Gå til innhold

Proteinpulver er inngangen til doping


VegarL

Anbefalte innlegg

At en fyr som det her får lov å uttale seg i media i det hele tatt er rimelig irriterende. Han har ingen grunnlag for å komme med disse uttalelsene. Han sier selv i intervjuet sitt at han ikke er ekspert på området men han tror det ene og det andre. Han sier også flere ganger at det ikke er noen fare forbundet med å ta proteinpulver. Såvidt jeg vet er vel Yngvar Andersen bare en personlig trener med et kjent tryne, og har ingen relevant utdannelse innenfor ernæring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan jeg bevise at personen har 6% kroppsfett? Skal du se en analyse? Må jeg vise deg en legeattest på at han også har pelvic tillt? At du er trangsynt og ikke skjønner at du ikke sitter på en sikker fasit, er ikke mitt problem. I got nothing to prove.

Da må han jo si "Slik blir magen din flatere hvis du har pelvic tilt" da, og ikke "Slik blir magen din flatere". Med mindre man skal gå ut fra at alle mennesker har "pelvic tilt"?

Jeg er nærsynt, men trangsynt er jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må han jo si "Slik blir magen din flatere hvis du har pelvic tilt" da, og ikke "Slik blir magen din flatere". Med mindre man skal gå ut fra at alle mennesker har "pelvic tilt"?

Jeg er nærsynt, men trangsynt er jeg ikke :)

Slutt å kveruler! For siste gang. Det han sier er en sannhet med modifikasjon, kan du få det inn i hodet ditt?

Jeg driter i hvordan han ordlegger seg. Det er ett salgstriks som mange benytter seg av, uten å fortelle alt bakom! Det var min siste kommentar til deg, for jeg nekter å diskutere med personer som deg, som kverulerer og nekter å innsé at det finnes flere forklaringer av samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å kveruler! For siste gang. Det han sier er en sannhet med modifikasjon, kan du får det inn i hodet ditt?

Jeg driter i hvordan han ordlegger seg. Det er ett salgstriks som mange benytter seg av, uten å fortelle alt bakom! Det var min siste kommentar til deg, for jeg nekter å diskutere med personer som deg, som kverulerer og nekter å innsé at det finnes flere forklaringer av samme sak.

Når man skal gi et treningstips til en større del av befolkningen, så bør man kanskje ikke komme med en sannhet med en modifikasjon, det gjør jo ikke akkurat "imaget" hans noe sterkere? En ganske stor modifikasjon, du har vel ikke noe tall på hvor stor del av befolkningen som har "pelvic tilt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjenner at det er rett før jeg bynner å bole meg, må ha noe sterkere en kreatin og proteinpulver liksom:facepalm:

Er meget glad for at jeg kommer fra en oppegående treningsfamilie, som tar slike artikler med en goood klype salt, og vet at jeg ikke erstatter noe mat med proteinpulver, men bruker det som et tilskudd til et variert kosthold i en hektisk hverdag der jeg ofte ikke har tid til å spise så ofte og variert som man gjerne skulle ønske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Kan gå utover nyrene

Ernæringsfysiolog Cathrine Borchsenius i Bramat.no mener imidlertid at ingen trenger tilskudd som protein.

- Uansett hvor mye man trener, så klarer man å få i seg det man behøver gjennom et vanlig kosthold. Kroppen klarer bare å benytte seg av en viss dose proteiner, resten kvitter vi oss med. Så de som tror de blir sterkere av det, tar feil, sier hun

Noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal gi et treningstips til en større del av befolkningen, så bør man kanskje ikke komme med en sannhet med en modifikasjon, det gjør jo ikke akkurat "imaget" hans noe sterkere?

Det er jeg helt enig i. Men det er og blir en helt annen diskusjon.

En ganske stor modifikasjon, du har vel ikke noe tall på hvor stor del av befolkningen som har "pelvic tilt"?

Nei, det har jeg ikke. Men vil tippe at en veldig stor andel av mosjonister har anterior eller pelvic tillt. Uten at jeg skal utdype meg noe mer innen det. Men la oss nå la det ligge der. Snart Man Utd-kamp også.:D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kan gå utover nyrene

Ernæringsfysiolog Cathrine Borchsenius i Bramat.no mener imidlertid at ingen trenger tilskudd som protein.

- Uansett hvor mye man trener, så klarer man å få i seg det man behøver gjennom et vanlig kosthold. Kroppen klarer bare å benytte seg av en viss dose proteiner, resten kvitter vi oss med. Så de som tror de blir sterkere av det, tar feil, sier hun

Noe jeg ikke har fått med meg?

Lurer på hvor hun har den informasjonen fra, Lyle McDonald er hvertfall ikke enig med henne.

