Gå til innhold

Dagens Glade


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da kan jeg trøste deg med at produksjonen av feit lever (aka tvangsforing) i seg selv ikke påfører gjessene ubehag. (y)

(dyrevernsvideoene som viser dyremishandling viser helt forjævlige eksempler på behandling av gjess, men det går primært på generell mishandling som bittesmå bur, liggende i egen avføring, åpne brudd osv... Men det er tvangsforinga som får all pepperen)

Men årgangsbobler er noe ganske eget, ja. Ligger helt mot slutten av drikkevinduet. Dette var noe som både ropte til deg, samtidig som du virkelig måtte "lytte" for å få med alt av detaljer.

Vanilje, smør, brioche, nøtter, sopp (type stein; lite hint av surret kantarell), havsalt.

Which reminds me: Jeg har en flaske Henriot Millesime Rose Brut 2002 liggende. Etter å ha nylig overlagra et par rieslinger fra 1995 så skal denne nytes heller litt for tidlig enn litt for sent :D

Jeg er fortsatt en smule skeptisk til tvangsforinga av gjess, men strengt tatt er det pga. uvitenhet og som du sier: Selve dyreholdet er viktigst. Som kjøttspiser blir det egentlig merkelig hvis jeg skal sette streken ved gåselever. Dessuten så fant jeg denne: http://www.seriouseats.com/2015/01/foie-gras-new-fire-for-an-old-debate.html. Døra er på gløtt, om ikke annet :)

Min egen Dagens Glade: det er én uke til vinmesse i Trondheim, hvor temaet tilfeldigvis er tyske rieslinger :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra trening så jeg tidenes mest forelskede par på en liten skogssti. De hadde stilt seg opp ved et tre og kysset og klemte og det strålte ut av dem. Jeg klarte ikke å la være å smile bredt og fikk det fine smilet tilbake fra mannen. Det som var ekstra morsomt var at disse var i type 40-årene <3

Det er faktisk veldig godt å kunne føle sånn glede over totalt fremmede sin lykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har (g)jogga over ei mil :D det må vel bety at jeg nærmer meg joggekondis?

Jeg klarer heve meg over at ti år(isj) gamle jenter roper "heia bolla" når de sykler forbi meg! Jeg nekter for at jeg er så stor og velger å ignorere småtassene, selv om jeg gjerne skulle hatt et alvorsord med foreldrene, om jeg visste hvem de var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men årgangsbobler er noe ganske eget, ja. Ligger helt mot slutten av drikkevinduet. Dette var noe som både ropte til deg, samtidig som du virkelig måtte "lytte" for å få med alt av detaljer.

Vanilje, smør, brioche, nøtter, sopp (type stein; lite hint av surret kantarell), havsalt.

Eik. Du glemte eik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å kjenne på overskuddet igjen etter ukesvis med diverse sykdom. Det snudde i går og gjorde dagen gjennomført bra. Overskudd til å gjøre en god innsats på jobb, overskudd til ungene og overskudd til å få gjort mye fornuftig i huset. Rett og slett overskudd til å bli en bedre person. Love it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...