Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, markløft er gøy:)

Hvordan fungerer Starting Strength i sammenheng med vektnedgang? Mange spørsmål her nå, men føler det er vanskelig å gå ned i vekt når jeg trener mye styrke.

Vel, med tanke på at jeg ikke har vært flinkest med kostholdet, så har det jo ikke forandret seg sånn veldig. Men NÅ prøver jeg å passe på! Ligger på rundt 1500 kcal på dagene jeg ikke trener styrke, og rundt 1900kcal på styrkedagene.

Trener jo cardio i tillegg da. JM og jogging. Gått ned et par kilo, ca.. men merker det mer på klærne.

Måledag snart :D

Og i ettermiddag skal vi kjøpe oss en fitbitvekt! :ooo::playful: Håper den hjelper litt på motivasjonen og kostholdet.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag var det veiedag igjen :-) Litt treg oppdatering men... Hatt dåp for minste gutten i helgen så det har blitt mye kake. Tipper derfor at denne uken ikke blir noe å skryte av... Men men.... Fikk ikke trent så mye som jeg ville sist uke. Tidsklemmen innhentet meg med full styrke... Så ned 100 gram bare. Med tanke på at jeg har gått ned veldig bra før så sier jeg meg noenlunde fornøyd enn så lenge.

Neste fredag skal jeg frem med målebåndet å se om det har skjedd noe! *spent*

Vekt

2. Januar: 78,5

9. Januar: 77,6

16. januar: 76,5

23. Januar: 76,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, med tanke på at jeg ikke har vært flinkest med kostholdet, så har det jo ikke forandret seg sånn veldig. Men NÅ prøver jeg å passe på! Ligger på rundt 1500 kcal på dagene jeg ikke trener styrke, og rundt 1900kcal på styrkedagene.

Trener jo cardio i tillegg da. JM og jogging. Gått ned et par kilo, ca.. men merker det mer på klærne.

Måledag snart :D

Og i ettermiddag skal vi kjøpe oss en fitbitvekt! :ooo::playful: Håper den hjelper litt på motivasjonen og kostholdet.. ;)

Veldig bra markløftstyrke du har! :) Hva tar du i knebøy og benk? :) Begynte på markløft selv nå i midten av desember etter et år avbrekk fra øvelsen. Håper på å runde 100 kg i løpet av de neste 2-3 mnd. Vi får nå se. Lang vei.

Helga var vanskelig altså. Styrken går bra. Klarer 3 pull ups nå (med en liten pause i mellom). Men vekta står stille. Vi får nå se.

Hva er JM?

Selv har jeg mye fokus på å øke melkesyreterskelen i beina. De brenner/stivner liiitt for fort, noe som plager meg veldig. Særlig når jeg løper. Har derfor lagt tung styrketrening på beina på hylla. Nå er det repetisjoner og eksplosivitet som står på agendaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde PT-time i dag og satte ny pers i markløft. Jeg startet med styrketrening i oktober og markløft i november. Nå klarte jeg 52.5 kg x 8 ☺☺ Startet med benkpress i dag, rolig start: 25 kg x 8 i 3 sett. Skulle øke neste gang ☺

Vekta var snill i går: 81.5 kg (11.5 kg til første hovedmål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra markløftstyrke du har! :) Hva tar du i knebøy og benk? :) Begynte på markløft selv nå i midten av desember etter et år avbrekk fra øvelsen. Håper på å runde 100 kg i løpet av de neste 2-3 mnd. Vi får nå se. Lang vei.

Helga var vanskelig altså. Styrken går bra. Klarer 3 pull ups nå (med en liten pause i mellom). Men vekta står stille. Vi får nå se.

Hva er JM?

Selv har jeg mye fokus på å øke melkesyreterskelen i beina. De brenner/stivner liiitt for fort, noe som plager meg veldig. Særlig når jeg løper. Har derfor lagt tung styrketrening på beina på hylla. Nå er det repetisjoner og eksplosivitet som står på agendaen.

Takk :D Jeg tar 3 x 5 x 80kg i knebøy på vanlig trening, har ikke hatt noen maxtest der enda. Men med PT i fjor perset jeg på 90kg på knebøyen... :) På benk tar jeg bare 40kg.. Sliter no veldig med benken! (tok 50kg på pers i fjor)

JM er

:)

Åh, har litt lyst til å klare pullups ja! Flink du (y) Lykke til med marken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Jaggu meg at eg skal joine her denne tråden :)

NÅ skal jeg snu den fæle trenden, etter en høst med lite overskudd alt for mye jobbing og ingen tid til trening skal 2015 være året der trening og kosthold blir prioritert. skader jo heller ikke å poste målene her inne og kanskje bli litt inspirert og motivert av dere andre flinke mennesker:)

De spesifikke målene mine er:

  1. ca 20kg ned i vekt (i år) slik at jeg havner på 69 kg,

    delmålet mitt er da 10 kg innen 6 måneder fra nå av:)


  2. mål to er et litt lite målbart mål men det er å få overskudd og energien tilbake den forsvant i høst og tror eg var farlig nære å bli utbrent like før jul og så ønsker jeg å klare 2-3 treningsøkter i uken

    :)


  3. tredje mål er å få fettprosenten ned i en helsemessig forsvarlig prosent. nå er den blitt altfor høy., men klarer jeg å gjøre noe med kg vil den sikkert også krype nedover.


