Jump to content

Arajntos

Members
  • Content Count

    398
  • Joined

  • Last visited

About Arajntos

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 05/22/1993
  1. Prøver lykken her i ett håp om at tråden ikke er helt utdødd Ser en del forskjellig rundt omkring når man bør ta BCAA. Har fått tak i Bcaa produkt fra gymgrosisten som også inneholder glutamin. Når er det egentlig best og ta ett slikt produkt? Det står ingenting på pakken om når på dagen det bør brukes, bare hvordan det skal blandes og at det kan taes 1-2 ganger om dagen. + Hvis det er best og ta bcaa etter trening. og man først har styrke også kjører 30 min cardio rett etterpå, skal man da ta bcaa før cardio? + om det er post-workout, kan man blande bcaa med proteinshaken?
  2. Hvordan er det med PHAT og muligheter for kondisjonstrening (løping, roing, sykling..) ? Min første tanke er og få til dette på de to "fri" dagene i uken, men vet ikke om dette er helt optimalt da disse egentlig skal være hviledager. Noen Tanker/ ideer?
  3. Her er det som var oppi nå iallefall: - Drikkeflaske - Shaker - sportsteip - senter-armbåndet (brukes for å komme seg inn osv) - sånn mobil holder ting til å ha på armen - 13 kroner i små penger - ... borsjyre fra brilleland? - Treningstøy - Ekstra sokker - Ekstra overdel - En penn - Deo - Belte - Håndkrem - Lypsyl - Ekstra hårstrikk - en tyggis pakke (for å bekjempe protein ånde)
  4. Har selv bare erfaring med Jiu jitsu Norge og litt BJJ. Som noen sier over så krever teknisk kampsport nokså høy gradering før det du bør kunne sitter ordentlig inne og det følte jeg selv og var tilfellet med JJ Norge (sluttet rett før graderingen til brunt belte, cirka 4+ år). Er mye teknikker og flyt som skal til før alt sitter ordentlig slik at det går automatisk. Følte meg ikke spesielt kompetent før etter cirka 2 år, men er da både kompetanse i stående fight og også på bakken. Så om det er noe som kan være "super effektivt" fra starten av så sier jeg meg enig med de som har skrevet tidligere når det kommer til f.eks krav maga eller boksing. Men en skal ikke se bort ifra at det kan være veldig lurt og også ha trening i grappling i tilfelle man mot allformodning skulle havne på bakken, for som vi alle vet; shit happens!
  5. Dette pleier og skje ofte med meg når jeg løfter mange sett med markløft, har alltid trodd at det var fordi jeg trente tidlig på morgenen (09:00 cirka) men da kan det altså være noe annet og!
  6. Takk for alle svar! Følte ting ble litt klarere nå, og da er jeg enda klarere til og bare gunne på videre, og se frem til ben hypertrofidag....tror jeg
  7. Så jeg er i min første uke av PHAT programmet og har noen spørsmål; 1. Noen av øvelsene så står det at man bare skal ta 2 sett, er dette max eller kan man legge på fler om man kjenner energien er der? Opplever at man ikke føler seg spesielt "kjørt" etter 2 sett på en del øvelser. 2. I eksempel oppsettet for dagene i PHAT som ble lagt ut her på fb så står det både "sittende lårcurl" og "utspark", er ikke dette akkurat det samme??? 3. når det f.eks står 6-10 rep, skal det da være så tungt at man treffer failure en plass mellom 6-10 ?
  8. Arajntos

    Dagens negative

    er snart ferdig med en bachelor i psykologi, og skulle da søke meg inn på en master i joint sports psychology som skulle STARTE NÅ ETTER SOMMEREN. Forelesere / de ansvarlige for den nye linjen hadde lovnader om at jada dette her blir bra og det blir osv og at søknadsfristen skulle være i juni, så jeg og andre som ville gå den nye masteren søkte ikke på noe annet ettersom alt var "satt i sten"... fikk beskjed igår (etter at søknadsfristen på alt annet kult er gått ut) at utdanningsplanen for joint sports psychology ble IKKE GODKJENT av utdanningsdirektoratet eller noe sånt, og derav ingen oppstart før i 2016... Heia ufrivillig friår. (prøver og se lyst på det i og med at jeg kan få meg fagrelatert arbeidserfaring det neste året og kanskje ta opp noen fag osv, da dette var plan B om jeg ikke skulle komme inn, men fortsatt surt at det kom info om det så sent!) Faglæreren beklaget seg osv, men hjelper ikke så mye for oss stakkars sjeler som var innstilt på og gå den nye masteren til høsten.
  9. Hei! Var så heldig at treningssenteret jeg trener på kjørte tilbud om gratis body scan her om dagen. PT'en som utføre scannen snakket om så og si hvert punkt og hva hver av disse betydde og hva som er regnet som gode verdier osv, utenom 2: Benmineral og vann. Det jeg da lurer på er hva regnes som gode verdier her? Prøvde og google meg frem til hva som var gode benmineral verdier men sliter med og finne noe sted hvor dette står. Min benmineral verdi kom på 2,8kg og under %vann står det 50.
  10. Det hørtes lurt ut! Da går jeg for det inntil det motsatte noen gang blir bevist hahah
  11. skjønner ikke hvorfor industrien må lure meg så fælt... Men greit nok med bare en scoop hver dag. Spiller vel ingen rolle når på dagen?
  12. Herregud, blir nesten litt bitter for de 100 gangene jeg har måttet tisse de siste 5 dagene Så 5g daglig uavhengig av kroppsvekt? På boksen står det 0,03-0,05g/kg som daglig dosering, ligger på rundt 75kg.
  13. ahh serr?? for jeg synes det var greit drøyt og skulle klare og få i seg 2L vann hver dag i tillegg til alt annet man drikker......
×
×
  • Create New...