Jump to content

Sungrazer

Members
  • Content Count

    1076
  • Joined

  • Last visited

About Sungrazer

  • Rank
    Fitness blogger
  • Birthday 12/18/1968

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.berg-olsen.net/

Converted

Recent Profile Visitors

919 profile views
  1. Ikke bare det, men test på nytt igjen etter at man har brukt tilskudd en stund. Ikke alle reagerer likt og tar opp lik mengde. Juster etter behov. Vitamin D er også synergistisk med Vitamin A, og tar for mye av det ene påvirker det andre. I tillegg til at uten tilstrekkelig med magnesium tar du ikke opp Vitamin D. Les mer på http://www.vitamindcouncil.org/ http://www.vitamindcouncil.org/about-vitamin-d/am-i-getting-too-much-vitamin-d/ http://www.vitamindcouncil.org/about-vitamin-d/vitamin-d-and-other-vitamins-and-minerals/
  2. 1,5 år - typisk tenåringsopprør. Fortsett med å si nei (fres til katten om så), gjerne samtidig med et _lett_ dask på pannen til katten. Presisering. Dasket og fresingen må samtidig komme som han hopper opp, eller så skjønner han ikke sammenhengen. Om du utfordrer ham mens han sitter på benken, så kobler han ikke sammenhengen. Handling og konsekvens må henge meget kort sammen i tid. Dytt katten rolig og bestemt ned fra benken. Om han prøver å hoppe opp igjen med en gang si bestemt nei, og blokker katten. Forsett med dette så vil han til slutt skjønne det. Jeg har to jævler selv, og de hopper opp på alle andre plasser enn kjøkkenbenken. Der vet de at de ikke får lov.
  3. Mine multivitaminer består av 4 - 500 gram salat til lunsj, og samlet ca. 1,5 kg med grønnsaker hver dag. Samt at jeg spiser egg i snesvis og ellers har variert kost.
  4. Det at mørket kommer så tidlig er kjipt, enig i det, og spesielt her på østlandet hvor snøen ikke kommer før seeent mot jul. Kanskje ikke da heller engang. Når det er sagt så syns jeg lampen gjør det en anelse lettere å fungere i løpet av dagen og utover ettermiddag/kveld fordi jeg ikke har våknet så brutal. Jeg legger meg tidligere om høsten / vinteren også, og passer på å få nok søvn. En slik klokke kan forresten hjelpe deg med å opprettholde døgnrytmen lettere. Se f.eks: http://www.youtube.com/watch?v=wotUrbYs0QI Kostholdet har også mye å si for meg. Jeg blir lettere uopplagt av mye karbohydrater om høsten/vinteren enn om våren/sommeren. Ser at du bor i østfold. På dager med sol kan det være lurt å benytte seg av sollyset og ta seg en tur ut midt på dagen i forbindelse med lunsjpause eller lignende. Bare det å la øynene fylles med sollys er en positiv opplevelse som gir virkning utover dagen. Syns jeg.
  5. Tilskudd av Vitamin D og magnesium har hjulpet betraktelig på mørketidstrøttheten min.
  6. Jeg bruker ikke dagslyslampe, men jeg har gått til anskaffelse av Phillips Wake-Up Light. Den syns jeg hjelper godt om morningen, og gjør det lettere å stå opp. Har ikke like mye "bomull" i hodet når jeg bruker den. Det er også en veldig behagelig måte å våkne på. Jeg har den modellen som også fungerer som lader for iPhonen min, og man gjør også alle innstillinger vha. iphone app., men det finnes billigere versjoner. http://www.philips.no/c/wake-up-light/38779/cat/#filterState0=WAKEUP_LIGHT_SU_NO_CONSUMER=true;compareState0=id0=,id1=,id2=,compareView=false;productState0=page=1,sort=subcat_asc_group
  7. Jeg drikker kaffe, men da som regel på jobb. Det er flere grunner til det, men hovedårsaken er at folk blander te-kanner og kaffe-kanner om hverandre slik at all teen smaker kaffe. Det er også vanskelig å få varmt nok vann til skikkelig te på jobb. Jeg ble derfor veldig glad når jeg kom over http://www.luksuste.no/ som har fantastisk god te, men også bra presskanner. Da kan jeg lage te som smaker te på jobb, og nyte smaken uten bi-smak av kaffe. Om du er glad i te anbefaler jeg å teste ut en av typene de fører på http://www.luksuste.no/
  8. Surprise nap... http://www.youtube.com/watch?v=cW1rFgF0ttQ
  9. Hvordan jeg føler meg når alle innleggene mine blir ignorert.
×
×
  • Create New...