Jump to content

Jørgen Andreassen

Members
  • Content Count

    547
  • Joined

  • Last visited

About Jørgen Andreassen

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 09/12/1983

Contact Methods

  • Website URL
    http://twitter.com/Jorgenjorgen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. nomoresitups: http://fitnessbloggen.no/situps-ryggsmerter/
  2. TROR det er RÅ laks (all rå mat skal man vel unngå når man er gravid - pga bakteriefaren) og høyt kvikksølvinnhold i tunfisk!
  3. Er jo et hav av muligheter med fisk...sånn..bokstavlig talt! Trenger ikke være ensformig
  4. Grovt pitabrød med fiskekake i Stor hjemmelaget pizza med karbonadedeig, skinke og grønnsaker. En pose superchips og en 100grams plate med melkesjokolade
  5. http://www.matprat.no/egg/egg-oppskrifter-omeletter-eggerore-og-salater/?gclid=CMTrtc6S2q4CFUcRfAodFkdffg http://www.matprat.no/soketreff/?searchtext=karbonadedeig&sessionKey=standard_search&submit= Makrell i tomat er godt vedsiden av omlett syns jeg Må jo ikke kutte ut brød 100%, men man kan lett spise andre ting også! eller spise én brødskive med masse pålegg eller en kyllingfilet
  6. Du kan lett erstatte brød med feks en omelett med kokt skinke, koster ikke mer for 18 egg enn ett brød, grønnsaker til en salat er heller ikke så dyrt. Du får billig kyllingfilet, tunfisk, torsk og sei også Du MÅ ikke spise brød, selvom du kanskje mener det er enklest
  7. Bare hyggelig. Det går nok veldig fint, bare å bruke tiden til hjelp, og forumet Lykke til og god helg
  8. Er lett å få veldig mye fokus på mat og sånn når man prøver å nå et mål, men sliter litt. Du er jo ikke alene om det. Stress er en negativ faktor mtp vektnedgang. Poenget med å spise mer er at kroppen din over tid vil bli vant til å få i seg lite næring, så da jobber den litt treigere med næringa den får og forbrenner ikke like bra lenger. Forbrenninga stopper ikke opp, så et stort underskudd over tid VIL gjøre at du går ned, men den bremser ned og du vil kanskje bruke lenger tid, ha mer ubehage, brenne bort muskelmasse osv. Man må liksom finne en mellomting, så når du da begynner å gi den mat igjen så setter den opp forbrenninga og over tid vil du igjen kunne senke inntaket, men du bør nesten prøve litt selv også. Ikke vær redd for å prøve å feks øke med 200kcal om dagen, en liten stund. Lavkarbo er fint det, spiser selv ganske lite karbo, men her må du også prøve deg litt frem, noen fungerer godt på mye karbo, andre på lite. Jeg har vært helt nede i 4-5gram om dagen og det fungerte helt greit - nå som jeg har mista så mye vekt er jeg somregel mellom 50 og 120 gram om dagen, og det fungerer veldig bra. Men finn din egen vei. Søk på lavkarbo her på siden og du vil finne MANGE gode artikler om emnet. Trene samme øvelsene er greit det, så lenge du har progresjon og du øker i styrke. Øker du i styrke mens vekta står bommstille så betyr det at ting skjer muskelmessig i kroppen din også, men å variere kan ofte gi ny motivasjon og lyst. Finn det som fungerer for deg Tung (for deg) styrketrening er veldig effektivt i allefall. Så vil jeg abefale deg å lese denne: http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/ også
  9. http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/
