Jump to content

Draug

Members
  • Content Count

    423
  • Joined

  • Last visited

About Draug

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 01/14/1983

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.bondestyrken.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja, selvfølgelig er det valgfritt. Men i det lange løp så har vekten ingenting å si, fokuser heller på midjemål og fettprosent hvis man vil være med å danne et bilde
  2. Bra tiltak dette, men jeg synes det er litt mye fokus på hva vekten viser i en tråd som heter sommerkroppen. Hva med å heller skrive om hva man gjør, som i trening, mat osv? For min del er jeg noen kilo over 100, men har en sommerkropp light,
  3. Du har direkte mageøvelser og indirekte mageøvelser, altså der du bruker "kjernen" men ikke tenker over det, noe av de øvelsene er markløft og knebøy, samt benkpress. Dvs, magen er en del av en kjerne, og man kommer best ut av det ved å trene kjernemuskulaturen. Jeg kjører direkte på magen 2 ganger i uken, samt tunge baseløft hvor jeg konkurrerer innenfor styrkeløft, men ikke noe spesielt utover det.
  4. De billigste "skoene" er ullsokker, typ brynje, brett de ned til anklene. Jeg kjører sportsokker/ankelsokker. Dette er for at du får god kontakt med gulvet uten å ha noe "mykt" mellomlegg som skaper en ubalanse, er dessverre for mange som kjører baseøvelser i joggesko, noe som medfører stor ubalanse. Er man da så uheldig å trene på en plass der det ikke er lov, så bytter man gym Er mer uhygienisk å trene med sko, for at det er så mye enklere å bare gå rett inn fra gaten for å trene Og har man rene sokker så burde ikke det være noe problem, skulle man likevel være såpass sterkt knyttet til gymmen, så er converse et godt alternativ, rettere sagt sko som har en utrolig liten såle. men det er min mening.
  5. Kommer an på senter til senter egentlig, vet om en kjede som kjører f.eks 600 i timen, pt får 300/400 og kjeden får 300/200, kommer an på størrelsen, men vil kanskje tro at de store kjedene kjører mer fastlønn og provisjon, men som sagt, hipp som happ
  6. Når det kommer til markløften så må du avslutte på topp, den siste repetisjonen så avslutter du, ifølge videoen sin vinkel, på en litt halvferdig måte. Husk også at nakken er en forlengelse av ryggraden og at det er øya som skal settes på et punkt på veggen, ikke hodet, så nakken skal være i nøytral stilling under hele løftet. Pusting på topp er ikke en stor fare hvis du klarer det, tror det kalles valsalvamanøver om jeg ikke tar helt feil, hvor man kan puste med oppspenn, det igjen er en læringsmetode som kan lønne seg hvis man kjører mange sett, er også ofte at man mister oppspennet ved 80%+ løft ved å slippe ut pusten på bunnen og mister "driven" (ikke misforstå dette med stopp på bunn og ikke) Når det kommer til knebøy så så jeg bare previewvinduet, husk at rompa skal bak og ned, og ikke ut og ned. Når det kommer til oppvarmingen til styrketreningen så kan du droppe sykkel og heller implementere noe som heter dynamisk oppvarming som fokuserer mer på de områdene du skal trene, som for eksempel i hoftepartiene. Det fine med denne type oppvarming er at den også hjelper deg i øvelsene i form av mobilitet og det som kan oppleves som dagligdags vondt, for at du faktisk blir varm i de områdene du faktisk bruker. Mvh Ole
  7. NK Dagligvarebutikk, startlønn 31K à 372K i året Jobbet som vekter ved siden av, 250,- timen Personlig Veileder innenfor styrke/-teknikk - 250,- 500K ca i året totalt. 0 skoleutdannelse 100% praktisk erfaring.
  8. Savner serveren, var litt nostalgisk å være der etter 6 år før jeg flytta
  9. Levde på bladefist i mange år under "Excon" og storkoste meg der, skal sies at dette var 30 min før den offisielle releasen hvorda serven fikk navnet "lagfist" - Spiller litt nå og da enda
  10. Masse mat og 5x5 / Dietmar så vil du nok se forskjell om 1 år eller 2
  11. Fra en annen som spurte om det hvis du titter litt lengre opp i tråden
  12. Jeg startet dagen med å spise en skikkelig god frokost med egg og havregrøt. Problemet med boostere er at du treffer veggen hardere, hverdagen i forsvaret kan til tider være krevende og vil kreve fokus og hvis du får "dumpen" i en sånn krevende situasjon så kan du i verstefall sette ditt eller andres liv i fare. Er å sette det litt på spissen, men man må også huske de negativene sidene ved å kjøre i seg PWO over lengre tid. Det som skjer er at PWOen mister effekt og man kompenserer med å ta mer og vil da til slutt begynne å få den store skjelven. Mitt beste tips er å spise godt og målrettet samt ta med deg egg og masse mat i form av en matpakke, du vinner i lengden på den.
  13. Ved å droppe straps så vil man også unngå faren ved å rive noe istykker. Grunnen til at folk bruker straps er at de er for svake i grepet og derav utsetter musklene for mer stress enn ved uten. Har sagt dette før, man er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd.
  14. Dette er det jeg kjører på starten av hvert program; 10KG per uke til det stopper - 5 KG per uke til det stopper - 2.5K uke til det stopper - Deretter går jeg tilbake 10-15KG og kjører 2.5kg i uken. På denne måten får jeg lagt meg på akkurat det nivået jeg selv skal på. Tar forbehold om at dette er når jeg ikke vet hva 1RM er av hvert program.
×
×
  • Create New...