Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

Ja har prøvd, e litt ukomfortabel med den. :p

gjør helt sikkert noe galt med den teknikken, selv om det er samme som mark.

Du kan bruke blant annet rygghev som en erstatning. Det blir jo ikke helt det samme, siden markløft tar på mange flere muskelgrupper, men du får i hvert fall trent nederste delen av ryggen på den måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med ryggen selv og er jeg usikker på hva det er kaster jeg innpå en haug med smertestillende, 2 paracet, 800 g ibux evt mer. Det gjør ikke noe med slike mengder om det er et par tre tilfeller. Og en to lag med isgele. Går det ikke over etter et par dager drar jeg til kiropraktoren som også løser opp triggerpunkter og senefester (?) xør hun knekker. Hjelper ikke det går jeg til massasjedamen som samarbeider med kiro'n :) God bedring!

Takktakk :) Pleier ikke ta smertestillende så ofte, så de hjelper heldigvis litt. Selv om jeg tasser rundt som en dement 90åring.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med litt vonde muskler, nakken og skuldrene er kjempe stive... Håper litt regelmessige strekk og tøyefrekvenser skal hjelpe. Det drar derimot ut litt av motivasjonen av meg :) MEN, får bare stå på så jeg kan se grønt tall neste uke og... Prøver å se for meg hvor fin sommeren blir om jeg er litt lettere :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om teknikken er korrekt så skal du ikke få vondt i ryggen. Selv på maksløft - der jeg blir kjempestøl - kjenner jeg ingenting i ryggen, selv ikke i korsryggen. Er en knasende god øvelse, så mitt beste tips er å snakke med en PT eller noe som kan hjelpe deg? :)

I mellomtiden kanskje du kan trene mer core? Husker du å presse ordentlig inn magen og skvise rumpen som om du skulle lage en diamant der mens du utfører øvelsen? God stabil kjernemuskulatur er alfa- og omega. :)

En øvelse jeg syns er bra for å virkelig få testa kjernemuskulaturen er trillebåra som man gjorde på barneskolen! Man merker fort om man er svak, når kroppen begynner å henge. ;)

Takk for alle tipsene og svar :) jeg har tidligere hold på med styrkeløft, så jeg fikk ene som dømmer i til og se på teknikken min. han sa det va ikke noe å pirke på men fremdels får jeg vond i ryggen. men kan også høre med flere som kan se på dette.

Core? hm det må vell prøves ut neste økt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tipsene og svar :) jeg har tidligere hold på med styrkeløft, så jeg fikk ene som dømmer i til og se på teknikken min. han sa det va ikke noe å pirke på men fremdels får jeg vond i ryggen. men kan også høre med flere som kan se på dette.

Core? hm det må vell prøves ut neste økt ;)

Rygghev og Boksebøy var ingen dum ide også Takk.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tipsene og svar :) jeg har tidligere hold på med styrkeløft, så jeg fikk ene som dømmer i til og se på teknikken min. han sa det va ikke noe å pirke på men fremdels får jeg vond i ryggen. men kan også høre med flere som kan se på dette.

Core? hm det må vell prøves ut neste økt ;)

Hvis teknikken er bra så mistenker jeg at du kanskje er svak i kjernemuskulaturen/core? Eventuelt ikke aktiverer den ordentlig. Selv slet jeg veldig med å aktivere den, og trente tidligere med PT som brukte lang tid på få klare å musklene til å "samarbeide" i stede for å overkompansere i kjernemuskulaturen. Lufter bare tanker altså! :)

Apropo, superinspirerende blogg med et behagelig perspektiv! Hun har gått masse ned og faktisk nådd målet. Hun ser dødsbra ut nå! :)http://siritokerud.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er godt i gang med mitt nye styrkeprogram, "signals of silence". Føttene får kjøre seg hardt, og pulsen er faktisk ganske høy gjennom hele programmet. Liker det veldig godt så langt(y) Snart ferdig med uke 1, 3 uker igjen. Spent på om jeg merker noe forskjell på kroppen etter bare 4 uker.

Vekta har gått opp litt igjen, musklene har tiltrekt seg mer vann, og har blitt litt større. I tillegg så kom tanta i dag, håper iallefall at det er noe vannvekt ute og går her:cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt i gang med mitt nye styrkeprogram, "signals of silence". Føttene får kjøre seg hardt, og pulsen er faktisk ganske høy gjennom hele programmet. Liker det veldig godt så langt(y) Snart ferdig med uke 1, 3 uker igjen. Spent på om jeg merker noe forskjell på kroppen etter bare 4 uker.

Vekta har gått opp litt igjen, musklene har tiltrekt seg mer vann, og har blitt litt større. I tillegg så kom tanta i dag, håper iallefall at det er noe vannvekt ute og går her:cautious:

Spennende! :) Gleder meg til å høre hvordan det går om 4 uker.

Løp en kort oppvarmingsrunde på 3,6 km for så trappeintervall! Jeg bor i en 12 etasjers blokk, så burde egentlig utnytte den. Men fy salan det er mye melkesyre å løpe opp 12 etasjer 6 ganger. Beina mine har en tendens til å stivne ganske forferdelig, altfor raskt. Jeg skal prøve å innføre en slik økt 1 gang i uka, selv om den type trening er (for meg) svært psykisk tung. Rett og slett fordi jeg får skremmende fort melkesyre av altfor lite, og dette må jeg bare jobbe med. I tillegg gir jo trappeintervall spenst. Forhåpentligvis går det lettere neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! :) Gleder meg til å høre hvordan det går om 4 uker.