"While high protein intakes may cause problems when there is pre-existing kidney disease, no research suggests that high protein intakes cause kidney damage. While there is potential for high protein intakes to cause body calcium loss, this appears to only occur when calcium intake is insufficient in the first place; high protein intakes with high calcium intakes improves bone health. Ensuring sufficient vegetable intake along with a high protein intake is a key aspect not only to bone health but to preventing a small metabolic acidosis which may occur when large amounts of protein are consumed by themselves."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Jeg begynte på kreatin i går, betyr det at jeg ender opp som boler i løpet av uka?

Seriøst! Jeg begynte på lavkarbo, 6 måneder senere så var det debatter og avisoverskrifter opp og ned om hvor skadelig og feil dette var.

Etter å ha lært masse om kosthold så innser jeg at jeg ikke klarer å få i meg nok proteiner igjennom vanlig mat i forhold til de mål jeg har satt meg, både fordi jeg er vegetarianer, og fordi det da blir for mye kalorier osv.

Et halvt år seinere så er vist dette også farlig og feil.

Så når jeg da i går fant ut at særlig fordi jeg er vegetarianer, så vil jeg ha utrolig mye å hente på å ta kreatin, så er det vel bare å belage seg på at det om ikke alt for lang tid kommer et eller annet vås om at dette er feil og farlig også…

Jeg er glad jeg er sta nok til å gjøre min egen greie, for hadde jeg fulgt «ekspertenes» råd de siste 18 månedene, så hadde jeg fortsatt vært feit, førti og ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Jeg begynte på kreatin i går, betyr det at jeg ender opp som boler i løpet av uka?

Seriøst! Jeg begynte på lavkarbo, 6 måneder senere så var det debatter og avisoverskrifter opp og ned om hvor skadelig og feil dette var.

Etter å ha lært masse om kosthold så innser jeg at jeg ikke klarer å få i meg nok proteiner igjennom vanlig mat i forhold til de mål jeg har satt meg, både fordi jeg er vegetarianer, og fordi det da blir for mye kalorier osv.

Et halvt år seinere så er vist dette også farlig og feil.

Så når jeg da i går fant ut at særlig fordi jeg er vegetarianer, så vil jeg ha utrolig mye å hente på å ta kreatin, så er det vel bare å belage seg på at det om ikke alt for lang tid kommer et eller annet vås om at dette er feil og farlig også…

Jeg er glad jeg er sta nok til å gjøre min egen greie, for hadde jeg fulgt «ekspertenes» råd de siste 18 månedene, så hadde jeg fortsatt vært feit, førti og ferdig.

Jupp, du er dømt til å bli boler slik vi alle her inne er! Bare å melde oss til purken med engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor hun har den informasjonen fra, Lyle McDonald er hvertfall ikke enig med henne.

"

Ja er helt sinnsykt, jeg som hobbytrener har vist om ting som dette i flere år, mens ho som lissom er Ernæringsfysolog ikke har greid og oppdatere seg på ting som det her er jo spessielt, og ikke bare det med nyrene men det at kroppen tar til seg så og så mye er jo tull det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som reagerer på at han først bruker masse tid i ymse media for å forteller hvor utrolig unødvendig og bortkastet det er,å at det har null effekt. Så sier han

"Kosttilskudd som protein er helt klart en inngang til doping. Når en 18-åring merker resultater av proteinpulveret og deretter stagnerer vil vedkommende fort hive seg på bølgen av andre unødvendige og fristende produkter. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig etter mye mas om dette de siste dagene blir jeg fra nå konsekvent å svar “You are entitled to your opinion. But you are not entitled to your own facts.”

Er så mye synsing og svartmaling av alt, alt blir dratt over en kam og ingen nyanser trekkes fram.

Zumba-Laila som trener 2 timer i uka vs Satsningsutøver-Jens som ligger på 18 timer i uka. IKKE SAMME BEHOV

Familien som gir pulver til barna? Betyr ikke at alle gjør det...

Mannen som bare spiser herbalife? Betyr ikke at alle gjør det.

Hvor er HELE spekteret med folk i midten? fra de som trener lite og har en boks på 1kg i månedsvis for de supplerer litt her og der i en travel hverdag, til AF utøveren som kjøper kilosvis i måneden? Når ble det farlig, og hvor i svarte er "hvermannsen" i alt dette? Det er ikke to leire her, de som kun spiser pulver, og de som kun spiser grovbrød.

Dessuten omtales proteiner som noe som KUN brukes til muskelbygging og "overskudd" blir automatisk til urin! Når sluttet protein å være et næringstoff som inneholder kalorier som er mat på lik linje med karbo og fett? Nei jeg pisser ikke ut eggene jeg spiser, på samme måte som proteinshaken ikke går rett i blæra. Om noe går den på magen som fett om jeg overdriver.

Im out...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...