Gå til innhold

oslove

Medlemmer
  • Innholdsteller

    596
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av oslove

  1. Jeg har ikke studert på Norges Idrettshøgskole, men begynner der i juli. Personlig har jeg valgt NIH fremfor AFPT da jeg opplever at de har et veldig godt rykte, og at de er godt etablerte. I tillegg får du studiepoeng, noe jeg muligens vil bake inn i en bachelor. Både prismessig og tidsmessig er det veldig likt, APFT er litt dyrere, og NIH tar litt lengre tid. Et minus med NIH (pga det ikke er privat) er at kravene til pensum er litt annerledes. De kan derfor ikke være like oppdaterte. Personlig har jeg ingen problemer med å tilegne meg mer informasjon om temaer, hvis jeg ønsker mer oppdat
  2. Jeg søkte på morgenen den 15. Jeg har takket ja!
  3. Andriks + stokkeland : Fint hvis dere begge skriver noen ord om hvorfor dere mener det:)
  4. NIH med nytt studietilbud - kun ett kurs | Fitnessbloggen Forum
  5. Tenkte bare å tipse om at Norges Idrettshøgskole på fredag kom ut med nytt studieprogram, PT-utdannelse i et helt løp! For mer info se: Studieprogram Personlig trener Oslo - Norges Idrettshogskole NIH har tidligere kun tilbudt PT-utdannelse i to, eller tre deler. Du har måtte studere og bestå fitness basis, for å ha mulighet til å melde deg opp til treingsveileder, og deretter personlig trener (disse to kan også tas samlet). Med det nye studiet kan du ta alt samlet. Studiet koster 39 000, sammenliknet med AFPT 44 900 Studietilbud - www.afpt.no. Hvis du er interessert i å st
  6. Har du sjekket om PT din har noe form for klippekort eller pakke? Flere som tilbyr det, og da blir jo prisen litt lavere:)
  7. oslove

    X-SIZE

    Fjeldmann, jeg ser du skriver på X-Size for maksimal muskelvekst - Fitnessbloggen Dag 4 medium/lett bein, rygg og biceps Markløft. Toppsett type 1 Antar dette er en skrivefeil, og at det skal stå droppsett type 1 i stedet? Ville bare si ifra! Forøvrig strålende fornøyd med X-size, trent det tidligere. De siste 6 ukene har jeg derimot gått over til x-strenght, implimenterer dag 4-økta denne uka:) Skal på ingen måte se bort ifra at jeg vender tilbake til x-size en gang!
  8. Ville sjekket ut Fjeldmann: Nå dine mål med PT via nett. | Performance coach
  9. http://treningsfysiolog.files.wordpress.com/2013/01/x-strength.xlsx
  10. Supert at du har gjort artikkelen mer oversiktlig, Fjeldmann! Har derimot lagt merke til to uklarheter, som du kanskje kan oppklare:) 1. I exel-filen har dessverre spesifikasjonen på RPE blitt borte på både benk og mark dag 1. Samme med dag 2 på benk og kne... 2- I øvelsesutgavelget står det "Der det står benkpress med tricepsinvolvering er det smal benkpress." På oppsettet av x-strengt står derimot ikke benkpress med tricepsinv. nevnt. Sorry for mye mas, men tenkte å starte på programmet i dag, og da vil jeg gjerne vite hva som er ritkig:)
  11. oslove

    "nødmat"

    1. Jeg kjøper nøtter på narvesen:) 2. Også nøtter. Skyr og cc. Skinkepakke (gjerne med lomper).
  12. Hva med http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/100-whey-protein-2 ? Har ikke testet det selv.
  13. Signerer overnevnte. Ønsker meg en mer oversiktlig plan
  14. Ville tatt en tur innom helsekosten(y)
  15. Du kan ta bicepscurl fra "stativ". Dvs der du sitter forran en skråbenk og hviler underarmene på benken". Dårlig forklaring, men håper du forstår. Den samme øvelsen kan også gjennomføres i maskin.
  16. Topp! Skal starte med det neste uke:)
  17. Ville bare ha testet! Enten funker det, eller så gjør det ikke:p
  18. Tips: ikke opprett en tråd hvis du ikke ønsker innspill.
  19. Er du forresten bevisst på tyngdepunktet ditt? Ser ut som du tipper litt fremover i overkroppen.
  20. Personlig synes jeg det ser ut som du kunne hadde en smalere benstilling:)
  21. Jeg fikk også en aha-opplevelse gjennom fitnessbloggen. Har selv mye svai i ryggen. Etter å ha lest om pelvic tilt på fb bestilte jeg time hos fysio. Konkludert med at det ikke kommer av stramme scener. Har i stedet måtte trene mye stabilitetsøvelser og mye slyngetrening. I tillegg gikk jeg ned på alle øvelser for å få trent opp støttemuskelatur, og ble mye mer bevist på å stramme opp kjerner i alle øvelser. Selv føler jeg dette har hjulpet betraktelig, men det krever innsats. Ønsker deg lykke til og håper du finner ut av det!
  22. Jeg har prøvd både French Vanilla, Cookies and Cream, Banana Cream, Extreme Milk Chocolate og Duble Rich Chocolate! Alle er bare blandet i vann. Favoritten er uten tvil Extreme Milk Chocolate!! Bananen synes jeg kun er god hvis jeg blander med sjokolade, evnt i grøt. Cookies and cream synes jeg bare smaker krem. Litt kvalmende. Vanilje synes jeg er litt for syntetisk som shake, men funker bra i fluff! Double Rich synes jeg ikke er søt nok ift Extreme milk Chocolate.
×
×
  • Opprett ny...