Gå til innhold

Det verste "sunne" måltidet du noensinne har spist


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Cottage Cheese, ananasjuice og tunfisk i en blender....:( bare tanken bringer fram brekkninger! Som å spise en sur youghurt med fiskebiter

fikk brekninger av å lese innlegget ditt! *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen god forklaring, grunnen til at jeg gjerne vil lage sunne ting (som ikke smaker som papp, av og til finner man faktisk noen gode ting :p) er fordi jeg er rett og slett veldig glad i andre ting enn "middagsmat", men jeg vil jo ikke spise masse ræl hele tiden. For det finnes jo sunne alternativer som smaker godt, men det er sjeldent de med 10 ulike alternativer i en og samme oppskrift, det er ofte de med en eller to ingredienser som smaker godt.

(Men stort sett ender jeg opp med fruktfat o.l..litt fordi jeg er lat og gidder ikke å lage andre ting og litt fordi jeg er glad i frukt :p)

Jeg sunnifiserer mye. Det meste blir bra, man prøver og feiler. Men så lenge jeg alltid har med nok fett (sunt fett) og noe ordentlig korn blir det vanligvis supert! :) Her om dagen spiste jeg varm sjokoladekake med iskrem til middag. Alt var sunt og alt smakte herlig! Med iskremmaskin er det enkelt å lage iskrem av det meste, fløte er ikke nødvendig, og sjokoladekaken ble fudgey, saftig og god. Jeg har super erfaring med bønner og kikerter i bakst. Det finnes massevis av sunne alternativer som smaker godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrues Halloween special mudcake... Smakte helt JÆVLIG. Sukrin har en veldig stygg ettersmak. Jeg spiste et stykke. Så gikk den rett i søpla. Og jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke :)

Prøv sukrin pluss. Det har ikke den kalde ettersmaken. Og ikke bruk kun sukrin i en oppskrift (:yuck:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gitt opp de der sunne bakstene. Jeg liker det ikke og det gir meg ikke samme tilfredsstillelse som the real deal uansett.

Pleier å lage vafler på slump av det jeg har, men når kokosmelet og mandelmelet er brukt opp så blir det neppe kjøpt mer :p

Eggefluff er helt greit så lenge man har noe smak i hvitene, f.eks proteinpulver, meeen alt annet er bais :p Verste jeg har laget må være alle mulige former for lavkarbobrød. Smaker gummi og sagflis, med linfrø. Jeg tipper jeg ikke dauer av å spise ett par hveteboller på lørdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en anbefalt powerliftingshake:

Isterninger og tunfiskboks, rett i mikser. Det gikk å drikke faktisk.

Tenkte så at jeg skulle fiske mer proteiner, og tok TO tunfiskbokser og noen isterninger. Det var det jævligste jeg har smakt i hele mitt liv. Hadde det vært krig og jeg satt dehydrert og utsultet i en bombekjeller skulle jeg spist det, men ikke tale om at det ville gå ellers, fytti helvete. Det var så salt og jævlig at det var umulig å svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke på noe i farta annet enn Te med Stevia som søtning, måtte tømme ut teen !

Ja fyttirakkern. Min stemor lager litervis med iste med stevia, jeg har lært meg til å takke nei til dette å heller velge vann.

Det smaker så kunstig!! Sunt skal det være men det hjelper ikke! Selv om det ikke er så sunt så sverger jeg til honning i min varme te<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har smakt av Walden Farms var ganske jævlig. Overdro det til nano etter å smakt litt på det.

Skal ikke mye til før det ødelegger maten, men en liten teskje av det sammen med havregrøten var faktisk veldig godt!

--

For å bidra til tråden. En oppskrift som ber deg kaste eggeplommen og kun bruke eggehviten, er oppskriften på drittmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke mye til før det ødelegger maten, men en liten teskje av det sammen med havregrøten var faktisk veldig godt!

--

For å bidra til tråden. En oppskrift som ber deg kaste eggeplommen og kun bruke eggehviten, er oppskriften på drittmat.

Kommer vel helt ann på hva du lager :-) Hvis man skal ha en fluffy/stivere konsistens på bakverk/søtsaker, funker det dårlig å blande eggeplommen inn. Men speilegg uten plomme må være utrolig kjipt. Glad lavkarbo ikke legger mange kjipe begrensniner i kostholdet. Det er jo faktisk en matvei som er mulig å forholde seg til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn brownies funnet på en fitness-blogg. Smakte LIM! Inneholdt bla eggehviter, sukrin, fiberhusk og hi-maize. Og litt kakao. Gikk rett i boss!

Blir sur når folk i det hele tatt kan kalle dette for brownies.

[ATTACH]51636[/ATTACH]

Kunne ikke dy meg - om du er glad i brownies bør du prøve denne oppskriften! Den er jo svært kaloririk siden valnøtter er hovedingrediensen her. Men jeg syns den er nydelig!

Dette er altså en raw food brownie som ikke skal stekes eller noe :)

4dl Valnøtter

2-3 ss rått kakaopulver

6-10 dadler (myke)

Lønnesirup/honning om man ikke syns dadlene søtet blandingen nok, men bare dadler bør holde.

Eneklt og greit, en oppskrift som blandes i en blender/food prosessor og presses ut i form eller formes til kuler om man vil det. Dadlene bør puttes i blenderen etter man har kjørt valnøtter og kakaopulver noen runder. Deigen skal bli litt klissete og forme seg som en "ball" i blenderen :)

Anbefales!!

Siden tråden her egentlig er om det værste sunne måltidet kan jeg jo nevne en av mine værste! Jeg prøvde meg på en oppskrift jeg fant på en blogg som var proteinrik pasta. Laget av kesam og fiberhusk tror jeg (er en stund siden). Jeg ble jo kjempe gira og forventet meg et kjemperesultat, men den gang ei. Konsistensen var svampe-aktig og hele brettet havnet i søpla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke dy meg - om du er glad i brownies bør du prøve denne oppskriften! Den er jo svært kaloririk siden valnøtter er hovedingrediensen her. Men jeg syns den er nydelig!

Takk for tips! Har siden den gangen jeg prøvde ut den ekle oppskriften heldigvis hatt flere vellykkede forsøk med andre oppskrifter, bla proteinbrownien som har en egen tråd her på forumet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...