Jump to content

Helsefreak

Members
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

  1. Takk for svar Tronaldo! :-) Er det noen som har peiling på dette med soya og østrogen? Evt. Vet av nyttige artikler jeg kan lese om emnet?
  2. Hei! Jeg har alltid trodd at soyaprotein var "fy-fy"': kreftfremkallende , østrogenforstyrrende på kvinner osv. Jeg ble tilbudt soyaprotein av en jeg kjenner som forhandler kosttilskudd og ville vise vedkommende noen artikler som backet opp argumentene mine, men fant ingen! Er jeg på villspor..?
  3. Søtpotetbåter! Stek dem på et brett på 180 grader i ca 1 time og NYT :-)
  4. Haha, nettsiden var under konstruksjon ja! :-) Hva kan jeg bestille hos deg og hva koster det?
  5. Har du lest denne? https://www.tn.no/assets/content/file/RYP_Magasin_0712_web.pdf Her står det en del nyttig om blandt annet intvalltrening. Du skal ha 85-95% av makspuls på slutten av hvert drag. Det høres ut som du har kjørt på for hardt og for fort når du ikke greier å holde ut i 4 minutter.
  6. Jeg er nok dessverre ikke den rette å spørre om pulsklokkeanbefalninger, men har selv 2 stk som fungerer greit tl mitt bruk. Dvs. Jeg bruker neppe halvparten av funksjonene engang! ;-) Men synes Garmin Forerunner 110w som jeg fikk til jul i forfjor er kjempekjekk fordi den viser hvor langt du har løpt/syklet, gjennomsnittsfart osv. Men til innebruk holder det vel lenge med en som viser pulsen! ;-)
  7. Hei! Gratulerer så mye med røykeslutt! Det står det respekt av! :-) Jeg lurer på om du bruker pulsklokke når du trener intvalltrening? Og vet du hva som er maxpulsen din? Jeg har nemlig selv fått noen aha-opplevelser etter at jeg begynte å trene etter pulsen istedet for "stemmen i hodet" som sier at jeg er sliten og at beina ikke orker mer. Om pulsen er under 200 VET jeg at jeg har mer å gi. Det er bare hodet som stopper meg! ;-) På samme måte kan pulsklokke hjelpe deg til å ikke komme for høyt i puls for tidlig.
  8. Hei. Jeg har havna litt "utpå" med kostholdet og føler jeg trenger veldig faste rammer å forholde meg til for å få tilbake motivasjonen jeg tidligere hadde. Målet er nedgang i fettprosent. Litt info: kvinne, 32 år, høyde 168 cm, vekt ca 70 kg, antatt fettprosent rundt 30. Trener styrke (helkroppsprogram) med PT 2 ganger per uke + at det blir en del rolige skiturer/gåturer. Har tidligere prøvd Silje Marielas Femme Fatale Fat Attack, men kostholdet ble alt for strengt og ensidig, så det ble vanskelig å gjennomføre over tid.. Noen som har tips?
  9. Haha Imu, da skjønner jeg :-) Jeg er fortsatt støl. Var ganske bra før jeg trente styrke i går, men i dag er det påan igjen.. Kanskje ikke riktig like ille i beina som tidligere, men spesielt den ene skuldra/arma har blitt vond nå. Hjelpes, jeg tror jeg holder på å bli gammel!! :-( Jeg spiser lavkarbo lavfett og er kjempenøye på å få i meg nok protein. Uten at jeg loggfører slavisk hver dag så tror jeg nok at jeg ligger på rundt 1600 kcal om dagen. Jeg er 168 cm, veier 64 kg og er 31 år gammel. Tusen takk for gode innspill.
  10. Hm, hva betyr Intest Program? Det rare er at jeg fulgte dette programmet i 8 uker uten at det var noe problem, men så ble jeg plutselig så himla støl - og det går jo ikke over lenger.. Nå har jeg ikke trent styrke siden onsdag, og det var først i dag at det begynte å gi seg. Jeg må nok trappe ned på styrken en del nå framover mot sykkelturen ja, men sånn som kroppen oppfører seg om dagen får jeg jo ikke sykla særlig mye heller, og det stresser meg litt.
  11. Takk for innspill :-) Jeg har kjørt Silje Mariela's Femme Fatale i 8 uker nå. Det er 3-4 helkroppsøkter i uka med alt fra høyreps (20-25) til få reps (4-6). Det varierer litt fra uke til uke og økt til økt. Øvelsene som går på bein varierer også, men det er blandt annet bulgarske utfall, beinpress, knebøy, markløft, goblet squat, glutebridge osv. i programmet jeg har fulgt til nå.
  12. Hei. Jeg er litt rådvill og håper på gode råd fra dere. Jeg trener vanligvis styrke 3 ganger i uka + 1-2 cardioøkter (intervalltrening løping/sykkel) + en del gåturer med hundene mine. De siste 2 mnd har jeg økt treningsmengden en del (3-4 styrkeøkter + langkjøring sykkel 2 økter + intervalltrening 1-2 økter) og kjørt et ganske strikt kosthold for å redusere fettprosenten og kvitte meg med magefett. Jeg har hatt god fremgang helt til for 2 uker siden. Da ble jeg så utrolig støl i beina. Jeg tenkte jeg var i ferd med å bli overtrent og la inn en "hvileuke" hvor jeg kun kjørte en langkjøring på sykkel og noen gåturer med hundene i skogen. Beina ble bedre etter en uke, og jeg satte igang med styrketreninga igjen. Resultat = like forbanna støl igjen. Prøvde å sykle meg en tur dagen etter styrkeøkta, men beina var som betong. Gikk en tur i dag, men beina er fortsatt betong. Hva tror dere? Skal jeg bare bite tenna sammen og kjøre på, eller må jeg ta det med ro en stund? Jeg skal på sykkelferie om 2 uker, så dette stresser meg litt..
  13. Jeg blir alltid himla skeptisk når de ikke kan fortelle hva det er de snakker om. Da orker jeg ikke å bruke tiden min på det.
  14. Har du prøvd å loggføre absolutt alt du spiser i løpet av en dag på diett.no? Det kan være kjekt med en liten "wake-up-call" en gang i blandt synes jeg.
  15. Men dette er vel ikke særlig PSMF-vennlig? :-)
×
×
  • Create New...