Gå til innhold

Sier man i fra?


Bandea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg, som Robert, sier i fra hvis folka ser greie og ydmyke ut. Jeg gidder ikke si i fra til semi-roidrage bandana-bros som peiser rundt fra øvelse til øvelse og åpenbart gir faen.

Hvem er dette, noen spesifikke på Kaliber du tenker på :D?

Selv retter jeg ofte på folk når jeg ser at det trengs, men jeg er ikke så ivrige på å gå bort til de som åpenbart ser ut som de gir faan i hva du syns... Heldigvis er det slik der jeg trener at jeg vet hvem folk er, eller jeg kan spørre noen andre som er tilstede som vet hvem det er, og da blir terskelen lavere for både å spørre og hjelpe til når jeg presenterer meg selv og vet hvem vedkommende er. Når det er folk jeg kjenner til så er jeg rimelig direkte :p

Kan jo legge til at vi har trykt opp en t-skjorte som jeg ofte bruker på trening som det står "spør meg om trening" på ryggen og navnet foran, for å senke denne berømte terskelen folk har for å spørre. Selv om jeg ikke er "pt" eller tar betalt for noe som helst selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til at vi har trykt opp en t-skjorte som jeg ofte bruker på trening som det står "spør meg om trening" på ryggen og navnet foran, for å senke denne berømte terskelen folk har for å spørre. Selv om jeg ikke er "pt" eller tar betalt for noe som helst selvsagt.

Herlig holdning man utviser da. Bra initiativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si meg enig i at jeg gjerne tar nyttige tilbakemeldinger og korrigering.

Noe jeg likevel IKKE setter pris på er spinningmenn som ser meg gjøre 4-5 strikte chins, og dermed mener det er en alt for hard øvelse for meg. Med den mest bælerende tonen du kan tenke deg får jeg beskjed om at jeg kan fjerne vekten som holder støtteplattformen på apparatet nede (det eneste ledige).

Det er da det er litt digg å fortelle at jeg selv la vekten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer aldri til å tørre å si fra til noen - annet enn rotehodene jeg studerer med som løfter på seg knevondt og det som verre er, bare for å kunne ta a2g-bøy (fordi de skal ta olympiske løft. Idioteeeeeer...). Jeg mener, jeg er bitte liten og ser ut som jeg kan brekke på midten når som helst, og ser ikke ut til å være nærmere 30 (mer som om jeg er på feil side av 20). Ingen tar meg seriøst når jeg trener, og alle er større og ser sterkere ut enn meg.

Men har fått veldig god tilbakemelding fra en fyr (amerikansk, tror jeg?) som var diger som et hus og tok 160kg i benk som det var stangen uten vekt. Han hadde tydelig peiling og var utrolig hyggelig når han ga tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par ganger hatt lyst til å si i fra til personer som jeg ser gjør ting helt feil, men siden jeg er ganske fersk innenfor styrketrening så føler jeg at jeg ikke har noe grunnlag til å rette på folk..

Jeg vil gjerne at folk skal rette på meg om de ser jeg gjør øvelser feil, men man må såklart si ifra på en hyggelig måte, ikke bare "hei, du gjør det feil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall blitt kjempeglad om noen kom og hjalp meg! :)

Men det kommer selvfølgelig helt ann på. Det er mye mer koselig med et: "Unnskyld, jeg ser du har litt feil i teknikken din, vil du jeg skal hjelpe deg?" (Okei, den var kanskje litt overhyggelig), enn: "HAHAHA herregud så dårlig du er, se på meg, og lær av mesteren":p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg persolig blir kjempe glad hvis noen kommer med tips til meg. Hvorden jeg tror jeg kjører øvelsen og hvordan folk som ser det ifra en annen vinkel kan jo være to forskjellige ting. Ellers så har jeg vondt i kroppen til tider når jeg ser andre trener, men har litt vanskligheter med å stoppe dem og gi tips. Noen er ydmyke og greie og hører på det en sier. Andre mener de er verdensmestere og ferdig med det:!: Allt med forsiktighet. De som trener mest feil er stort sett de største verdensmesterne:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble retta på av en da jeg sleit med strak mark. Han bare gikk forbi, såg på meg og sa "du må ta skuldrene lenger bak og brystet frem" og gikk videre som om han bare hadde sagt "hei og hade" :cool:

Jeg har aldri sagt i fra om teknikken til noen, men jeg redda en stakkars mann som tok knebøy med 10 kg på den ene siden og 20 kg på den andre. Han syns det var litt ustabilt ja...:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns folk generelt kan bli flinkere til å si i fra, og bry seg. Det gjelder ikke bare på treningsstudio forsåvidt.

Når det er sagt så har jeg ved anledninger sagt i fra til folk som åpenbart ikke har skjønt poenget med øvelser, og gjør de helt feil eller svært suboptimalt. De aller fleste syns det er hyggelig at noen bryr seg, og man merker fort om noen ikke er interessert i tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...