Gå til innhold

Det verste "sunne" måltidet du noensinne har spist


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kansje ikke noe særlig med måltid å gjøre, men guud. Jeg prøvde å bake med kokosmel. Det funker da for søren ikke?! Alt jeg baker blir tørt og ekkelt. Første og siste gang jeg kjøper kokosmel ... ÆSJ (n)

Koksmel suger til seg mye væske, så før du gir helt opp vil jeg råde deg til å tilsette ekstra væske :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrues mandelgrøt.

Burde holdt meg langt unna etter mitt forrige møte med det forhatte mandelmelet, men jeg har 500 g stående som jeg synes er for galt å kaste.

So anyway; Fotballfrues mandelgrøt... Konsistens og farge som glatt babybæsj. Smaken- er det lov til å si at noe smaker dritt? Du vet; call it like I see it ;)

lage marsipan av mandelmelet? eller steke den ferdige marsipandeigen som kjeks? Ikke ille det, meeen ikke som vanlig marsipan selvsagt:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*urk* jeg synes at pannekakene til proteinfabrikken så gode ut.:banghead: kjøpte en boks i sted og nå angrer jeg på at jeg putta det i munnen.:sick: Det smakte litt eggehvitte og mye bruktmat, for å si det sånn... Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre disse pannekakene spiselige (det holder ikke med en lite dryss kardemomme eller noen vaniljedråper for å redde disse og det er veldig synd å måtte kaste en kilo pannekakemiks...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke mange som tenker over om hvorfor det akkurat er slik at noen elsker det som er sunt og for dem smaker godt, men som for oss andre er sunt men smaker H i 11!

Alle har forskjellig smak, og det som for kjæresten min er himmelsk er for mine smaksløker og sans et rent slavearbeid!

Jeg mener at mye har med vår barndom og oppvekst å gjøre. Jeg for min del ble oppdratt på normalt vis! og så klart var jeg en sterk tilhenger av brus, godteri og potetgull. På middagsbordet var det ofte halvfabrikerte mattretter, og var det råvarer så var sausene eller tilbehøret halvfabrikat, og frokoster i helgene besto ofte av leftovers fra dagen før! Jeg tok selvfølgelig med meg disse vanene inn i ungdoms/voksenlivet da jeg flyttet for meg selv. Og jeg begynte sakte men sikkert og forstå at magen min begynte å reflektere livvstilen min.

Men så var det å spise sunnere. Da jeg møtte kjæresten min, så ble det helomvendig i kostholdet. Så å si alt av halvfabrikat var ute av døra på dagen. Og råvarer kom inn. Sukker ble erstattet med sukrin, rømme med kesam, creme fraiche med lettere variant.

Jeg kan med hånda på hjertet si at 80% av alt det sunne som når hverdagen består av var ufyselig for meg da jeg begynte å spise det.

Jeg måtte lære meg å like det som var sunt. Og nå elsker jeg det av en eller annen merkelig grunn. Unntaket er tomater og cottage C, fysj!

Men uansett, det jeg skal fram til er at vi spiser det vi har vært vandt med. Og det er det som vi syns er godt. Skal vi begynne å bytte ut sukker mer sukring i bakst, så vil jeg påstå at svært få liker hva de spiser med det første.

Har du vokst opp med råvarer, grov bakst (hjemmelaget), fisk, grønnsaker, vann istedenfor brus, frukt og nøtter istedenfor godteri og potetgull, så er sjansene store for at du liker det sunne i det voksne liv. Motsetningen er de som meg som har vokst opp med halvfabrikat osv, har det vanskeligere for å tilvenne meg det som er sunt.

Ingenting er umulig. Man må bare lære seg å like enkelte ting.

Kjæresten min lager støtt og stadig sunne varianter av kaker osv, der alt er erstattet med sunne ingredienser. Jeg for min del skyr disse bakstene, og tar meg heller noe ''Usunne'' sjokoladebiter. Men samtidig, så trenger jeg ikke sunne kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*urk* jeg synes at pannekakene til proteinfabrikken så gode ut.:banghead: kjøpte en boks i sted og nå angrer jeg på at jeg putta det i munnen.:sick: Det smakte litt eggehvitte og mye bruktmat, for å si det sånn... Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre disse pannekakene spiselige (det holder ikke med en lite dryss kardemomme eller noen vaniljedråper for å redde disse og det er veldig synd å måtte kaste en kilo pannekakemiks...)

Fun light i røra. Evt stek dem som vafler med ett ekstra egg og en halv banan. og kanel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg kjøpte Chlorella... Syntes det smakte høgg så prøvde å putte det i havregrøten i håp om at smaken skulle bli borte, hadde på haugevis med kakaopulver, kanel og sjokoladeprotein. Resultat: grønn grøt som gikk rett i søpla... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fordi du ikke liker sopp,eller fordi suppa ble craptacular? Om det var sistnevnte; hvordan laget du den?

Det var mamma som laget den..............

Altså, i de 17 årene jeg bodde hjemme så var det "spis maten din eller vær sulten" typ, måtte liksom alltid spise det som var på bordet. MEN den gangen hun laget soppsuppe, så gjorde hun et unntak og jeg fikk faktisk krydderkake istedenfor. SÅ ILLE VAR DEN FAKTISK. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mamma som laget den..............

Altså, i de 17 årene jeg bodde hjemme så var det "spis maten din eller vær sulten" typ, måtte liksom alltid spise det som var på bordet. MEN den gangen hun laget soppsuppe, så gjorde hun et unntak og jeg fikk faktisk krydderkake istedenfor. SÅ ILLE VAR DEN FAKTISK. :D

Oh dear..da må det jammenmeg ha smakt forjævlig :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...