Gå til innhold

Sier man i fra?


Bandea

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg sier ifra om, uansett hvem det er, og det er suicide-grep i benk. Der går grensen, så god er jeg ikke i førstehjelp at jeg har lyst å trene i nærheten av noen som holder på med det.

hater!

trent med det i 9 år. samme har alle jeg har trent med også. fortsatt ikke skjedd noen ulykker ;) (bank i bordet)

eneste gangen jeg har opplevd det som litt farlig, er når det er n00bs som skal ta avløft og som ruller stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er helt enig at man burde bli flinkere til å si ifra, men det er viktig å gå frem på en ydmyk måte så man ikke virker for arrogant og bedreviter. (selv om man vet bedre)

Helt enig Svein E, mange bråkjekke folk der ute som sier i fra på en måte som virker i mot sin hensikt. Får si som en kompis av meg sa en gang: "Det er greit å være arrogant og bedreviter, men da skal du være 110% sikker. Siden man aldri er 110% sikker så..."

Man kommer mye lengre med honning enn eddik. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint at folk som har lang erfaring kommer bort til deg og retter på teknikk. Når jeg var relativt ny innen styrketrening, hjalp en eldre styrkeløfter meg med teknikken. Han var så hyggelig at han brukte 30 minutter av treninga sin til å lære meg ordentlig teknikk i markløft. Jeg syns det var kjempe hyggelig, selv om jeg følte jeg ødela hele treningsøkta hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter pris på hvis noen som er flink i teknikk vil lære meg teknikk, men hva jeg ikke liker er når damer uten noe som helst form for muskelfiber i kroppen skal rette på meg i utfall:p. Seriøst? Hun dama ville jeg skulle sprette opp og ned omtrent...og ikke bruke vekter.

Men hvis noen vil lære meg teknikk i markløft og knebøy vil jeg bli dritglad :D For der vet jeg at jeg burde ha fått noen til å hjelpe meg. Begge deler går greit, men jeg er ikke trygg på meg selv i det hele tatt på markløft..og jeg ville gitt mye for å bli trygg der, når jeg er så utrygg på en øvelse så blir det så mye skumlere å utføre den. Alt jeg tenker på er "å nei, tenk hvis jeg gjør feil..da.." :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ein gang klarte eg bare ikkje holda meg.Det var to gutter (16års alderen tipper jeg),som prøvde seg på markløft.

Eleeeendig teknikk.Nesten strake bein og ryggene dems så ut som ei bru.Og de prøvde å dra det tyngste de klarte.

Jeg har alltid tenkt at det kan virke kjepphøyt/arrogant/bedreviter aktig å fortelle noen at de gjør noe feil.Da jeg var yngre så tålte jeg ikke å høre at jeg gjorde feil,men nå tar jeg imot all konstruktiv kritikk og lærdom jeg kan få.Synes det er gull verdt.

Men over til gutta boyz: Jeg måtte bare. .

Jeg gikk bort ,innledet samtalen rolig og hyggelig,,og etter en stund så sa jeg det rett ut: Du kommer til å ødelegge den ryggen din hvis du fortsetter med den teknikken der...Det var kanskje hardt og brutalt sagt,men jeg så at dem sperra øynene opp og begynte å høre etter hva jeg hadde å si.

Så jeg viste dem posisjon,pratet om oppspenning,osv. Er absolutt ingen markløft ekspert,men har jo tilegnet meg litt kunnskap etter at jeg begynte å trene sammen med styrkeløftere..DET var gull verdt:)

Guttene ble faktisk ganske takknemlige(hadde jeg ikke trodd,for de skulte og så skeptisk på meg med en gang jeg begynte å prate om teknikk.),men de sa at det var kjekt å få skikkelig veiledning,og de følte det var mye lettere å løfte med rett teknikk.De gikk også ned på vektene som jeg sa og fokuserte på teknikken nå i begynnelsen.( De prøvde virkelig lenge etter at jeg hadde sagt det: ) ) Kanskje eg har redda to stk rygger? ;) Hva så om man får slengt i trynet at man er en bedreviter en gang i blant.Så lenge du vet hva du snakker om og du vet at det virkelig vil hjelpe den personen, så ser jeg ikke faren med å si ifra til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein gang klarte eg bare ikkje holda meg.Det var to gutter (16års alderen tipper jeg),som prøvde seg på markløft.

Eleeeendig teknikk.Nesten strake bein og ryggene dems så ut som ei bru.Og de prøvde å dra det tyngste de klarte.

Jeg har alltid tenkt at det kan virke kjepphøyt/arrogant/bedreviter aktig å fortelle noen at de gjør noe feil.Da jeg var yngre så tålte jeg ikke å høre at jeg gjorde feil,men nå tar jeg imot all konstruktiv kritikk og lærdom jeg kan få.Synes det er gull verdt.

