Gå til innhold

Dagens Glade


Tor

Anbefalte innlegg

HAHA! av og til MÅ man lese bruksanvisningen :p

instalerte en heftig varmepumpe ifjor...og den har vært i varmemodus siden første minutt.

kjøpte varmepumpen pågrunn av vinter- men også pågrunn av somemr, da eg har total renovert huset..og andre etasje har det blitt veldig varmt siste 2 sommer....sånn 28-30 grader selv med alle vinduer opne...!!!! fikk ikke sove hele sommer ifjor.

Så satt ned temperaturen til 18 grader....nothing happends..... skjønte ikke hvorfor det ikke ble kjøligere??????

vokna nå inatt ..sov i 2 timer...yey... dritt lei..begynte å se etter aircondition på internett.

så kom eg på- den forbannja varmepumpa skal vel klare å kjøle også???....

Fann bruksanvisningen...og YEY...var bare å endre fra varme til kjøling xD føle meg som en nooooob... men godt det blir kjølig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere vinkarer - har dere noe anbefaling av skikkelig rødvin til rundt tusenlappen?

1000 spenn er mye for en flaske vin. Sånn på stående fot har jeg ingen opplagte kandidater, siden jeg aldri kjøper så dyr vin. Kjøpet kommer jo også an på hvilke viner den som skal drikke den liker. Viner fra Hermitage går for å være veldig gode, og dyre. Garantert noe snasent derfra. En voksen Barolo faller gjerne i smak hos menn. Dyre er de óg.

Skulle jeg kjøpt noe til rundt tusenlappen selv ville jeg valgt en magnumflaske med Chateau Musar 1998. Den er perfekt å drikke nå (y) Alternativt et par flasker til rundt 500kr eller en god cognac brut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 spenn er mye for en flaske vin. Sånn på stående fot har jeg ingen opplagte kandidater, siden jeg aldri kjøper så dyr vin. Kjøpet kommer jo også an på hvilke viner den som skal drikke den liker. Viner fra Hermitage går for å være veldig gode, og dyre. Garantert noe snasent derfra. En voksen Barolo faller gjerne i smak hos menn. Dyre er de óg.

Skulle jeg kjøpt noe til rundt tusenlappen selv ville jeg valgt en magnumflaske med Chateau Musar 1998. Den er perfekt å drikke nå (y) Alternativt et par flasker til rundt 500kr eller en god cognac brut.

Takk for tips :) Jeg kan lite om skikkelig vin, men ser at prisen ikke alltid er så avgjørende. Her er en vin til 190,- med 94 i score. Ellers så fant jeg denne som også (vin 2) hørtes veldig interessant ut.

Vin 1 http://www.aperitif.no/Vintips/pollisten/Vin/Roedvin/Italia-Piemonte/Pelissero-Barbera-d-Alba-Piani-2008-32571

Vin 2 http://www.aperitif.no/Vintips/pollisten/Vin/Roedvin/Italia-Piemonte/Giacomo-Anselma-Vigna-Rionda-Barolo-2006-95782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips :) Jeg kan lite om skikkelig vin, men ser at prisen ikke alltid er så avgjørende. Her er en vin til 190,- med 94 i score. Ellers så fant jeg denne som også (vin 2) hørtes veldig interessant ut.

Vin 1 http://www.aperitif.no/Vintips/pollisten/Vin/Roedvin/Italia-Piemonte/Pelissero-Barbera-d-Alba-Piani-2008-32571

Vin 2 http://www.aperitif.no/Vintips/pollisten/Vin/Roedvin/Italia-Piemonte/Giacomo-Anselma-Vigna-Rionda-Barolo-2006-95782

De to der så slettes ikke dumme ut (y) Stort sett vil jeg si det er samsvar mellom pris og kvalitet, men det finnes helt klart unntak. Det er stort hopp i kvalitet fra de billigste vinene til 60-100kr og opp til 100-200kr. Jeg drikker stort sett vin til rundt 150-200kr flaska, masse godt å velge mellom der og kanskje der du får mest for penga.

Du finner masse skikkelig god vin og gode kjøp til 200-300kr. Alt over der er til spesielle anledninger og du vil bruke masse penger fordi du kan. Får da være måte på hvor mye penger man skal bruke på vin ;) Jeg har ikke voldsom peiling på vin selv, men siden jeg ikke tåler øl pga. cøliaki så går det i vin når jeg skal spise noe digg mat. Det er litt snobberi forbundet med vin, men fuck that. Jeg drar på vinseminar i hettegenser om jeg vil. Det er snakk om mat og drikke, ffs. Smaker det godt? Det er alt som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fortuity.

Jeg har hatt vårrengjøring av garasjen hjemme hos mor og far i Tbg; i tillegg til å ha lekt med (les: ryddet) verktøy og elektroniske duppeditter i en halv evighet, så har jeg også fått sortert og vasket alt hesteutstyret som har ligget urørt i et par år.

post-30998-14440977377136_thumb.jpg

Mor er strålende fornøyd, og jeg er høy på #Nostalgi.

Edit: Også er det pinnekjøtt til middag. For jula varer helt til sommeren.

post-30998-14440977376494_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...