Gå til innhold

Anna Alm

Medlemmer
  • Innholdsteller

    85
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Anna Alm

  1. Enig Gledelig overrasket over at det lar seg korrigere til den grad det nok er mulig å få til Gleder meg til å endelig tørre å teste ut Fivefingers, samt å få innlegg til Conversene (Tok markløft på dempede joggesko i dag; Selv med kun 60 kg på stangen, var jeg redd for å miste balansen og dette og slå meg )
  2. Har lest den, men fikk ikke særlig mye ut av den
  3. Mhm, samme her.. Kjøpte meg 50 g smågodt i går kveld, spiste meg kvalm på det og satt en stund i dag med den TOMME skålen i fanget, som om jeg ventet på at mer skulle dukke opp.. Teite PMS og teite sukker!! Har nå funnet frem en boks mager cc og den sukkerfrie kokos yogurten, dette skal pokker ikke få ta knekken på meg
  4. Tusen takk for en super tilbakemelding! Jeg hadde egentlig gitt opp løpingen litt, for jeg ble aldri noe bedre i knærne. Nå frister det igjen å kjøpe meg fivefingers og heller bruke vinteren på å trene opp beina til å kanskje kunne jogge med de en dag Og ja, spesialtilpasset såle skal jeg skaffe meg til styrketreningen Takk igjen for en fantastisk, lærerik og relevant tibakemelding!
  5. Så bra! Det er helt vanlige sko, dvs uten demping, men som er oppbygget? Fikk du kjøpt de på type Löplabbet eller er de spesial laget til deg? Takk for tilbakemelding
  6. Hei flotte og kunnskapsrike mennesker! Jeg overpronerer visst på grensen til å være plattfot, noe jeg har tatt grep om og har brukt sko med massiv støtte under fotbladet når jeg løper, går tur osv. Men når jeg løfter vekter, feks knebøy og markløft, gjør jeg dette i noen veldig flate og lite støttende Converse sko, og ser når jeg blir filmet at jeg får helt feil teknikk pga svikt i knær og bekken pga overproneringen. Jeg går til fysioterapaut en gang i uken, men når jeg tok opp bruk av feks Vibram Fivefingers, sa hun at jeg da ville kjøpe meg et par dyre feilbelastninger.. Jeg forestil
  7. Lei brokkoli og blomkål i sin rene form by now? Kok de og kjør de i blender til du får en fin mousse i stedet Bland sammen med en boks hakkede tomater, løk, sopp og kyllingbiter i en wokpanne. Krydres med chilli og hvitløk. Raskt, enkelt og godt!
  8. Hei! Prøver meg på andre omgang av PSMF etter suksess rett etter jul, men trenger nå litt feedback fra folk som kjenner dette bedre enn meg. Jeg har lest Lyle McDonald sin "Rapid fat loss handbook" og sitter igjen med en følelse av at det ikke kun dreier seg om å holde protein inntaket høyt (dvs over 2 -2,5 g pr kroppsvekt) og kalorier (og selvsagt fett) lavt, men også å holde karbohydratene under ketose nivåer (dvs 15 g pr dag for kvinner, 20 g for menn). Når jeg nå har lest det jeg kommer over av litteratur om PSMF andre plasser, ser jeg dette ikke nevnt noe sted, er det kun Lyle som
  9. Fantastisk ,takk for svar!
  10. Har noen erfaringer med chins/pull up bar alà dette til hjemmetreing? http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimutstyr/smaatrim/trainer-series-handy-gym-1057554 Tenker da både på om den behandler døråpningene greit, dvs ikke skraper/ødelegger noe og ellers generelle erfaringer med bruk av slike bar'er til hjemmebruk. Fornøyd eller ikke? Hvorfor?
  11. Anna Alm

