Gå til innhold

Hva er DITT beste motivasjonstips?


Mads

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir egentlig mest motivert av det jeg ønsker å oppnå i forhold til mestring/persing i øvelser, innlæring av nye kroppsvektøvelser osv, og følelsen av å ha brukt kroppen og være sliten.

Dette motiverer meg i det lange løp mer enn hva jeg ønsker å oppnå rent utseendemessig som et resultat av treningen, selv om dette også selvfølgelig er en faktor, og det tror jeg er en type indre motivasjon som varer mye lengre enn bare ønsket om å gå fra "vanlig" kropp til sixpack, for eksempel :) Det er motiverende å mestre og klare nye ting, og den "rusen" gjør at det alltid er verdt det! Når det er sagt så gjør nettopp dette at jeg ikke synes det å komme seg på trening er noe "offer" i utgangspunktet :)

Kunne ikke sagt det bedre selv :) Tidligere har jeg vært altfor fokusert på hvordan jeg skal bli seende ut når jeg liksom er "ferdig" trent, og hva jeg kunne oppnå med dette (selvtillit, oppmerksomhet osv). Skal sies at dette var før jeg begynte med styrke og trente kun kondisjon og spiste knekkebrød, nutrilett osv...u get the picture.

Situasjonen nå derimot er en helt annen, jeg blir motivert av persing og mestring som du skriver, og følelsen av å bli sterkere rett og slett. Utseende og endringer som har skjedd er en bivirkning av livsstilen, som jeg selvfølgelig syns er positivt, men jeg tenker ikke at jeg må trene for å se bra ut---> jeg tenker at jeg trener, og derfor ser jeg bra ut :D:p

Den type indre motivasjon gjør at jeg omtrent alltid vil forbedre meg treningsmessig. Og de dagene det er hat så tenker jeg bare, "just do it". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Når jeg ikke er spesielt motivert, er det akkurat som om jeg må krangle med meg selv. Den største stemmen sier at jeg skal utsette slankingen, og heller "kose" meg her og nå. Men så prøver jeg å hente fram fornuften. Prøver å gjøre den fornuftige stemmen sterkere.

Så prøver jeg å jobbe med meg selv mentalt. Nesten snakke med meg selv på innsiden. Hva er viktigst, nytelse her og nå eller suksess senere? Jeg prøver bare å være sterk, uansett hvor vanskelig det er.

Jeg vet at dersom jeg sprekker nå, er det vanskelig å komme seg på beina igjen, derfor burde jeg ikke gjøre det.

Jeg vet hvor stor glede jeg føler ved en vektnedgang (fordi jeg har gått ned mye i vekt tidligere). Jeg prøver bare å tenke at denne gleden betyr mest for meg.

Jeg prøver å tenke på hvor fornøyd jeg vil være når jeg er i mål. Hvor misunnelige mange vil bli. At jeg kanskje vil få mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Samt at folk jeg kjenner vil være stolte av meg. Og velvære ved å være slank.

Så tenker jeg bare at hvorfor i all verden skal jeg fråtse i usunn mat? Hva gir det meg? Jeg føler meg jo bare mislykket etterpå, og det er det ikke verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier. Hva får deg til å skjerpe deg når motivasjonen svikter? Hva gjør du? Hva tenker du?

Da tar jeg fram målebåndet og skjemaet hvor jeg har ført inn mål og vekt. Hva jeg allerede har oppnådd er veldig motiverende og tanken på å aldri nå målet er uvirkelig. Holder målene i sikte og går rakeste og sikreste veien dit.

Selv om hva andre har oppnådd kan være motivasjon synes jeg det fungerer best å fokusere på meg selv og hva jeg har oppnådd. Kommer nok aldri til å bli perfekt så legger lista en anelse lavere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke hvor jeg leste det, men det var en eller annen PT to ze starz over there som sa at når klientene ikke følte for å trene, sa vedkommende: "greit, men gi meg ti minutter på tredemølla/sykkelen/ellipsen/oppvarming, så kan vi se etter det". Og etter de ti minuttene får jeg som regel energien/motivasjonen tilbake.

Dessuten vet jeg at jeg vil angre som f... dagen etter om jeg ikke trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på de i slekta som sliter med både hjerteproblemer og ellers andre livsstilsproblemer, og de jeg f eks har møtt i min prksis som sykepleierstudent som er overvektige, fleste sliter med depresjon, ødemer, ødelagte knær, hjerte, lunger (mye pga røyk) som er så elendige at de så vidt kan røre seg før de må sette seg å ta pause. Når jeg har det som aller verst når det gjelder motivasjon, prøver jeg å tenke på at SLIK skal jeg ikke bli, tenker å på hvor tungt det blir når alderen kommer snikende, og at jeg er mer "rustet" ftil å møte evt. sykdommer og ellers utfordringer i livet når jeg er god form...

Det hjelper på meg værtfall, og ikke minst er en av den beste motivasjonen pr idag faktisk å ta seg en titt innom her for å se hvor flinke dere andre er!! gogogo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...