Men over til gutta boyz: Jeg måtte bare. .

Jeg gikk bort ,innledet samtalen rolig og hyggelig,,og etter en stund så sa jeg det rett ut: Du kommer til å ødelegge den ryggen din hvis du fortsetter med den teknikken der...Det var kanskje hardt og brutalt sagt,men jeg så at dem sperra øynene opp og begynte å høre etter hva jeg hadde å si.

Så jeg viste dem posisjon,pratet om oppspenning,osv. Er absolutt ingen markløft ekspert,men har jo tilegnet meg litt kunnskap etter at jeg begynte å trene sammen med styrkeløftere..DET var gull verdt:)

Guttene ble faktisk ganske takknemlige(hadde jeg ikke trodd,for de skulte og så skeptisk på meg med en gang jeg begynte å prate om teknikk.),men de sa at det var kjekt å få skikkelig veiledning,og de følte det var mye lettere å løfte med rett teknikk.De gikk også ned på vektene som jeg sa og fokuserte på teknikken nå i begynnelsen.( De prøvde virkelig lenge etter at jeg hadde sagt det: ) ) Kanskje eg har redda to stk rygger? ;) Hva så om man får slengt i trynet at man er en bedreviter en gang i blant.Så lenge du vet hva du snakker om og du vet at det virkelig vil hjelpe den personen, så ser jeg ikke faren med å si ifra til tider.

Gjorde det samme for noen dager siden. Tenkte på denne posten lenge, og om jeg skulle gjøre det eller ikke. Han så litt ung ut. Men ga faen og gikk bort til deg for å si ifra om teknikken på markløft!

Litt morsomt innledning: Hey du . han: Ja? jeg: Er det markløft du prøver å gjøre? Han: ja Jeg: Få en kompis til filme deg når du gjør dette. - spenne ryggen mann!!! Prøv iallefall se deg i speilet også...Han: Nikket og satte igang.

Jeg gikk noen runder og så at det var klar forbedring...jøye!! Jeg: Hva synes du Han: Mye lettere å løfte nå.....ganske sjenert mann! Men regner med at han googler markløft teknikk mye nå hehhe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som enkelte andre: Ser det ut som de mottakelige kan jeg si fra, men bare om det ser ut som om de holder på å skade seg (i løpet av kortere eller lengre tid). Når jeg ser folk med råtten utførelse av benk prøve å lære det bort til andre trår jeg gjerne til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 ggr gått bort til typisk nybegynnergutter og spurt om jeg kan komme med et par tips. Men da har jeg sett at de virkelig ikke vet hva de driver med og de er 110% klar over det selv.

Men ellers lar jeg bare folk styre på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 2 ggr gått bort til typisk nybegynnergutter og spurt om jeg kan komme med et par tips. Men da har jeg sett at de virkelig ikke vet hva de driver med og de er 110% klar over det selv.

Men ellers lar jeg bare folk styre på..

Jeg pleier faktisk, med mindre det er veldig ille det de driver på med, å si fra til PT-ene som står og flirter med dem i resepsjonen. Det fungerer bra noen ganger. Alt etter hvor søte de i resepsjonen er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg SÅ igjen her:unsure:

Det der kjenner jeg meg veldig igjen på. Var ikke få ganger jeg, som ansatt på senter, forklarte typisk unge gutter om teknikk på øvelser de tydelig gjorde feil, men alikevell skulle de gjøre det sånn de hadde gjort hele tiden rett etterpå... hmmm for hva vet vel "lille" meg".....annet ennå ha kunnskap, som de tydeligvis ikke innehadde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt utrolig glad dersom noen hadde tatt seg bryet med å korrigere meg. Ofte er jeg veldig usikker på hvordan man skal gjøre ulike øvelser, spesielt dersom jeg skal bruke de apparatene som er på treningssenteret. Her en dag oppdaget jeg at jeg satt bakfrem på et aparat, etter at jeg hadde tatt 20 rep.... Haha, pinlig. Men det var ingen som kommenterte det, selv om det var noen så så litt rart på meg.

Hehe.. har jeg også gjort en gang :D

Nå bruker jeg svært sjeldent apparater lenger, så da har jeg hvertfall ikke det problemet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt pris på hvis noen hadde sagt i fra når jeg hadde feil teknikk. Som noen ovenfor sier, så kan jeg jo faktisk ødelegge meg hvis jeg gjør en øvelse feil. Det kommer selvfølgelig an på hvordan vedkommende sier det til meg. Kommer du bort å sier "du, du gjør det helt feil" så kommer jeg til å bli litt irritert og deppa, men sier du "vet du hva, hvis du gjør sånn her, så merker du det mye bedre altså" eller noe sånt, og smilt litt, så hadde jeg blitt glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...