Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

Du har jo hatt en veldig god utvikling over mange uker i høst da, det er jo noe :) Blir stålkontroll på kalorene fra mandag på meg og. Vi får bare prøve å stå på :) Tenkte i dag at nå i januar har jeg virkelig sjansen... hver sommer tenker jeg "om jeg bare hadde begynt å ta fatt i ting i januar" når det er bikinitid igjen... i sommer vil jeg heller tenker "skit jeg er så glad jeg tok fatt i ting i år"

Jeg har tenkt akkurat den tanken hver sommer selv. Og så blir jeg like skuffet over meg selv når sommeren kommer, og magen fortsatt er der... :/ Er snakk om 2-4 mnd med hardt arbeid, så er man i mål.

Jeg strålte av selvtillitt da magen var mindre fremtredende i høst - fikk også masse komplementer. Jeg var svært nærme til å være helt fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt akkurat den tanken hver sommer selv. Og så blir jeg like skuffet over meg selv når sommeren kommer, og magen fortsatt er der... :/ Er snakk om 2-4 mnd med hardt arbeid, så er man i mål.

Jeg strålte av selvtillitt da magen var mindre fremtredende i høst - fikk også masse komplementer. Jeg var svært nærme til å være helt fornøyd. :)

Du får bare holde på den tanken og kjøre på for å få den tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det hele løsnet etter at jeg begynte med mye mer styrke trening. For min del handlet det mye om at jeg måtte gjøre en endring fordi jeg skadet meg og ikke lenger kunne opprettholde kardio treningen på sammen måte. Kiloene forsvant vesentlig fortere etter jeg begynte med styretrening, samtidg som kroppen ble mye strammere og mer markert under samme perioden. Så jeg anbefaler styrketreing, men er jo forskjelling hva som fungerer for den enkelte.

Interessant :) Har du økt i styrke også? Og hvordan har du spist? Jeg har skjønt at de fleste treningsguruer mener at mest cardio og litt styrke (for å vedlikeholde de musklene man har) er den beste oppskriften, men veldig gøy å høre om det er andre veier til rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt akkurat den tanken hver sommer selv. Og så blir jeg like skuffet over meg selv når sommeren kommer, og magen fortsatt er der... :/ Er snakk om 2-4 mnd med hardt arbeid, så er man i mål.

Jeg strålte av selvtillitt da magen var mindre fremtredende i høst - fikk også masse komplementer. Jeg var svært nærme til å være helt fornøyd. :)

Mulig meg som har misoppfattet her, men om fokuset hovedsakelig ligger på utseendet. At du trener for å se bra ut, så er ikke det særlig motiverende i lengden. Kroppen har sjeldent en lineær fremgang, og kroppsfokuset blir stort. Erfaringen min er at det blir lett å sammenligne seg med andre og miste gnisten om fremgangen stagnerer litt. Så jeg har heller satt meg idrettslige mål, etter en mental ommøblering :) Kroppen blir bare en bonus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig meg som har misoppfattet her, men om fokuset hovedsakelig ligger på utseendet. At du trener for å se bra ut, så er ikke det særlig motiverende i lengden. Kroppen har sjeldent en lineær fremgang, og kroppsfokuset blir stort. Erfaringen min er at det blir lett å sammenligne seg med andre og miste gnisten om fremgangen stagnerer litt. Så jeg har heller satt meg idrettslige mål, etter en mental ommøblering :) Kroppen blir bare en bonus ;)

Du har jo rett, men det er vanskelig å stille om oppi tankemaskinen... Har også satt meg treningsmål framfor vektmål, men det forandrer jo ikke at jeg gjerne vil føle meg vel i bikini i sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo rett, men det er vanskelig å stille om oppi tankemaskinen... Har også satt meg treningsmål framfor vektmål, men det forandrer jo ikke at jeg gjerne vil føle meg vel i bikini i sommer..

Sikker på at du ferdig omstilt da? ;) Hvem sier du ikke ser smashing ut i bikini allerede nå sånn btw? Den "føle seg vel" er subjektiv og kan trenes på.

