Gå til innhold

Jørgen Andreassen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    547
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Jørgen Andreassen

  1. nomoresitups: http://fitnessbloggen.no/situps-ryggsmerter/
  2. TROR det er RÅ laks (all rå mat skal man vel unngå når man er gravid - pga bakteriefaren) og høyt kvikksølvinnhold i tunfisk!
  3. Er jo et hav av muligheter med fisk...sånn..bokstavlig talt! Trenger ikke være ensformig
  4. Grovt pitabrød med fiskekake i Stor hjemmelaget pizza med karbonadedeig, skinke og grønnsaker. En pose superchips og en 100grams plate med melkesjokolade
  5. http://www.matprat.no/egg/egg-oppskrifter-omeletter-eggerore-og-salater/?gclid=CMTrtc6S2q4CFUcRfAodFkdffg http://www.matprat.no/soketreff/?searchtext=karbonadedeig&sessionKey=standard_search&submit= Makrell i tomat er godt vedsiden av omlett syns jeg Må jo ikke kutte ut brød 100%, men man kan lett spise andre ting også! eller spise én brødskive med masse pålegg eller en kyllingfilet
  6. Du kan lett erstatte brød med feks en omelett med kokt skinke, koster ikke mer for 18 egg enn ett brød, grønnsaker til en salat er heller ikke så dyrt. Du får billig kyllingfilet, tunfisk, torsk og sei også Du MÅ ikke spise brød, selvom du kanskje mener det er enklest
  7. Bare hyggelig. Det går nok veldig fint, bare å bruke tiden til hjelp, og forumet Lykke til og god helg
  8. Er lett å få veldig mye fokus på mat og sånn når man prøver å nå et mål, men sliter litt. Du er jo ikke alene om det. Stress er en negativ faktor mtp vektnedgang. Poenget med å spise mer er at kroppen din over tid vil bli vant til å få i seg lite næring, så da jobber den litt treigere med næringa den får og forbrenner ikke like bra lenger. Forbrenninga stopper ikke opp, så et stort underskudd over tid VIL gjøre at du går ned, men den bremser ned og du vil kanskje bruke lenger tid, ha mer ubehage, brenne bort muskelmasse osv. Man må liksom finne en mellomting, så når du da begynner å gi de
  9. http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/
  10. Bare hyggelig Har selv vært der hvor jeg godtok at min rolle var å være en tjukkas, men hvorfor skal man det? Det er en rolle ingen egentlig vil ha. Ønske om å leve et sunt, langt og fint liv bør komme foran "alt". Finn et kosthold du kan leve med over tid, det finnes en del oppskrifter på proteinbrød, lavkarbobrød o.l på siden her og på internett. Om kaloritelling ikke er greia for deg så ikke gjør det, spis deg passe mett, spis når du er sulten, og velg mat du har nytte av. Protein er ikke kun for å bygge muskler, men å bevare de du har, det metter mer og kroppen bruker mye energi på å
  11. Mye som kan samle vann Karbohydrater / sukker, Salt, kreatin og medisiner er vel mest vanlig. Kan også samle litt vann av styrketrening. og Menstrasjon for chixa tror jeg? Når jeg samler vann så øker jeg væske inntaket og så starter flommen ;D Er det et stort problem, hvor du samler mye vann, bør du gå til legen kanskje?
