til, men viktigste er at man kommer seg opp og fortsetter!

Indeed! :)

Det er bare å lukke øynene i 3 minutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker min store drøm og tenker på mine konkurrenter som er å trener for å bli bedre som motivasjon når jeg har dager hvor treningslysten ikke er tilstede.. For å bli best, "må" man også trene mest!

Ser også i treningsdagboken min og ser fremgangen jeg har hatt.. Og lysten på større fremgang, oppnå mål og drømmer gjør at det er enkelt å komme seg på trening til slutt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg merker det blir en treg start allerede fra morgenen av bruker jeg å gå tilbake til senga, legge med ned i et par minutter for så å gi det et nytt forsøk. Inn på badet, se seg i speilet og smile bredt:D Rette opp ryggen og si "Halla, kjekken! Dette blir en bra dag!" eller noe lignende:)

Det høres ut som noe en gal mann ville gjort, men det fungerer overraskende godt. Og det gjelder egentlig til alle døgnets tider, ikke bare når man står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Tenker på f.eks at hvis jeg er "dårlig" på f.eks kosthold nå, så faller jeg 2 skritt tilbake(skal ned i vekt) og at viljen må være der hvis man vil ha noe!Nothing is free!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Pleier å tenke at dersom jeg ikke kommer meg på trening med en gang vil jeg ikke oppnå de målene jeg har satt meg. Tenker også at alle de jeg jobber for å komme på linje med (teningsmessig), antagelig har trent denne dagen og dermed blitt enda litt sterkere enn meg. Det skal vi ikke ha noe av! Har også gulerot til meg selv på ekstra tunge dager, med at jeg skal få se film og lage meg noe ekstra godt etter trening, men kun dersom jeg tar meg ut helt, hehe :p funker alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det målet i andre enden som driver meg!

Hvis du ikke har ett ønske opp å oppnå noe kan det være vanskelig og motivere seg selv.

Mange sier de trener for de skal ned i vekt, bli sterkere og forbedre utholdenheten. Men det er mål uten mål hvis dere skjønner meg. Hvis du vil ned i vekt, så bestem deg for at innen den datoen skal jeg ha gått ned 5kg. Da har du ett spesifikt mål og jobbe mot, og veien er mye enklere.

Eller hvis du vil bli sterkere, men hva er sterkere? Først må du vite hvor sterk du er i dag, og så må du finne ut hvor sterk du vil bli.

Når du har gjort de to tingene er det bare en ting igjen, og trene til du når målet ditt.

Men hvis du drar på trening uten å vite hva du løftet sist, og ikke vet hva du ønsker å løfte er det ikke enkelt og øke styrken.

En ting til, alt for mange setter seg for høye mål. Ikke det at f.eks 20kg på 6måneder er ett høyt mål. Det jeg mener er at hvorfor ikke dele det opp og si : Jeg skal veie meg annehver uke, og ha som mål og ha gått ned i vekt eller i cm. Da får du ekstra motivasjon annenhver uke og du opprettholder gløden i treningen.

For min egen del venter Norseman Extreme Triahtlon i August, og det får meg på trening hver dag.

Til å måle framgang er jeg med på løpskaruseller og har som mål å forbedre meg hver gang. Det funker for meg.

Har du ett mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...