Gå til innhold

Hva er DITT beste motivasjonstips?


Mads

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 måneder senere...
Slankekrigen er jo faktisk veldig motiverenes, folka gjørt jo utrolige framskritt :)

Sant det! En episode av Americas Biggest Looser og jeg er kjapp som et jetfly å pakke treningsbaggen, mens jeg planlegger hvilken mat jeg skal spise etter treningen !

Tenker ofte mens jeg ser på: "If they can do it.... I can most definitely do it"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg har motivasjonsproblemer er det som oftest på trening når jeg begynner å bli sliten. Da bruker jeg å tenke at noe veldig fælt kommer til å skje om jeg ikke fullfører. At noen jeg er glad i kommer til å bli skadet eller noe. Absurd, men det funker for meg :)

Er obs på å skille mellom å ha lite treningslyst, og å være sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper det å ha en person jeg kan konkurrere litt med (i dette tilfellet mamma). Hvis hun trener kan ikke jeg være noe dårligere, og vi har en avtale om at det IKKE er lov å si nei til trening eller annen fysisk aktivitet med mindre man er syk, eller noe annet SUPERVIKTIG står i veien :) Det fungerer kjempebra for meg :D

Men som mange andre her er jeg fan av å se på bilder av godt trente mennesker (jenter). Så blir jeg selvfølgelig motivert av egen fremgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Only people willing to work to the point of discomfort on a regular basis using effective means to produce that discomfort will actually look like they have been other-than-comfortable most of the time. You can thank the muscle magazines for these persistent misconceptions, along with the natural tendency of all normal humans to seek reasons to avoid hard physical exertion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte treningsrelatert, men absolutt et motiverende dikt som får meg til å stå opp og jobbe:

Invictus

Out of the night that covers me,

Black as the Pit from pole to pole,

I thank whatever gods may be

For my unconquerable soul.

In the fell clutch of circumstance

I have not winced nor cried aloud.

Under the bludgeonings of chance

My head is bloody, but unbowed.

Beyond this place of wrath and tears

Looms but the Horror of the shade,

And yet the menace of the years

Finds, and shall find, me unafraid.

It matters not how strait the gate,

How charged with punishments the scroll.

I am the master of my fate:

I am the captain of my soul.

William Ernest Henley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat vært gjennom 2 uker, hvor motivasjonen har vært litt så-som-så. Men nå er den tilbake, min viktigste motivasjon er barna mine. Og at jeg ikke vil ha de kiloene jeg har gått ned, tilbake. Livet som litt lettere, er så mye bedre. Og det skal bli lettere og bedre, vil ha en finere og strammere kropp! Henter og motivasjon fra en god venninne, som er på samme vei mot et bedre liv nå hun også! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har lett for å tenke at jeg ikke kan klare det, at jeg har "for mye" å ta tak i (-40 kg) og at jeg på magisk vis skulle være unntatt alle fysiske lover om at kaloriunderskudd gjør at man går ned i vekt - og forbli tjukk selv om jeg ligger på 7-800 kalorier underskudd om dagen. Nå merker jeg jo hver eneste dag at jeg faktisk går jevnt ned, men hjernen er en egen type grønnsak... :p

Redselen for å ikke gå ned i vekt, og redselen for å aldri være fornøyd. Behovet for å stadig kutte kalorier selv om jeg ligger på et stødig underskudd uten å gå sulten eller ta det utover helsen min, og kontrollen over eget liv.

Så husker jeg på at jeg snart, om bare 5 kilo, er på det tynneste jeg har vært de siste 2 årene. Om 10 kilo det tynneste jeg har vært på 3 år, og om 15 kilo det tynneste jeg har vært på 5 år. Og etter det er jeg halvveis tilbake der jeg skal være :) Halvveis!

Jeg fokuserer på maten for å styre vekten, og tar treningen som en måte å komme i form på i tillegg, og føler at det motiverer meg til å spise rett (istedetfor å trene bare for å kunne stappe i meg noen usle kalorier ekstra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker: Skjerp deg, dette kan du klare, og du vil klare det fordi du ønsker det!

Så bruker jeg alt som kan brukes som motivasjon, ser jeg en veltrent person tenker jeg at sånn vil jeg bli, ser jeg en utrent person tenker jeg at sånn vil jeg ikke være. Så googler jeg bilder av veltrente jenter og i tilegg blar jeg gjennom tråden i forumet med før og etter bilder :) I tilegg er jeg ram til å poste i statusen min på face at jeg er på diett/ skal trene, for jeg føler at hvis jeg har sagt det, så må jeg også gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motivasjon er helt borte,- MÅ jeg trene i dag? For det er ikke nødvendig og trene hver dag. Om jeg føler jeg "Må trene" for ikek bli slapp, tykk eller i superdårlig form, så velger jeg og stå over. Det er viktig at treninga ikke blir noe psykelig...Om jeg bare "Ikke har lyst",- og ikke har "Panikkefølelse for at lysta MÅ komm" så skjer ofte følgende; - Alt etter hva som er mulig og gjennomføre den dagen, så BEGYNNER jeg på ei slik økt, men med en lovnad til meg selv at jeg avlsutter om det ikke "funker": Pr. dags dato har jeg aldri oppelvd og avbryte ei treningsøkt, men jeg opplever at den halvtimen med Jillian MIcaheals, som skulle avlsuttes med 20min intervall på elipsemaskin og litt "chin-trening" i stanga i kjelleren, den blir bare Jillian Michales,- og ikke noe mer.

Noen gang skal man høre på seg selv når man ikke har lyst, og man skal ikke ha dårlig samvittighet. Om du IKKE greier det, så har man det ikke bra med seg selv...Ei økt til eller fra spiller ikke noe rolle for noen...Men det bør ikke bli en vane og la motivasjonen stoppe en heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trener tenker jeg på den utrolig gode følelsen det gir meg og minner meg selv på å huske på den på dager der man trenger litt mer motivasjon. Bare tanken på hvor mye jeg får igjen for kun 1 times innsats er utrolig motiverende. I motsetning til enkelte andre her så liker jeg heller å si positive ting til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...