Jump to content

Anna Alm

Members
  • Content Count

    85
  • Joined

  • Last visited

About Anna Alm

  • Rank
    Member

Contact Methods

  • Website URL
    http://de10sistekiloene.blogg.no/

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Enig Gledelig overrasket over at det lar seg korrigere til den grad det nok er mulig å få til Gleder meg til å endelig tørre å teste ut Fivefingers, samt å få innlegg til Conversene (Tok markløft på dempede joggesko i dag; Selv med kun 60 kg på stangen, var jeg redd for å miste balansen og dette og slå meg )
  2. Har lest den, men fikk ikke særlig mye ut av den
  3. Mhm, samme her.. Kjøpte meg 50 g smågodt i går kveld, spiste meg kvalm på det og satt en stund i dag med den TOMME skålen i fanget, som om jeg ventet på at mer skulle dukke opp.. Teite PMS og teite sukker!! Har nå funnet frem en boks mager cc og den sukkerfrie kokos yogurten, dette skal pokker ikke få ta knekken på meg
  4. Tusen takk for en super tilbakemelding! Jeg hadde egentlig gitt opp løpingen litt, for jeg ble aldri noe bedre i knærne. Nå frister det igjen å kjøpe meg fivefingers og heller bruke vinteren på å trene opp beina til å kanskje kunne jogge med de en dag Og ja, spesialtilpasset såle skal jeg skaffe meg til styrketreningen Takk igjen for en fantastisk, lærerik og relevant tibakemelding!
  5. Så bra! Det er helt vanlige sko, dvs uten demping, men som er oppbygget? Fikk du kjøpt de på type Löplabbet eller er de spesial laget til deg? Takk for tilbakemelding
  6. Hei flotte og kunnskapsrike mennesker! Jeg overpronerer visst på grensen til å være plattfot, noe jeg har tatt grep om og har brukt sko med massiv støtte under fotbladet når jeg løper, går tur osv. Men når jeg løfter vekter, feks knebøy og markløft, gjør jeg dette i noen veldig flate og lite støttende Converse sko, og ser når jeg blir filmet at jeg får helt feil teknikk pga svikt i knær og bekken pga overproneringen. Jeg går til fysioterapaut en gang i uken, men når jeg tok opp bruk av feks Vibram Fivefingers, sa hun at jeg da ville kjøpe meg et par dyre feilbelastninger.. Jeg forestiller meg at neste skritt blir å få laget en spesialtilpasset såle til å ha i mine flate løftesko? Så jeg lurte på om det finnes noen andre der ute som møter de samme utfordringene som meg, og hvordan dere har løst dette?
  7. Lei brokkoli og blomkål i sin rene form by now? Kok de og kjør de i blender til du får en fin mousse i stedet Bland sammen med en boks hakkede tomater, løk, sopp og kyllingbiter i en wokpanne. Krydres med chilli og hvitløk. Raskt, enkelt og godt!
  8. Hei! Prøver meg på andre omgang av PSMF etter suksess rett etter jul, men trenger nå litt feedback fra folk som kjenner dette bedre enn meg. Jeg har lest Lyle McDonald sin "Rapid fat loss handbook" og sitter igjen med en følelse av at det ikke kun dreier seg om å holde protein inntaket høyt (dvs over 2 -2,5 g pr kroppsvekt) og kalorier (og selvsagt fett) lavt, men også å holde karbohydratene under ketose nivåer (dvs 15 g pr dag for kvinner, 20 g for menn). Når jeg nå har lest det jeg kommer over av litteratur om PSMF andre plasser, ser jeg dette ikke nevnt noe sted, er det kun Lyle som praktiserer dette? Eller har jeg misforstått? Selv om jeg spiser enorme mengder protein og holder fettet til under 5% pr dag, kommer jeg vanskelig under både 15 og 20 g karbohydrater pr dag, så vet jeg ikke er i ketose. Men har det noe å si for fremgangen min mtp vektnedgang? Jeg ligger høyere på kcl inntak på treningsdager fordi jeg spiser etter Leangains metoden og kjører syklisk periodisk faste ( rundt 700-800 kcl på aktive hviledager og rett rundt 1000 kcl på styrketreningsdager). Noen som har noe feedback på dette oppsettet? Ellers vil jeg bare takke for et supert forum med flinke folk som tar seg tid til å svare på spørsmål! Good job!
  9. Fantastisk ,takk for svar!
  10. Har noen erfaringer med chins/pull up bar alà dette til hjemmetreing? http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimutstyr/smaatrim/trainer-series-handy-gym-1057554 Tenker da både på om den behandler døråpningene greit, dvs ikke skraper/ødelegger noe og ellers generelle erfaringer med bruk av slike bar'er til hjemmebruk. Fornøyd eller ikke? Hvorfor?
  11. Anna Alm

    Dagens ORD

    Enten så går det bra eller så går det over!
  12. Greit, drister meg til å spørre noen dumme spørsmål 1) Jeg trener styrke mandag, onsdag og fredag. Kan jeg trene både markløft, benkpress og knebøy alle disse dagene, eller bør jeg trene feks markløft på mandag, benk på onsdag og knebøy på fredagen for å få best mulig utbytte? Tenker da både på tyngdeprogresjon og restitusjon. 2) Finnes det noen øvelser som er et absolutt must i et program utenom de tre store? Hvilke og hvorfor? (ja, jeg er klar over at det ligger noen fine nybegynner program ute på webben, men syns disse spriker på hva som er viktig) Tusentakkpåforhånd
  13. Jepp, er nok sant det du skriver Lars, det er lett å putte noe i munnen som kan fungere som subsitutt for røyken; derfor mange påstår at de har lagt på seg av å bare slutte å røyke, mens det egentlig handler om at de spiser mer og ikke har noe med forbrenningen å gjøre
  14. Hmm.. BCAA er ikke en type vitamin, hvis det er det du mener? Men den inneholder blant annet en rekke vitaminer samt mye annet jeg ikke orker å liste opp her i farten Poenget er at dersom du ønsker å trene fastende, er nok BCAA det beste du kan tilføre kroppen UTEN å måtte drive og mikse masse forskjellige ting sammen for å forhindre proteinnedbryting Stoler på at Martin Berkhan har gjort seg nok erfaringer og lest seg opp, siden han kan gi så spesifike rettningslinjer for inntak av BCAA
  15. Nope. C vitamin og forgreinede aminosyrer er ikke det samme
×
×
  • Create New...