Gå til innhold

Frokost - hva spiser du?


Fitplease

Anbefalte innlegg

Jeg spiser vanligvis en porsjon havregryn med litt rosiner og usukret jordbærsyltetøy + en protein shake (myoprotein) til frokost. Det holder meg god og mett i 3-4 timer.

Jeg har lest flere steder at man bør unngå havregryn til tross for at det er sunt; men i såfall, hva er gode alternativer til frokost som går raskt å lage og som holder meg mett i flere timer?

Omelett synes jeg ikke er et alternativ da det så vidt holder meg mett i 15 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dårlig på frokost, men pleier å hive innpå to rugknekkebrød med makrell i tomat. Er ikke lenge mett, men det setter i gang systemet, så jeg er sulten etter første time på skolen (som oftest i ni-tiden), og da spiser jeg enten en porsjon havregryn/grøt, eller CC med kanel og eple. Noen ganger spiser jeg yoghurt med havregryn og rosin i også. :) Syns det er viktig med variasjon, ellers blir jeg drittlei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser omelett av 1,5 egg med tomat og agurk, en minimal porsjon havregrynsgrøt med banan eller rosiner, eller 2 knekkebrød med leverpostei og agurk.. Noen ganger spiser jeg bare en banan.. Og så drikker jeg et glass melk eller blåbærbiola.. Jeg MÅ ha blåbærbiola i løpet av dagen :meh:

Er det noen som faktisk spiser mengden havregrynsgrøt etter oppskriften på pakken? Det kunne holdt meg med mat i flere dager tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biorytmedietten her :D Varierer litt hvor god tid jeg har, men blir som oftest:

4 egg med en klatt smør, 1-2 frukt(er), 0,5-1l hmelk

eller

halv boks mager kesam m 10g myoprotein, 1 ss cocosa, 100g bær, 1 frukt, hmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser omelett av 1,5 egg med tomat og agurk, en minimal porsjon havregrynsgrøt med banan eller rosiner, eller 2 knekkebrød med leverpostei og agurk.. Noen ganger spiser jeg bare en banan.. Og så drikker jeg et glass melk eller blåbærbiola.. Jeg MÅ ha blåbærbiola i løpet av dagen :meh:

Er det noen som faktisk spiser mengden havregrynsgrøt etter oppskriften på pakken? Det kunne holdt meg med mat i flere dager tror jeg..

Ironisk? Er det ikke rundt 1.5dl som står på pakken, hvilket tilsvarer ca. 60 gram. Å spise kun dette uten noen form for topping (cc, proteinpulver++) er da ikke såå mye! Ikke meningen å virke krass, men blir litt irritert når folk skriver ting som at de blir såå mett av disse to knekkebrødene med skinke som de spiste til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk? Er det ikke rundt 1.5dl som står på pakken, hvilket tilsvarer ca. 60 gram. Å spise kun dette uten noen form for topping (cc, proteinpulver++) er da ikke såå mye! Ikke meningen å virke krass, men blir litt irritert når folk skriver ting som at de blir såå mett av disse to knekkebrødene med skinke som de spiste til frokost.

Nå vet ikke jeg, men det står 2 dl gryn og 5 dl melk på min pakke.. Det med flere dager var veldig ironisk, men jeg spiser kanskje 1/3 del av den oppskriften. Og jeg skriver jo at jeg har banan og rosiner.. Jeg skriver ikke at jeg blir så jævla mett av to knekkebrød.. Og ja du virker krass :p Jeg spiser MYE for å være jente, bare ikke så stor fan av frokost..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 egg som eggerøre. Mager vanilje kesam med hasselnøtter og bær, eventuellt cottage cheese. Har jeg vært på morgen treningen så kjører jeg ostesmørbrød med tomater og hjemmelaget "proteinshake" (2 egg, banan, og andre bær eller frukter) :) Har jeg god tid, steker jeg kylling eller bruker tunfisk, og lager en digg salat, men må ha masse digge grønnsaker i, hater "grønne" salater uten en drit :p

Er jo aldri akkuratt det samme, men noe av det jeg kjører i uken. Regner ikke med at når folk skriver en eller 2 ting, så er det det de eter hver dag hele uken, blir hvertfall ufattelig boring da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg, men det står 2 dl gryn og 5 dl melk på min pakke.. Det med flere dager var veldig ironisk, men jeg spiser kanskje 1/3 del av den oppskriften. Og jeg skriver jo at jeg har banan og rosiner.. Jeg skriver ikke at jeg blir så jævla mett av to knekkebrød.. Og ja du virker jævla krass :p Jeg spiser MYE for å være jente, bare ikke så stor fan av frokost..

Beklager! Ikke meningen å blande meg oppi hva du spiser, vet så klart ikke hva du spiser resten av dagen, så var du dumt av meg å kommentere! Var nok heller egentlig ikke rettet direkte mot, og jeg misforstod innlegget ditt :)

Er bare så oppgitt av jenter/bloggere som tydelig har et syklig forhold til mat (spør du meg), og som ikke vet hva slags påvirkningskraft dette kan ha på unge og forvirrede jenter som lett suger til seg all informasjon om hva og hvor mye du skal spise. Dette er absolutt ikke rettet mot deg! Har også min egen historie med spiseforstyrrelser, og vet hvor lett det er å bli påvirket av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123

mager kesam + fun light jordbær + 50g havregryn blanda, dette blanda sammen oppi en skål gir en stor, god og mettende versjon av god morgen yoghurt :) snadder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg, men det står 2 dl gryn og 5 dl melk på min pakke.. Det med flere dager var veldig ironisk, men jeg spiser kanskje 1/3 del av den oppskriften. Og jeg skriver jo at jeg har banan og rosiner.. Jeg skriver ikke at jeg blir så jævla mett av to knekkebrød.. Og ja du virker krass :p Jeg spiser MYE for å være jente, bare ikke så stor fan av frokost..

Om du mener det er LITT mye og du spiser MYE til å være jente, da har du ikke møtt meg haha!!

På en gi faen dag for ikke så lenge siden...:wub::rolleyes:

1 boks CC , 2 bananer ,1 pose smash, 1 pakke mariekjeks, 1 sjokobar, 50 gr smågodt ...:whistling::cry: FLAUT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...