Gå til innhold

Det verste "sunne" måltidet du noensinne har spist


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 11 måneder senere...

Annonse

Annonse

Lavkarbo pizza med blomkålbunn...

:yuck:

Åh? Jeg har hørt veldig mye positivt om dette og har lenge tenkt meg å prøve det ut selv!

Som oftest er jeg svært skeptisk til alle sånne alternative oppskrifter da jeg aldri får dem til, men mener å huske kriweb la ut en oppskrift på pizzabunn av blomkål.. Og det var et kvalitetsstempel i min bok som gjorde at jeg ville prøve..? Smaker grusomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Jeg har hørt veldig mye positivt om dette og har lenge tenkt meg å prøve det ut selv!

Som oftest er jeg svært skeptisk til alle sånne alternative oppskrifter da jeg aldri får dem til, men mener å huske kriweb la ut en oppskrift på pizzabunn av blomkål.. Og det var et kvalitetsstempel i min bok som gjorde at jeg ville prøve..? Smaker grusomt?

Det smaker vel blomkål... blomkål med smeltet ost og tomatsaus....

Er ikke spesielt glad i blomkål, så jeg er nok litt forutinntatt, men definitivt ikke en hit hos meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri lagd noe som smakte så stygt at jeg ikke klarte å spise opp men her er noen av det verste jeg spiste ofte da jeg bodde på hybel.

Tunfisk rett fra boksen. (Helt greit)

Tunfisk&gresk matyoghurt most sammen i liten skål (stygt)

Tunfisk på frossenpizza (Helt greit)

Etteroppvarmet kokt torsk (type billig, frossen) med ris og brokkoli til middag fire ganger i ei uke. (jævlig)

Havregryn med proteinpulver og vann (Spiste dette til frokost hver dag i nesten ett år uten noe form for variasjon pga. billig (melk=dyrt) og dæven døtte hvor lei jeg gikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd bønner i bakst, bare brukt kikerter. Mye bedre og smaker ikke kikerter overhode, og alle mine versjoner med cookie dough, brownies og muffins har funka fett (har flere som har smakt og mener det samme). Til dere som baker med proteinpulver - pass på at det er et blandingspulver (50 % kasein, 50 % myseprotein) eller rent kaseinpulver. Why? Med whey/myse tørker baksten inn og det blir så sykt tørt. Man kan også bruke bakepro som tåler høyere steketemperatur. Vanlig proteinpulver tåler ikke så høy steketemperatur. Men det er faktisk ikke et must å bruke proteinpulver i bakst selv om det står det, jeg modifiserer ALLTID oppskriftene. Man kan øke andelen proteiner med å bruke egg eller kesam for eksempel. Vanlig sukrin funker ikke i bakst, bruk heller stevia (minimalt, en-tre dråper mer enn nok) eller sukrin gold (som løser seg bedre opp). Kokosblomstsukker er mye mer næringsrikt enn sukker, honning og agavesirup funker kjempebra som søtning.Jeg liker å bruke kokosolje til steking og baking. Jeg anbefaler også hjemmelagde bounty som kan lages med uten tilsatt sukker. Også peanutbutter fudge. Mmm...

Men en ting er sikkert: Er du i form og trener hard styrke jevnlig, er ikke sukker eller hvetemel det verste du kan få i deg (alt med måte da). Karbohydrater kan være med på å øke forbrenningen og det er viktig å fylle på glykogenlagrene. Grunnen til at folk bruker glutenfritt mel er egentlig fordi de sliter med glutenallergi. Det er blitt trendy å spise glutenfritt, drikke laktosefri melk og spise lavkarbo, og i tillegg masse proteiner (ofte mer enn du trenger), men det er ikke særlig sunnere å droppe gluten eller laktose. Skal du yte på topp, trenger du påfyll for å gi drivstoff til musklene. Og har du ingen allergier, trenger du ikke å bruke masse penger på unødvendig mye dyre produkter. As Long As It Fit Your Macros ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...