Gå til innhold

Proteinpulver er inngangen til doping


VegarL

Anbefalte innlegg

NRK-profil mener proteinpulver er inngang til doping - VG Nett om Helse

Jeg må si jeg blir irriterert av å lese slike overskrifter.

Man vet jo at store deler av norge ikke aner noe om kosthold/næring. Og mange som drikker proteinpulver etc sikkert ikke aner hva de får i seg eller har prøvd med ett skikkelig kosthold.

Men steget fra å bestille seg en boks whey til å sette sprøyter er vell litt velllll langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke enig med Andersen om at det er en forløper til veien inn mot AAS. Men, at for mange ungdommer tror at pulver er en lettere vei mot muskler enn vanlig mat, er ganske så real. Har sett nok av ungdommer som sverger til en shaker etter trening, pga dem er lært opp av "treningsguruer" om at protein og raske carb er ett must etter trening. Shaker i hånda og en liten sjokolade, er ett kjent syn på mitt gym.

Jeg selv, ser på tilskudd som nettopp det. Er man 120kg, spiser 6000kcal daglig, sliter med å få i seg nok næring, så kan man ty til en shake eller to. Men for mannen i gata, som vil se bra ut på stranden med sine 80kg - no fuckin way! Spis maten din, gutt! Det samme gjelder jenter som trener hard styrke. Hvorfor i helsikken skal du ty til en shake når du kan spise noen egg ekstra? Har du tid til å trene, jobbe, shoppe, feste, gå turer, se tv, og alt annet, så har du tid til å koke deg noen egg også.

Folk innen treningsverden vil ha alt så lett som mulig. Hva gjør folk når dem vil dekke omega 3 behovet? Piller. Proteinbehovet? Pulver. Carb? Gainer. Altfor mye krimskrams, alt for og sleppe å bruke tid på å lage mat.

Men tror jeg stopper der. Kjenner det går en liten faen i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg holdt på å miste haken i gulvet idet jeg skulle til å lese dagens nyheter :roflmao:

Du er lett å sjokkere, med andre ord?

Problemet er vell at mannen i gata stoler på det feks han sier. Og utover det vet de ikke at feks man må kcalunderskudd. Tøying av div stiv musklatur osv. De skjønner ikke det.

Sant nok, men man kan ikke forklare alt som ligger bak i en artikkel om flat mage heller. Er nok av slike "salgstriks" rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for at magen skal bli flat må du få bort fettet som ligger på den. Så Yngvar er nok helt på viddene med sitt utsagn, der.

Svært så bastant, da! Har du den sikre fasit? Skjerp deg! Om du har 6% kroppsfett, pelciv tillt, stramme hofteleddsbøyere svak magemusklatur, så vil du fremdeles ha en utstikkende mage. Slutt å kveruler og innse at det jeg skrev faktisk er en sannhet med modifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er, er at alt kan føre til alt hvis man bare vinkler det riktig. Kredittkort kan føre til økonomiske problemer, alkohol kan føre til alkoholisme, sukker kan føre til fedme osv.

Poenget mitt er at man ikke kan drive på å gjøre det så enkelt som å skjerme folk for alt. Har sagt det før og sier det igjen, slik retning som Norge går mot nå, vil gjøre folk ute av stand til å tenke selv og ta egne valg som er riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er, er at alt kan føre til alt hvis man bare vinkler det riktig. Kredittkort kan føre til økonomiske problemer, alkohol kan føre til alkoholisme, sukker kan føre til fedme osv.

Poenget mitt er at man ikke kan drive på å gjøre det så enkelt som å skjerme folk for alt. Har sagt det før og sier det igjen, slik retning som Norge går mot nå, vil gjøre folk ute av stand til å tenke selv og ta egne valg som er riktige.

Amen to that!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært så bastant, da! Har du den sikre fasit? Skjerp deg! Om du har 6% kroppsfett, pelciv tillt, stramme hofteleddsbøyere svak magemusklatur, så vil du fremdeles ha en utstikkende mage. Slutt å kveruler og innse at det jeg skrev faktisk er en sannhet med modifikasjoner.

Kan du vise meg et bilde av denne karen på 6% kroppsfett som ikke har flat mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise meg et bilde av denne karen på 6% kroppsfett som ikke har flat mage?

Hvordan kan jeg bevise at personen har 6% kroppsfett? Skal du se en analyse? Må jeg vise deg en legeattest på at han også har pelvic tillt? At du er trangsynt og ikke skjønner at du ikke sitter på en sikker fasit, er ikke mitt problem. I got nothing to prove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...