  10. Bare hyggelig Har selv vært der hvor jeg godtok at min rolle var å være en tjukkas, men hvorfor skal man det? Det er en rolle ingen egentlig vil ha. Ønske om å leve et sunt, langt og fint liv bør komme foran "alt". Finn et kosthold du kan leve med over tid, det finnes en del oppskrifter på proteinbrød, lavkarbobrød o.l på siden her og på internett. Om kaloritelling ikke er greia for deg så ikke gjør det, spis deg passe mett, spis når du er sulten, og velg mat du har nytte av. Protein er ikke kun for å bygge muskler, men å bevare de du har, det metter mer og kroppen bruker mye energi på å forbrenne det. Les denne: http://fitnessbloggen.no/veie-maten/ Selv lever jeg etter 80/20-prinsippet (sånn ca) hvor jeg er sunn 80% av tiden og spiser "usunt" 20% av tiden (dette betyr at jeg i praksis kan unne meg en pizza på lørdag eller søndag, kose meg med potetgull, ta en tur på byen osv - med god samvittighet ) dvs jeg oppnår 80% av potensialet mitt, og det kan jeg leve med Mitt råd er at du spiser sunnere, finner et kosthold du trives med. Trener styrke om du kan (dette kan du også gjøre hjemme, flere guider her på siden) Går og beveger deg så mye du kan ( Finn noe du liker å gjøre - Hverdags aktivitet er veldig viktig) og lærer deg å slappe av og like deg selv. Lykke til
  11. Mye som kan samle vann Karbohydrater / sukker, Salt, kreatin og medisiner er vel mest vanlig. Kan også samle litt vann av styrketrening. og Menstrasjon for chixa tror jeg? Når jeg samler vann så øker jeg væske inntaket og så starter flommen ;D Er det et stort problem, hvor du samler mye vann, bør du gå til legen kanskje?
  12. Søtsuget kan komme av mye karbohydrater (som knekkebrød og brød inneholder) ikke alle får det, men jeg merker selv at jeg får det. Det virker også som du sliter med søtsug så da bør du nok vurdere å redusere på karbohydratene, ikke helt ned i LCHF-Land, men øke proteininntaket ved å spise mer omeletter (funker bra i matboksen) salater, cottage cheese, mager kesam, rent kjøtt som kyllingfilet og egg Det er ikke noe galt i å ikke spise brød / knekkebrød og havregrøt til frokost og kveldsmat, så spis det som faktisk metter best for deg ( for meg er det protein ). Finnes også ganske mange gode (dog dyre) lavkarbobrød nå, som metter bra. Tror du først bør slutte å se på deg selv som en tjukkas, og heller få det inn i pæra at du også kan oppnå målet ditt. Du trenger faktisk ikke være noe du ikke trives med, selvom du har vært det store deler av livet. Det blir litt lettere å trene, spise sunt og se på seg selv i et bedre lys da Du må starte et sted, før eller siden, og det er bedre å starte nå som du er ung og lovende.
  13. Du må ikke være redd for å spise, du har jo selv skrevet at du vedlikeholder vekta di på 2200 (i teorien) så da er jo 1700 fremdeles i minus, men les linken, står ganske mye bedre forklart der enn hva jeg klarer å forklare Man kan øke proteininntaket ved å spise mer egg, fisk og kjøtt eller produkter som skyr, cottage cheese og mager kesam (for å nevne noe) Mange her inne har fått seg en aha-opplevelse når de økte proteininntaket og begynte å spise noe mer, men noe bedre mat OG det er viktig å ikke stresse og bli helt besatt, det kan faktisk være ødeleggende også så husk at det er en en del prøving og feiling som skal til for å oppnå ønsket resultat. Ta lærdom underveis og gå videre.
  14. Klassiske knekkebrødfella ja Jeg kan forstå hvordan man blir demotivert av et slikt kosthold. Et godt kosthold handler jo om variasjon, da går man ikke lei og man ser ikke på det man spiser som en kjip diett som aldri tar slutt. Hvordan liker du å spise? Kunne Lavkarbo / redusert karbo ha vært noe for deg? Hvor ofte liker du å spise? Du må bare vite at det ikke er så vanskelig så lenge du har nok kunnskap og oppfinnsomhet til å skape et kosthold du TRIVES med samtidig som du går ned
×
×
  • Create New...