  12. Søtsuget kan komme av mye karbohydrater (som knekkebrød og brød inneholder) ikke alle får det, men jeg merker selv at jeg får det. Det virker også som du sliter med søtsug så da bør du nok vurdere å redusere på karbohydratene, ikke helt ned i LCHF-Land, men øke proteininntaket ved å spise mer omeletter (funker bra i matboksen) salater, cottage cheese, mager kesam, rent kjøtt som kyllingfilet og egg Det er ikke noe galt i å ikke spise brød / knekkebrød og havregrøt til frokost og kveldsmat, så spis det som faktisk metter best for deg ( for meg er det protein ). Finnes også ganske mange gode (d
  13. Du må ikke være redd for å spise, du har jo selv skrevet at du vedlikeholder vekta di på 2200 (i teorien) så da er jo 1700 fremdeles i minus, men les linken, står ganske mye bedre forklart der enn hva jeg klarer å forklare Man kan øke proteininntaket ved å spise mer egg, fisk og kjøtt eller produkter som skyr, cottage cheese og mager kesam (for å nevne noe) Mange her inne har fått seg en aha-opplevelse når de økte proteininntaket og begynte å spise noe mer, men noe bedre mat OG det er viktig å ikke stresse og bli helt besatt, det kan faktisk være ødeleggende også så husk at det er en
  14. Klassiske knekkebrødfella ja Jeg kan forstå hvordan man blir demotivert av et slikt kosthold. Et godt kosthold handler jo om variasjon, da går man ikke lei og man ser ikke på det man spiser som en kjip diett som aldri tar slutt. Hvordan liker du å spise? Kunne Lavkarbo / redusert karbo ha vært noe for deg? Hvor ofte liker du å spise? Du må bare vite at det ikke er så vanskelig så lenge du har nok kunnskap og oppfinnsomhet til å skape et kosthold du TRIVES med samtidig som du går ned
  15. Vil tippe du faktisk bør øke inntaket ditt noe, kanskje opp til 1700kcal. Selv har jeg økt kcal inntaket mitt med 500 etter å ha ligget i STORT underskudd lenge, og da løsna ting skikkelig, og vekta begynte å gå nedover igjen Jeg vil anbefale deg å lese denne: http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/ Øvelser som fungerer best syns jeg (og veldig mange andre) er: Knebøy, markløft og benkpress samt skulderpress, dips og pullups / chins. Så programmet ditt ser faktisk ikke så veldig galt ut, bare pass på å løft tungt nok
  16. Motivasjon / Driv kommer jo fra forskjellige steder hos folk, du må nesten finne det som driver deg til å gå ned vekta du ønsker. Ønsket om å være der lenge for barna sine, ønske å yte bedre i hverdagen, se bedre ut og generelt ha det mye mye bedre er nok det som driver mange. Det er kanskje en kamp i starten, å trene, spise sunt og ofre litt "kos" som man er vant til, men pokkerfaenihelvete som det er verdt det når man når målet man har satt seg samt får gode tilbakemeldinger fra folk rundt seg Du har rett i at det trengs hardt arbeid, men som alt annet så blir det enklere og enklere e
  17. Okei, ikke noe feil i å bruke vekta ( gjør det jo selv ) - men bare ikke la den stresse deg, for det er andre ting som også indikerer stigende form enn vekt. Lykke til med å nå målet ditt, går nok veldig bra
  18. Ser jo ut som en OK plan, MEN vi kan jo gi råd i øst og vest, men saken er at du faktisk må prøve og føle litt på det selv. Ingen kropper er like, så da er det heller ingen 100% fasit, selvom det er ganske like rettningslinjer for feks å gå ned i vekt. Her er noen generelle råd for å gå ned i vekt: - Få kontroll over hvor mye du trenger - regn ut kcal behovet ditt; https://www.facebook.com/fitnessbloggen/app_125997777506575 - Få kontroll over hvor mye du spiser - regn ut kcal inntaket ditt; Diett.no - Ligg i Kaloriunderskudd (-500 – -1000 kcal pr. dag) - Få i deg nok prote
  19. man lagrer somregel også litt mer vann når man trener mye styrke, merker det selv i allefall
  20. Syns den nye nutriSLIM Lavkarbosjokoladen er digg jeg
  21. Ligger noen her: http://dl.dropbox.com/u/789444/51Recipes.pdf (og mange andre oppskrifter)
  22. Bare å stå på Du klarer det, bare ha nok vilje og la målet ditt overskygge "alt annet" så går det kjempe bra. Bruk forumet og om det ikke går så bra bare spør du her om hva du kan gjøre (slik du gjore nå ). Kanskje du også vil ha nytte av å lage deg en loggbok her?
×
×
  • Opprett ny...