Løp en kort oppvarmingsrunde på 3,6 km for så trappeintervall! Jeg bor i en 12 etasjers blokk, så burde egentlig utnytte den. Men fy salan det er mye melkesyre å løpe opp 12 etasjer 6 ganger. Beina mine har en tendens til å stivne ganske forferdelig, altfor raskt. Jeg skal prøve å innføre en slik økt 1 gang i uka, selv om den type trening er (for meg) svært psykisk tung. Rett og slett fordi jeg får skremmende fort melkesyre av altfor lite, og dette må jeg bare jobbe med. I tillegg gir jo trappeintervall spenst. Forhåpentligvis går det lettere neste gang.

Ja, mange forskjellige øvelser, både tunge baseløft, og flere med kroppsvekt, manualer, tau o.l. Avslutter med en kjapp økt roing hver gang.

12 etasjer 6 ganger er jo kjempebra(y) Jeg får også syre veldig lett, og hater av den grunn oppoverbakker:inpain:

Men, der jeg bor nå, så er det en 1 km lang ganske bratt bakke før jeg kommer til huset. Den MÅ jeg altså opp, om jeg jogger, går eller sykler. Veldig bra med sånn "gratistrim" egentlig, men gøy blir det nok aldri:p

Regner med du vil merke fort forskjell hvis du legger inn en slik trappeøkt i uka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og vurderer å bli med på dette med sommerkropp 2015. Selv om jeg ikke liker tilspissing av form før jeg har gainet nok musklatur for en slik prosess. Mer muskler er jeg iallefall med på å få før sommeren! Så får jeg håpe jeg klarer holde ut!:clown:

Hvorfor kan du ikke bli med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo bare starte deff i begnnelsen av Juni så bør ting begynne tilspisses til Juli? Jeg har aldri prøvd deffe før. Kjenner jeg gruer meg til noe slikt, men om jeg skal prøve det skal jeg gå all in!

Hva er kriteriene for å bli med på sommerkropp 2015?

min mening, med mulighet for å ha misforstått noe, så begynte det med noen som ønsker en slags online treningskamerat. For meg personlig er det generelt bare å ha en kropp og trene + spise så den forbedres litt og litt :) Driver med oppkjøring til sykkelsesongen 2015 med noen klare mål for meg som person, så tror du setter kriteriene for hva din Sommerkropp er selv altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å tatt Body Composition Analyse 65,6 kg og fettprosent på 25,3. Så målet før sommeren er å få fettprosent ned på 20% . KG er forsåvit ikke sååå farlig selv om jeg ønsker å se den nede på 59.5 kg

Er det realistisk å komme seg ned fra 25% til 20% til sommeren? Har du fått hjelp av noen til å komme frem til det målet? Spør kun fordi jeg ligger på rundt 24% selv, og vil gjerne sette meg et mål til sommeren, men har ikke peiling på hva som er realistisk på ca. 5 måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med!

Jeg er glad i å trene, og har derfor egentlig alltid vært i grei form. Har imidlertid ikke vært særlig flink med kosthold det siste året, og det har satt sine spor. Målte meg i går (14.01.15), og tallene viser 81 cm rundt midje, 92 cm rundt hoftene og 61 cm rundt låret. Jeg er 176 cm høy. Har ikke vekt hjemme, så vet ikke hva jeg veier, men ønsker heller ikke at fokuset skal ligge der, da jeg er ute etter forandring av kroppskomposisjonen framfor vekten i seg selv. Jeg vil gjøre målinger hver 14. dag.

Hva gjelder trening, vil jeg trene styrke (fullkropp) tre ganger i uka, samt ha to cardioøkter.

Jeg skal rydde opp i kostholdet ved å kun spise sunt i uka, og "gjeninnføre" lørdagsgodt.Jeg ønsker en varig endring, og langsiktig vil jeg tjene mer på å spise sunt etter behov framfor å telle kalorier.

Første delmål for meg blir å passe en bukse som nå har blitt for liten.

Gleder meg til å begynne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det realistisk å komme seg ned fra 25% til 20% til sommeren? Har du fått hjelp av noen til å komme frem til det målet? Spør kun fordi jeg ligger på rundt 24% selv, og vil gjerne sette meg et mål til sommeren, men har ikke peiling på hva som er realistisk på ca. 5 måneder :)

Har vel egentlig kommet frem til det på egenhånd. Så hvor realistisk det er får tiden vise. Trener mot Viking Race, som igrunn er hovedmålet å gjennomføre. Opp i muskler og ned i fettprosent. Fit for fight ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veie- og måledag nummer to her. Denne gangen ble også målbåndet tatt fram. Og ikke overraskende var det noen cm i pluss jevnt over. Men for det meste bare 1-2 cm, så det klarer jeg fint å godta :) Nå er det bare å håpe et de minker etterhvert.

9.1.15: 73,5 kg

16.1.15: 72 kg(-1,5) - Jeg mistenker mye er vann som fortsatt hang litt igjen etter laaang juleferie, men nedgang er bare fint det :p

Midje: 80 cm

Rumpe: 104 cm

Mage/hofter: 92

Lår: 63

Framover nå tror jeg at jeg veier meg hver fredag, og tar mål annenhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å skryte litt av seg selv?

Jeg føler virkelig jeg har fått ryddet opp i hva jeg innser har vært dårlige måltidsrutiner. Nå har jeg nye rutiner (med bedre mat) og jeg kjenner det utgjør en enorm forskjell. Har også for første gang på så lenge jeg kan huske ingen problemer med å ta gode valg og takke nei til "nei-mat". Det er så motiverende, får bare håpe det gjenspeiler seg på vekta på mandag :) Ha en strålende helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...