Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

79,2 kg idag tidlig. Forrige uke ble 7 timer på sykkel (6 på spinnsykkel og 1 time på rulla- været ute var fantastisk dårlig), to timer styrketrening og ellers veldig rolig. Lite godis, men et par marsipangriser etter jula har gått med. Første jobbdag etter lang sykemeldingsperiode og i ny jobb igår så holder litt vann og har ikke sovet nok ettersom at kroppen er litt veldig påslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom meg på morgenspinn igår og er veldig fornøyd med det ettersom det lå 3 nattevakter i kroppen og da er det pes å snu døgnet raskt.

Jeg får en sånn "bakfull" følelse i kroppen når jeg jobber nattevakter. Kroppen føles så tung og vanskelig å ha med å gjøre. Opplever du noe liknende eller er det placeboeffekten?

Sola73 : Tusen takk! :) Og det må man si, litt av en treningsøkt. Tyne krppen er bra, hihi. Sånt man blir sterkere/raskere av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, jeg vet jeg ikke har skrevet her på kjeeempelenge, men jeg skrev ned det jeg gjorde i en bok liksom, så jeg følte ikke stort press til å skrive det her, hehe.

Har merkelig nok gått opp i vekt (selv om jeg legger meg litt småsulten hver kveld, og har bare spist rundt 1400-1900 kcal - 1900 kcal dagen var en dag da jeg var merkelig nok var utrooolig sulten). Sykt merkelig, men kan hende vekten snur om et par dager. Hvis ikke må jeg ta en ekstra titt på kostholdet. Noen tips? ;)

Har også greid å øke knebøyen min fra 40 kg (ja jeg var ganske svak, hehe) til 57 kg på bare et par uker! (y) I tillegg til å øke markløft fra 40 kg til 45 kg (på 1 uke), og dumbbell press fra 10 kg hver hånd til 12 kg hver hånd (på 1 uke)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en sånn "bakfull" følelse i kroppen når jeg jobber nattevakter. Kroppen føles så tung og vanskelig å ha med å gjøre. Opplever du noe liknende eller er det placeboeffekten?

/quote]

eh.. ja kroppen blir liksom sånn brisen på morgenen etter nattevakten. Det jeg synes er værst er at jeg har lett for å få hodepine dagen etter om jeg ikke har sovet nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. diskusjonen helsårskropp versus sommerkropp... jeg må si at jeg ikke henger meg så mye opp i hva tråden heter. Jeg ønsker meg en helårskropp, men føler at kortere mål om gangen letter litt forventningen til meg selv derfor - sommerkropp.

Men målet i alt er jo virkelig en sunn kropp med god helse der jeg føler meg vel hele året.

Er jo ikke målet å være sunn frem til sommeren for så å skli helt ut .... altså dette er en kommentar til andre tråder akkurat nå på FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. diskusjonen helsårskropp versus sommerkropp... jeg må si at jeg ikke henger meg så mye opp i hva tråden heter. Jeg ønsker meg en helårskropp, men føler at kortere mål om gangen letter litt forventningen til meg selv derfor - sommerkropp.

Men målet i alt er jo virkelig en sunn kropp med god helse der jeg føler meg vel hele året.

Er jo ikke målet å være sunn frem til sommeren for så å skli helt ut .... altså dette er en kommentar til andre tråder akkurat nå på FB.

Jeg kalte tråden Sommmerkropp av den enkle grunn at målet er til sommern. Den kroppen jeg vil ha til sommern, er også kroppen jeg ønsker å opprettholde hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva spiser dere som snacks?? Jeg er så fæl til å snavle på kveldene, både godteri og potetgull kan konsumeres på en og samme kveld :cautious:

Liker ikke nøtter, rosiner og den slags. Hva spiser dere som snacks på kvelden? Sliter fælt med å unngå de usunne godsakene her altså:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser dere som snacks?? Jeg er så fæl til å snavle på kveldene, både godteri og potetgull kan konsumeres på en og samme kveld :cautious:

Liker ikke nøtter, rosiner og den slags. Hva spiser dere som snacks på kvelden? Sliter fælt med å unngå de usunne godsakene her altså:whistle:

Akkurat nå har jeg blitt med på utfordringen på Facebook om å være snopefri i 8 uker, så jeg spiser ikke noe sjokolade, potetgull osv. Men jeg spiser Skyr Eplekjekk eller en rislunsj på kvelden. Frukt er jo også med på å dempe suget; appelsin, pære, eple, klementiner etc. Husk å drikke mye. En annen ting som fungerer her er å være i aktivitet, da "glemmer" jeg suget :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser dere som snacks?? Jeg er så fæl til å snavle på kveldene, både godteri og potetgull kan konsumeres på en og samme kveld :cautious:

Liker ikke nøtter, rosiner og den slags. Hva spiser dere som snacks på kvelden? Sliter fælt med å unngå de usunne godsakene her altså:whistle:

Jeg er hekta på frys-selv-is med fun light.. :p

Men av mat, prøver jeg å spise meg mett på middagen.. evt litt egg/omelett, kesam med frukt/bær, yoghurt/skyr med litt bær/musli.. litt sånn frokostmat, egentlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vann med isbiter, eple og gulerøtter er min redning, + en helsikkes selvkontroll :p

mandag starten på 8 uker snopfri(den facebook greia) med bursdag for typen te kusina mi og da sto min favorittkake på bordet ca 15 cm unna... og jeg spiste ingenting, bare vann :p følte meg rettogslett slem da jeg ikke spiste kake, men snopfri er snopfri :p

post-24841-14440995339411_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vann med isbiter, eple og gulerøtter er min redning, + en helsikkes selvkontroll :p

mandag starten på 8 uker snopfri(den facebook greia) med bursdag for typen te kusina mi og da sto min favorittkake på bordet ca 15 cm unna... og jeg spiste ingenting, bare vann :p følte meg rettogslett slem da jeg ikke spiste kake, men snopfri er snopfri :p

[ATTACH=full]156488[/ATTACH]

Godt jobba å stå i mot i en bursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare råsur får ikke gjort noe som helst :cautious: en låsning i ryggen har gjort så den ene bakdelen er helt ubrukelig. Dro beinet etter meg gjennom helga før kiro på mandag.. Fortsatt vondt i en sene ved lysken, så blir halt igjen hvis jeg overbelaster. Sur! :grumpy: Kom tilbake til kustus kostholdet i går om ikke annet! Håper jeg får haltet meg etter dere, raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...