Jump to content

MinKamp

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

  1. Har du video? Vanlig markløft starter på med stanga på bakken, men ikke rumenske og strake markløft vel?
  2. Jeg vet at "vanlige" markløft starter med stanga i gulvet.
  3. Ja, det ble lettere å forstå. Likevel ser jeg en del, eller rettere sagt mange, som også starter med knekk i knærne på strake markløft. Blant annet dama i den videoen på linken. Slik jeg forstår deg skal det altså være mindre knekk i knærne i strake markløft kontra rumenske markløft.
  4. Videoen i denne forklaringen viser ikke at man starter med stanga i gulvet på strake markløft: Strake markløft - Fitnessbloggen
  5. Ser en som har belte på nesten alle øvelser. Alt fra bicepscurl til benkpress med manualer.
  6. Har nå lest en del på internett, men finner veldig mye forskjellig. Alt fra at rumenske markløft og strake markløft er to helt like øvelser men med ulikt navn, til noen små forskjeller i forhold til strake vs. ikke-strake bein i oppstarten. Jeg synes også det er vanskelig å se hva forskjellen er ved å se videoer. Kjører PHAT-programmet av Layne, der han har satt opp strake markløft på styrkedagen og rumenske markløft på hypertrofidagen. Så, kan noen enkelt forklare forskjellen på godt norsk?
  7. Jeg spiser både mat og drikker proteinshake. Først pulver, så tar jeg buss en halvtime hjem før jeg hiver i meg noe mat. Enkelt og greit. Proteinpulver er en helt kurant og grei måte å få i seg protein rett etter trening.
  8. Proteiner etter trening gir bra effekt for den styrkeløkten man har hatt. Enten det er proteiner i mat eller pulver. Jeg sverger til det sistnevnte.
  9. Du argumenter som min bestemor. Mye enklere å hive i seg en shake etter trening. Jeg ser ikke problemet med det. Hvorfor skal man være så politisk korrekt? Nei, her sverger man til det gamle.
  10. Vel, det er jo et faktum. Hva skal man ellers ty til etter trening? Ikke alle som bor i 10 minutters gåavstand til treningsstudio.
  11. Ja, alle "eksperter" anbefaler vanlig mat med rikt innhold av protein. Det er bedre enn pulver, som er altfor lett å få i seg før og etter treningen, og er dessutten blitt altfor tilgjengelig for allmennheten. Var det noe mer nytt?
×
×
  • Create New...