Gå til innhold

Gode fraser mot kommentarer angående kost/trening


Augis

Anbefalte innlegg

Morsom tråd. Jeg for min del har bare erfaring fra sykehuslivet, men der er det til gjengjeld kaker over alt. Sykepleiere og hjelpepleiere er fantastisk gode til å bake og kose seg når de har vakt (spesielt nattevakt). Det var et mareritt å gå fra avdeling til avdeling og det var kaker over alt. Når jeg pent takket nei til et kakestykke for 10-gang samme vakt fikk jeg alltid høre "Skal du ikke ha kake? Slanker du deg eller?". Til slutt begynte jeg bare å svare "ja". Da ble det fort stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom på et tilfelle hvor jeg gjerne skulle hatt noe og kommet tilbake med.

Var på turntrening og sto klar med svingstanga. Da kommer en trenerne bort med et kakefat og spør om jeg ikke vil ha kake. "Nei, takk". Treneren ble jo fornærma for at jeg ikke ville ta et kakestykke midt i treninga og rett før jeg skulle hive med rundt svingstanga. Altså.. på trening er jeg der for å trene, ikke for å spise kake. Skjønner ikke helt hva folk tenker med av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd. Jeg for min del har bare erfaring fra sykehuslivet, men der er det til gjengjeld kaker over alt. Sykepleiere og hjelpepleiere er fantastisk gode til å bake og kose seg når de har vakt (spesielt nattevakt). Det var et mareritt å gå fra avdeling til avdeling og det var kaker over alt. Når jeg pent takket nei til et kakestykke for 10-gang samme vakt fikk jeg alltid høre "Skal du ikke ha kake? Slanker du deg eller?". Til slutt begynte jeg bare å svare "ja". Da ble det fort stille.

Har de samme erfaringene selv, men fra sykehjem. Har hørt at mange omsorgsboliger har samme problem også, de blir gjerne kalt vaffelboliger :p.

Jeg bruker gjerne å si nei, jeg vil bruke kaloriene mine på noe jeg virkelig har lyst til å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et tilfelle hvor jeg gjerne skulle hatt noe og kommet tilbake med.

Var på turntrening og sto klar med svingstanga. Da kommer en trenerne bort med et kakefat og spør om jeg ikke vil ha kake. "Nei, takk". Treneren ble jo fornærma for at jeg ikke ville ta et kakestykke midt i treninga og rett før jeg skulle hive med rundt svingstanga. Altså.. på trening er jeg der for å trene, ikke for å spise kake. Skjønner ikke helt hva folk tenker med av og til.

Kunne du ikke bare si det da? "På trening er jeg der for å trene, ikke for å spise kake".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - hevnen er litt søt da, når kantina serverer kylling, og jeg gjerne tar 3 av de største kyllinglårene, og topper tallerkenen med CC fra salatbaren.

Arbeidsgiver er forresten litt flinke de også, og hadde fler møter med kantinefolka for å få forbedring av salatbar, mer utvalg, lavere priser, mindre dårlig mat. Irriterer meg fortsatt at de KUN har sukkerholdig brus, og IKKE colazero osv. Får klage igjen......

( saken er viktig nok til at direktøren vår personlig følger opp at kantina oppfører seg, og det er jo hyggelig at han tenker på helsa til oss ansatte... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de samme erfaringene selv, men fra sykehjem. Har hørt at mange omsorgsboliger har samme problem også, de blir gjerne kalt vaffelboliger :p.

Jeg bruker gjerne å si nei, jeg vil bruke kaloriene mine på noe jeg virkelig har lyst til å spise.

Hadde jo sikkert vært nydelig med kake, men jeg er helt enig. Og beklager til alle sykepleiere og/eller hjelpepleiere som faktisk trener og spiser skikkelig (skal ikke sette alle i samme bås), men på mange avdelinger burde kakene vært byttet ut med noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo sikkert vært nydelig med kake, men jeg er helt enig. Og beklager til alle sykepleiere og/eller hjelpepleiere som faktisk trener og spiser skikkelig (skal ikke sette alle i samme bås), men på mange avdelinger burde kakene vært byttet ut med noe annet...

Slutt å beklag deg, si bare nei og ikke mer ;). Kan fremstå som litt bitchy kanskje, men det er egentlig mer bitchy å tvinge kake på folk. Sett frem selleristrenger og gulrot som et hint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye godteri,kaker og cupcakes på jobben vår.. alltid noen som baker og tar med.. heldigvis er vi flere "treningsnarkomane" som har med matpakker i bøttevis, og shaker.. de fleste respekterer at vi ikke spiser alt mulig dritt, og vil spise sunt og trene hardt. men er jo alltid en fjott som må gjøre narr av oss.. ser bare på han uten å si noe som helst jeg.. da slutter han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å bry meg, men av og til kommer jeg med en eller annen vitenskapelig forklaring på hvorfor jeg spiser slik jeg gjør fordi det har slik og slik hormonell påvirkning på kroppen.