    Dagens ORD

    Enten så går det bra eller så går det over!
  12. Greit, drister meg til å spørre noen dumme spørsmål 1) Jeg trener styrke mandag, onsdag og fredag. Kan jeg trene både markløft, benkpress og knebøy alle disse dagene, eller bør jeg trene feks markløft på mandag, benk på onsdag og knebøy på fredagen for å få best mulig utbytte? Tenker da både på tyngdeprogresjon og restitusjon. 2) Finnes det noen øvelser som er et absolutt must i et program utenom de tre store? Hvilke og hvorfor? (ja, jeg er klar over at det ligger noen fine nybegynner program ute på webben, men syns disse spriker på hva som er viktig) Tusentakkpåforhånd
  13. Jepp, er nok sant det du skriver Lars, det er lett å putte noe i munnen som kan fungere som subsitutt for røyken; derfor mange påstår at de har lagt på seg av å bare slutte å røyke, mens det egentlig handler om at de spiser mer og ikke har noe med forbrenningen å gjøre
  14. Hmm.. BCAA er ikke en type vitamin, hvis det er det du mener? Men den inneholder blant annet en rekke vitaminer samt mye annet jeg ikke orker å liste opp her i farten Poenget er at dersom du ønsker å trene fastende, er nok BCAA det beste du kan tilføre kroppen UTEN å måtte drive og mikse masse forskjellige ting sammen for å forhindre proteinnedbryting Stoler på at Martin Berkhan har gjort seg nok erfaringer og lest seg opp, siden han kan gi så spesifike rettningslinjer for inntak av BCAA
  15. Nope. C vitamin og forgreinede aminosyrer er ikke det samme
  16. Ellers kjører jeg PSMF på PF selv i disse dager, og merker dessverre at jeg begynner å bli noe matlei Men hva med salat, tomat, agurk og litt løk? Sammen med to mellomstore kyllingfileter er dette måltidet jeg har brutt fasten med i dag
  17. På PF kan du vel i prinsippet spise hva du ønsker og forsatt holde vekten så lenge du ligger innforbi rett mengde kcl PSMF anbefaller ikke grønnsaker med mer enn 5 kcl pr 100 g, dette er hva jeg fant ut etter et kjapt søk på diett.no; Bønner, brune, kokt Matvaretabellen 2006 Porsjon: 100g Energi: 123 kcal Fett: 0.6 g Protein: 8.8 g Karbohydrat: 17.4 g
  18. Aha, takk for oppklaring! Må da kanskje vurdere å gå til anskaffelse av noe kalsium tilskudd i stedet for min daglige dose melk Hmm.. Tror kanskje jeg skal driste meg til en ss i cottage cheesen, blir så fryktelig kjedelig smak på den hvis ikke.. Med mindre noen andre har noe lure ideer? Har hørt at noen bruker fun light, men det syns jeg høres gyselig ut.. Men det er kanskje bare en ting man må teste ut Hvordan gjøres det da? Blandes ut med vann og så oppi kesam? Eller ublandet rett i kesamen? Fortest mulig ned i vekt er planen ja Ser også at det blir mye kjøtt på meg dersom jeg skal følg
  19. Hei! Da har jeg lest og lest på alt jeg kommer over av PSMF på nettet de siste to ukene, og begynner offisielt på min første dag i morgen Noen kjappe spm til dere erfarne folk; Har forstått at melk er fy-fy, gjelder dette også skummet melk? Hvorfor? Hva med vanilje kesam? Dere som drikker protein shakes, blander dere dette ut med vann? Kan noen si om dette her høres fornuftig ut; Jente, 24 år, 75 kg, 164 høy, spiser etter periodisk faste. Hvis jeg har regnet korrekt, skal jeg da ha ca 185 g protein pr dag, noe som blir fordelt på 3 måltider, ca 62 g protein pr måltid. Jeg planleg
  20. 3-sjøersløpet i Stavanger i september Mitt første (og ser ut som siste) halvmaraton fullført etter ett års opptrening. Har fått konstatert Runners Knee, så må ta det rooooolig med løpingen fremover. Men utrolig stolt over å ha fullført, selv med enorme smerter og en kropp som sa stopp
  21. Noen som har prøvd dette programmet og kan si sin mening? http://www.billpearl.com/programs/programs.asp?d=1 Som en nesten-nybegynner når det kommer til styrketrening, syns jeg det er ett pluss med bilder av øvelsene + tips til teknikk, samt at det hver måned er nye øvelser. Men kunne tenkt meg å få litt feedback fra noen mer erfarne om dette er et ok program å følge eller ei
  22. Wow, kun ett måltid ja? Hvor mange kcl ligger du på det ene måltidet da?
  23. Supert! Vurderer å kickstarte nyåret med en liten PSMF kur, bare for å komme inn i gode rutiner igjen etter all julematen Greit å ha planlagt litt på forhånd iallefall
  24. Takk for innspill! Kan jeg spørre om litt småting; feks hvor mange kcl du lå på pr dag og pr måltid (samt hvor mange måltid)? Hva og hvor ofte trente du? Jeg trener selv om morgenen og bruker BCAA frem til jeg bryter fasten kl 11, er dette noe du brukte på PSMF? Hvorfor kun en ukes kur og gikk du ned mye? På forhånd tusen takk for svar
  25. Noen som har prøvd kombiansjonen PSMF og PF og kan fortelle litt om egne erfaringer?
×
×
  • Opprett ny...