Gå til innhold

Den store syndetråden!


Effy

Anbefalte innlegg

Vi måtte rydde tvstua og derhen plugge ut kjøl/frys som ga seg i at jeg måtte henge ut av viduet det jeg hadde av greier der, 2x cottage cheese, 2x mager kesam, prim og en liter royal ismåtte tømme frysern, hater når det skjer...:rolleyes:)

Det er en synd å måtte kaste det, og iom at jeg drar på perm fredag morgen så er det bare å henge i :D

Mao skal jeg antisynde litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi måtte rydde tvstua og derhen plugge ut kjøl/frys som ga seg i at jeg måtte henge ut av viduet det jeg hadde av greier der, 2x cottage cheese, 2x mager kesam, prim og en liter royal ismåtte tømme frysern, hater når det skjer...:rolleyes:)

Det er en synd å måtte kaste det, og iom at jeg drar på perm fredag morgen så er det bare å henge i :D

Mao skal jeg antisynde litt

Bare å begynne :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten poll bare (beklager om folk synes dette er off topic)

Hvor mange ganger i uka/måneden/året "synder" dere?

Ettersom jeg ikke anser det å spise som en synd, så aldri. Betyr ikke at jeg sitter å gomler smågodt hele dagen, men alt med måte. Synd ligger i hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst hva? :s

Jeg anser det å anse en liten julebrus som en synd for litt forstyrrende, fordi det ikke er det. Har du store problemer med denne brusen? Ødela den dagen din, uka di eller treninga di? Sliter du med dårlig samvittighet? Den brusen spiller ikke så stor rolle i den store sammenhengen av kokt torsk og brokkoli.

Grunnen til dette er at denne tråden bære veldig mye preg av "ånei jeg spiste ett halvt eple" eller "alt er ødelagt fordi jeg smakte på en twist og spyttet den ut igjen". Dette er slett ingen sunne holdninger. En synd er faktisk noe som er farlig godt og som man egentlig, sånn helt innerst inne bryr seg ræva om at man har gjort fordi det var så deilig godt og det faktisk er lov iblant.

Jeg spiste en 5pakning sjokoladeboller i helga. Sikkert 2000 kcal ekstra og vel så det. Det var godt det! (De 2,5 første bollene). Nam Nam. Jeg blir faktisk bare mer og mer avbalansert til kosten min selv om jeg tidvis kjører strikte linjer. Det er godt. Det demper kortisolet. Kroppen liker det. Resultatene er bedre og gjort er gjort og spist er spist og jeg kan spise alt. Jeg kan spise alt fordi det er helt naturlig å ville ta seg en cola av og til, eller spise litt potet selv om man er aldri så mye lavkarboer, eller rett og slett ta seg en loffskive med ett tjukt lag nugatti og ett iskaldt glass melk til noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra jobb, byssa var under oppussing så levde på havregryn, rismel, epler, proteinpulver og valnøtter i 14dager :p

Tomt kjøleskap hjemme så stakk til min elskede mor å plyndret julebaksten akk som i gamle dager :p

8-12 sirupsnipper

3-4 kakemenn

4-5 brune pinner

3stk et eller annet kjeks med sjokolade i :p

ca 10stk sjakkbrikker

3stk tykklefse

Leftovers:

1feit kyllinglår med potetmos og 2-3 never pommfri

1 skål med kald risgrøt, seff kokt opp med helmelk

Toppen av en 2liters krokanis, ca 1/4del av boksen

Smågodtpose, spiste all sjokoladen og marsipanen som var i den. ca 20-30 stk

2 glass julebrus

1 neve chillinøtter

1 neve små sjokoladetopper

10 skinkeskiver, noe som lå langt bak i kjøleskapet

Må seff passe på å være shredded til jul så stoppet da jeg var moderat mett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går spiste jeg maaaasse julekake! Det var så himmelsk godt at jeg spiste muligens en kvart julekake, evt en halv av en halv? :p Jomjomjom! Spiste vel glatt over 1000kcal i julekake kun fordi jeg ikke har hjerte til å sunnifisere himmelen :lol::X3: Gleder meg til jul! :love::hilarious:

Du går helt serr glippe av noe dersom ingen av de kcal var fra pepperkakene fra Staples <3 Staples; always.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser det å anse en liten julebrus som en synd for litt forstyrrende, fordi det ikke er det. Har du store problemer med denne brusen? Ødela den dagen din, uka di eller treninga di? Sliter du med dårlig samvittighet? Den brusen spiller ikke så stor rolle i den store sammenhengen av kokt torsk og brokkoli.

Grunnen til dette er at denne tråden bære veldig mye preg av "ånei jeg spiste ett halvt eple" eller "alt er ødelagt fordi jeg smakte på en twist og spyttet den ut igjen". Dette er slett ingen sunne holdninger. En synd er faktisk noe som er farlig godt og som man egentlig, sånn helt innerst inne bryr seg ræva om at man har gjort fordi det var så deilig godt og det faktisk er lov iblant.

Jeg spiste en 5pakning sjokoladeboller i helga. Sikkert 2000 kcal ekstra og vel så det. Det var godt det! (De 2,5 første bollene). Nam Nam. Jeg blir faktisk bare mer og mer avbalansert til kosten min selv om jeg tidvis kjører strikte linjer. Det er godt. Det demper kortisolet. Kroppen liker det. Resultatene er bedre og gjort er gjort og spist er spist og jeg kan spise alt. Jeg kan spise alt fordi det er helt naturlig å ville ta seg en cola av og til, eller spise litt potet selv om man er aldri så mye lavkarboer, eller rett og slett ta seg en loffskive med ett tjukt lag nugatti og ett iskaldt glass melk til noen ganger.

Godt innlegg. Merker at flere og flere, både her inne på forumet og bloggere, har denne tankegangen. Greit å "sunnifisere" osv., men det finnes grenser. Helt fint å være bevisst på hva man putter i gapet, det er jeg selv også, men hele greia er i ferd med å spore av føler jeg - man dør ikke av å spise en hel sjokoladeplate én kveld, ikke er man feitere dagen etterpå heller. Gjør man det hver dag derimot, så kan man jo fort få en situasjon. Folk må se HELHETEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syndet.. Og nå rett før jul... Litt unødvendig... Men var steike så godt alikevel :-) fredag : 3 winerbrød (fikk kikk, har egentlig aldri likt det. Men nå var det veeeeeldig godt) deretter en stoooooor Nordlandslefse! Lørdag : Nordlandslefse med nugatti, og sikkert 500gr smågodt.. Og i dag blir det daimiskake og Sjokoladekake... Sånn er det å være hjemme hos mamma.. Redd for å ha lagt på meg nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synder aldri! Jeg spiser akkurat det jeg vil når jeg vil, og føler meg BRA etterpå ;)

What she said!!!

Ikke glem og leve folkens, det er jul, det er et liv før døden og fett% er ikke alt her i livet, man kan faktisk få til alt man bestemmer seg for her i livet:)

Ikke glem denne i jula goodpepz:

Im not going to care about the calorie count, I'm not going to care about how many grams of carbs,how much fat, how much sugar!Im just gonna pick it up and eat the shit out of cake and feel good about it That doesnt make sense to alot of people....but that thought itself turns me on!!!

If its worth overdoing, its worth doing! (juleregel vel og merke:p)

Men ikke gi meg skylda nå! Lenge til sommern :D

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...