Gå til innhold

Bandea

Medlemmer
  • Innholdsteller

    229
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bandea

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 16. mars 1988

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Er det noen som kan gi meg en innføring i hva kvalme er? Fysiologisk sett. Man kan bli kvalm av medisiner, av mat, av å reise, av å se ekle ting, etc. Hva er det som skjer helt konkret i kroppen? Typ nevrologisk...
  2. Det jeg gjør i knebøy er å skvise hardt rundt stangen (med tommel over) - presser albuene så og si vertikalt under stangen og presser skulderbladene sammen og lager en slags 'hylle' til highbar squat. Er det fryktelig gal måte å gjøre knebøy på? Etter ørten alternativer å gjøre squat på, er det liksom slik det naturlig har blitt.
  3. Jeg er vel ikke helt rookie i knebøy, men det er en ting som har opptatt meg litt under de siste øktene; Etter liftoff har jeg en tendens til å presse/trykke stangen 'inn' i nakken. Det føles ikke helt riktig ut, men får ikke helt til å ha et 'nøytralt' press. Lurer rett på om det er normalt å gjøre som jeg gjør, eller om man skal være mest mulig nøytral? Eller om man på en annen side faktisk skal 'lette litt på presset'. Håper noen forstår?
  4. Hovedproblemet er jo det store spriket mellom inntak av næring og fysisk aktivitet. Jeg velger heller å lage vafler med brunost og rørte bær på til poden, enn å konsekvent nekte hun noe som smaker godt. Å nekte det er fullstendig meningsløst, og noe jeg heller ikke kan argumentere godt for verken for min egen del eller for hun lille på 3 år. Husker godt når jeg gikk i barnehagen. Hvor godt det var å komme inn etter en lang dag i skogen med klatring i trær og balansere på steinene. De som var igjen i barnehagen hadde laget vafler, kakao og skjært opp frukt og grønnsaker. Synes det er he
  5. Jeg skjønner heller ikke skillet mellom sunt og usunt. Det er helt fullstendig poengløst å isolert sett skylde på sukker som den store synderen - for det er ikke selve sukkeret som er problemet, det er mengden av det. 'Logikken' blir litt som å skyte noen med gevær og så skylde på geværet.... Sukker er et fint tilsetningsstoff i mat så lenge man er bevisst bruken av det.
  6. Du har vel fått all hjelpen du trenger her. Men en tanke slo meg når jeg så den andre videoen din; når du får tyngre vekter på stangen, så ville jeg anbefalt deg å gjøre en dypere liftoff fra racken. Altså ha stangen på et lavere trinn når du skal innunder og løfte av. Ser at du nærmest må stå på tå for å få den av. Det kan bli trøblete etterhvert! :-)
  7. Jeg klarer ikke helt se at man skal lage så stor sak ut av det. Jeg kan selvsagt bare snakke ut i fra min egen treåring, men hun får stort sett det hun har lyst på, så lenge det over tid er et variert kosthold. Hun vet klinkende klart hva både syltetøy, yoghurt, brunost, prim, etc. er, men det er opp til meg som forelder å legge føringer for hvor ofte det er greit å spise det. Hun spiser som regel leverpostei, kaviar, makrell i tomat og egg. Hvis hun spør om hun kan få syltetøy på skiven, så får hun det, men da får hun ikke det neste gang. Typ. Jeg svarer aldri 'Nei!' hvis hun spør om hun ka
  8. Struktur/kompakthet. Den er ikke den enkelte polysakkariden som bestemmer høy/lav GI. Tenk deg en rå potet og en kokt potet, de har forskjellig struktur, og dermed også ulik nedbrytningshastighet i fordøyelseskanalen.
  9. Sykepleierstudent. Driver privat helseforetak ved siden av. Lønn: Altfor mye.
  10. Bandea

    Mikrobiologi...

    Driver da med anatomi, osv. Har 2 oppgaver, den første går ut på å forklare helt basic hva som må til for at en infeksjonssykdom kan oppstå; check, ikke så vanskelig. Den andre oppgaven er å beskrive en akutt infeksjonstilstand...litt verre... Er det noen som har en god beskrivelse?
  11. Bandea

    Mat før trening

    Det aller, aller viktigste er kostholdet ditt som helhet. Så lenge du får i deg nok næringsstoffer, mineraler og vitaminer i løpet av dagen, så er den signifikante/merkbare effekten av tidspunkt for inntak av maten heller noe man kan komme tilbake til. Målbar er ikke nødvendigvis merkbar.. Kommer dog an på om du er vektløfter på hobbynivå, eller elitenivå. Men hadde du vært på elitenivå, hadde du vel ikke kommet med spørsmålet her:-)
  12. Bandea

    er dette bra?

    Hvor har du tatt disse mengdene fra?
  13. På et psykiatrisk sykehus der jeg deler samme nettverk som pasientene når jeg bruker nettbrett, har det sine fordeler.
  14. Internett på jobb forbyr meg Google pga sikkerhet, så takk.
×
×
  • Opprett ny...