  4. når mål 1, 2 og 3 er nådd blir målet og øke styrken

    :)


håper jeg lykkes og håper denne tråden kan hjelpe meg med å holde motivasjonen oppe og bli inspirert og heiet på :)

Nok er nok - 2015 is the year we reach our dreams

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Jaggu meg at eg skal joine her denne tråden :)

NÅ skal jeg snu den fæle trenden, etter en høst med lite overskudd alt for mye jobbing og ingen tid til trening skal 2015 være året der trening og kosthold blir prioritert. skader jo heller ikke å poste målene her inne og kanskje bli litt inspirert og motivert av dere andre flinke mennesker:)

De spesifikke målene mine er:

  1. ca 20kg ned i vekt (i år) slik at jeg havner på 69 kg,

    delmålet mitt er da 10 kg innen 6 måneder fra nå av:)


  2. mål to er et litt lite målbart mål men det er å få overskudd og energien tilbake den forsvant i høst og tror eg var farlig nære å bli utbrent like før jul og så ønsker jeg å klare 2-3 treningsøkter i uken

    :)


  3. tredje mål er å få fettprosenten ned i en helsemessig forsvarlig prosent. nå er den blitt altfor høy., men klarer jeg å gjøre noe med kg vil den sikkert også krype nedover.


  4. når mål 1, 2 og 3 er nådd blir målet og øke styrken

    :)


håper jeg lykkes og håper denne tråden kan hjelpe meg med å holde motivasjonen oppe og bli inspirert og heiet på :)

Nok er nok - 2015 is the year we reach our dreams

Velkommen! :)

2015 blir vårt år! Tenk deg bikini på stranden og føle seg smashing... Ååh, den følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca vekt 1. desember: 78kg

21. januar: 75,6kg

28. januar: 76,2kg

Litt opp, så må fokusere mer fremover! Er likevel fornøyd med at jeg hver dag ligger et par kilo under det jeg gjorde før jul, noe som viser at jeg har klart å holde vekta stabilt litt under der jeg var før. Small steps! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en gruppe for meg. Håper jeg kan være med.

Må ned i fedt% innen sommeren, vekten er ikke så farlig.

28/1/15 vekt 3 kg, fedt% 33:(

1. delmål - fedt% 30

Mål 15.06.15 fedt% 26:)

Har sluttet og amme, så nu er jeg klar. Gleder meg til å følge med her og få litt inspirasjon og motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my, var på første sykkeltime på en liten evighet igår... Testet spinningsko for første gang også. Ble helt slått ut - fy søren, trening er ferskvare altså. Ble jo søren meg kvalm og uvel etterpå - haha... o_ODa er jeg iallefall igang med litt trening igjen og krysser fingrene for at formen henter seg opp fort igjen :)

God lillelørdag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat en gruppe for meg. Håper jeg kan være med.

Må ned i fedt% innen sommeren, vekten er ikke så farlig.

28/1/15 vekt 3 kg, fedt% 33:(

1. delmål - fedt% 30

Mål 15.06.15 fedt% 26:)

Har sluttet og amme, så nu er jeg klar. Gleder meg til å følge med her og få litt inspirasjon og motivasjon.

Lykke til med målene og velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :)

2015 blir vårt år! Tenk deg bikini på stranden og føle seg smashing... Ååh, den følelsen.

hehe takker:) ja sånn vi må tenke, :) men ja skulle vært storfornøyd jeg om sommerformen var på plass til juli:) får jo bare være litt streng på kosthold og trening en periode så skal vi se resultatene kjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt

08.09.14: 71 kg

04.10.14: 69,8 kg (-1,2 kg på 3 uker)

10.10.14: 68,9 kg (-0,9 kg)

18.10.14: 70,0 kg (+1,1 kg)

25.10.14: 69,7 kg (-0,3 kg)

07.11.14: 69,0 kg (-0,7 kg)

21.11.14: 68,6 kg (-0,4 kg)

10.01.15: 71 kg (+2,4 kg)

16.01.15: 70,5 kg (-0,5)

30.01.15: 70,5 kg (0 kg)

Mage:

10.01.15: 75cm

30.01.15: 75 cm

Jeg syns jeg har vært flink jeg... Så litt usikker på hva som skjer. Jeg må i hvertfall bli mer nazi på å skrive ned hva jeg spiser, i tilfelle det er noen skjulte kalorier. Er uansett frustrerende. Kanskje freemealet mitt er for stort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...