Vanligvis smiler og nikker jeg bare. Jeg orker ikke bruke mer tid og energi på folk som ganske opplagt er pre-diabetikere med hovne skjoldbruskkjertler, poser under øynene, gusten hud og er konstant syk med ett eller annet. Med mindre de er oppriktig interessert og ikke ute etter å bare gjøre et billig poeng av "HAH! Se! Han spiser ris!" Hvorpå jeg svarer "Ja, jég kan spise ris - du burde avstått fra raske karbohydrater i minst et år."

Det skal sies at det har blitt mindre og mindre kommentarer etter som de har blitt vant til at det er slik jeg spiser og de antakelig har sett at magen har forsvunnet og jeg har blitt mer oppned trekant enn oval/pære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde med meg CC med kesam og fun ligth (rød) på jobb en kveld. Da var det en som sa, ``nei, men helene det der ligner ikke deg ! spiser duu riskrem ? skal du ikke ha ordentlig mat ? ``

de fikk nesten sjokk! da jeg har jobbet der i to år og hatt med meg bare sunn mat. De har liksom vent seg til at jeg tenker på hva jeg spiser. og blir kaldt sunnhetsdronningen på jobb :p

samtidig så tror jeg at de er litt misunnelse rundt det. Det er mange som sier at de skulle ønske at de klarte å være like filinke. si nei til sjokolade, pizza og brus osv. noen av dem er inponert og er veldig inntressert i å høre om kostholdet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde med meg CC med kesam og fun ligth (rød) på jobb en kveld. Da var det en som sa, ``nei, men helene det der ligner ikke deg ! spiser duu riskrem ? skal du ikke ha ordentlig mat ? ``

de fikk nesten sjokk! da jeg har jobbet der i to år og hatt med meg bare sunn mat. De har liksom vent seg til at jeg tenker på hva jeg spiser. og blir kaldt sunnhetsdronningen på jobb :p

samtidig så tror jeg at de er litt misunnelse rundt det. Det er mange som sier at de skulle ønske at de klarte å være like filinke. si nei til sjokolade, pizza og brus osv. noen av dem er inponert og er veldig inntressert i å høre om kostholdet mitt. :)

Tror også det er litt misunnelse rundt det.. noen spør faktisk, og er oppriktig nysgjerrig på hva jeg spiser.. hvorfor, og om de kan gjøre det samme.. evt bytte ut noe av maten de spiser, og gjøre maten sin litt sunnere. Spes damene dette da.. :) hehe. Men bare artig å komme med råd og informere litt..

men de som hater... f*** off

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

Er som og si du har slutta og røyke til en som røyker.. Han er imponert og sier han ikke vil/klarer. samtidlig sier han også før han har prøvd at han ikke klarer! WTF:confused: også skylder de på vekta da.. Er vel bedre og veie noen kg ekstra enn og hoste brun gule kladder hver morra.. Men men.. noen syntes det er heeeelt greit og bruke 500kr+ uka på og sakte drepe seg selv, noe jeg gjorde i 10år:p bruker heller de penga på mat:D

som alt annet i verden er det bare og bestemme seg også gjennomføre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant ! det er artig og komme med råd til de som er inntressert ja ;)

noen andre er liksom frastøtende, nesten litt arrogante. får ofte kommentarer som `` herregud driver du med sånn lavkarbo??`` jeg gjør ikke akkuratt det. men tenker på det jeg spiser. Men det er jo så negativ holdning til akkuratt dette med lavkarbo, så mange tror jo at en spiser seg syk, når en følger en sånn diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant ! det er artig og komme med råd til de som er inntressert ja ;)

noen andre er liksom frastøtende, nesten litt arrogante. får ofte kommentarer som `` herregud driver du med sånn lavkarbo??`` jeg gjør ikke akkuratt det. men tenker på det jeg spiser. Men det er jo så negativ holdning til akkuratt dette med lavkarbo, så mange tror jo at en spiser seg syk, når en følger en sånn diett.

hehe... mange som kommer med den den ja.. lavkarbo du og eller?? Viser matpakka mi jeg, SEr dette ut som lavkarbo?!? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant ! det er artig og komme med råd til de som er inntressert ja ;)

noen andre er liksom frastøtende, nesten litt arrogante. får ofte kommentarer som `` herregud driver du med sånn lavkarbo??`` jeg gjør ikke akkuratt det. men tenker på det jeg spiser. Men det er jo så negativ holdning til akkuratt dette med lavkarbo, så mange tror jo at en spiser seg syk, når en følger en sånn diett.

Når noen spør om jeg driver med lavkarbo svarer jeg som regel at jeg foretrekker å spise næringstett mat som gir meg det jeg trenger. At det er lavkarbo er bare en naturlig konsekvens av det valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...