Gå til innhold

Det verste "sunne" måltidet du noensinne har spist


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke det sunneste i verden, men funny story:

Var på harrytur til Sverige for mange år siden med familien og var innom for å kjøpe litt (les: MASSE) godteri på grensa, for så å kjøre videre med nærmere 3 kg i bagasjesetet. Leide hytte i Sverige og skulle ha med godteri på stranda. IKKE SJAKKTREKK. Steikende sol, plastikk boks og vingummi = smelta i hverandre og smakte MØKK........

Lesson learned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Cottage cheese blandet med kokosmelk. WHY?!

Jeg lar aldri cottage cheese gå til spille, men dette var noe av det kvalmeste jeg har prøvd å trykke i meg, og jeg måtte kapitulere. Fitnessbloggerne kan ha den retten for seg selv :p

Ellers: Alt med stevia.

Jeg kommer aldri forbi den forferdelig beske bismaken - og ettersmaken. Skjønner ikke at så mange synes sukrin har forferdelig bismak, det smaker jo bare søtt og godt i min munn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese blandet med kokosmelk. WHY?!

Jeg lar aldri cottage cheese gå til spille, men dette var noe av det kvalmeste jeg har prøvd å trykke i meg, og jeg måtte kapitulere. Fitnessbloggerne kan ha den retten for seg selv :p

Ellers: Alt med stevia.

Jeg kommer aldri forbi den forferdelig beske bismaken - og ettersmaken. Skjønner ikke at så mange synes surin har forferdelig bismak, det smaker jo bare søtt og godt i min munn :)

Enig! Stevia smaker møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i kollektiv med 6 andre, tar aldri buss eller bil, flyr sjelden og forsøpler minst mulig ---> unner meg kunstig sukker :p

Noe jeg ikke har fått med meg om surkin eller stevia her? o_O

Splenda er litt miljøfarlig.

Splenda inneholder sukralose, og sukralose er påvist i havet utenfor renseanleggene våre. Dette er ett giftig stoff hvor alle tre hydrogenatomene er erstattet med kloratomer, og blir ikke brutt ned lett i naturen, men går i sjøen hvor det forgifter sjølivet. Det er kun en håndfull matvarer i landet som er tillatt søtet med sukralose, og enkelte matvarer har ikke lengre lov å bli søtet med dette stoffet. Det er verdt å merke seg at stoffet kun er tilIatt i bruk i begrensa mengder. I tillegg kan stoffet binde seg til B12-vitaminet i kroppen og således forhindre B-vitaminopptak. Stoffet er også svært persistent, dvs at det kan ligge i naturen i årtier uten å brytes ned. Det finnes forskning som viser at splenda ikke er helseskadelig for mennesker, men skadelig for naturen og enkelte dyrearter (det gir ikke kreft altså). Min største bekymring med splenda er dog at det ikke finnes en liten bestanddel i stoffet som er naturlig, alt er kjemisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splenda er litt miljøfarlig.

Splenda inneholder sukralose, og sukralose er påvist i havet utenfor renseanleggene våre. Dette er ett giftig stoff hvor alle tre hydrogenatomene er erstattet med kloratomer, og blir ikke brutt ned lett i naturen, men går i sjøen hvor det forgifter sjølivet. Det er kun en håndfull matvarer i landet som er tillatt søtet med sukralose, og enkelte matvarer har ikke lengre lov å bli søtet med dette stoffet. Det er verdt å merke seg at stoffet kun er tilIatt i bruk i begrensa mengder. I tillegg kan stoffet binde seg til B12-vitaminet i kroppen og således forhindre B-vitaminopptak. Stoffet er også svært persistent, dvs at det kan ligge i naturen i årtier uten å brytes ned. Det finnes forskning som viser at splenda ikke er helseskadelig for mennesker, men skadelig for naturen og enkelte dyrearter (det gir ikke kreft altså). Min største bekymring med splenda er dog at det ikke finnes en liten bestanddel i stoffet som er naturlig, alt er kjemisk.

Helt legit å være bekymret for naturen! (y)

Men det siste argumentet ditt... Your logical fallacy is appeal to nature

Alt i naturen er kjemisk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...