Fokuset mitt angående vekta er ikke utseendemessig, det er bonusen. Jeg skal av praktiske hensyn ikke være 8-10 kg for tung opp fjellene på Mallorca, dødvekt som gjør turen opp fjellsiden tyngre enn nødvendig. Ettersom at kroppen min, pga kyssesyke for ett års tid siden som enda sitter i, krever nok mat og sunn mat som drivstoff for å fungere så optimalt som jeg får til så blir valget mitt litt enklere, men jeg kan ikke ligge i stort underskudd, da slår motoren seg av og jeg blir helt gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jeg gjerne med på :D Alltid inspirerende å følge med på andres vei mot målet når man prøver selv! Er veldig motivert og har en god plan om hva jeg ønsker å forandre.

Jeg er slank, men med litt ekstra her og der. Rompa vil jeg beholde størrelsen på, men gjerne få den mer stram og mer spretten ;) Magen må bli strammere, og jeg vil generelt bli mer fit, men ikke tynn. Sikkert en del her inne med samme mål :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer om planer er kanskje på sin plass:

Er ca 69 kg, var vel 63 i fjor vår, så noen kg har sneket seg på. Kiloene tenker jeg ikke så mye på, det er mer den gode velværefølelsen av å være stram i fisken. Trente mye styrke og kondisjon før, og var veldig fornøyd med hvordan kroppen ble. Nå er det bare å fortsette med det, men fokusere mer på styrke enn kondisjon. Kjæresten er glad i litt å ta i, så han er nok sikkert ikke så fornøyd om det blir for stramt her og der.. valgets kvaler :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet opp med nytt styrkeprogram i går, "signals of silence". Tenkte å ikke fokusere så mye på styrke en stund, men siden jeg har meldt meg på, så prøver jeg i 4 uker og ser hvordan kroppen reagerer.

Det var tungt:inpain: , og kjenner det godt i bena i dag. Programmet er designet for 4 økter i uka, men kan fint også benyttes hvis man vil ha bare 3 økter. Jeg kommer nok til å gå for den, så får jeg spe på med et par kardiotimer i tillegg. Det viktigste er vel at man faktisk trener(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ferdig omstilt da? ;) Hvem sier du ikke ser smashing ut i bikini allerede nå sånn btw? Den "føle seg vel" er subjektiv og kan trenes på.

Fokuset mitt angående vekta er ikke utseendemessig, det er bonusen. Jeg skal av praktiske hensyn ikke være 8-10 kg for tung opp fjellene på Mallorca, dødvekt som gjør turen opp fjellsiden tyngre enn nødvendig. Ettersom at kroppen min, pga kyssesyke for ett års tid siden som enda sitter i, krever nok mat og sunn mat som drivstoff for å fungere så optimalt som jeg får til så blir valget mitt litt enklere, men jeg kan ikke ligge i stort underskudd, da slår motoren seg av og jeg blir helt gåen.

Jeg er langt fra å være omstilt, desverre. Derfor jeg erkjenner at det er vanskelig :) Kjæresten min sier at han ikke tror jeg kommer til å klare å gå ned i vekt før jeg klarer å gjøre noe med tankesettet mitt, og jeg vet han har rett. Mange år med å rakke ned på meg selv i prøverom og foran speilet sitter ganske dypt innprinta i skallen. Jeg ser ikke pr. definisjon smashing ut da jeg er 169høy og veier 80kg. Det meste har samla seg sånn at jeg er typisk pære og lite å rope hurra for.

Når det er sagt er jeg veldig gira på å være i god form, ikke bare se bra ut. Jeg er veldig glad i å være aktiv og vil jo gjerne at fjellturene, svømmeturene og løpeturene skal bli enklere - å rett og slett føle meg sterk. Så jeg tar musesteg i riktig retning oppi hodet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt fra å være omstilt, desverre. Derfor jeg erkjenner at det er vanskelig :) Kjæresten min sier at han ikke tror jeg kommer til å klare å gå ned i vekt før jeg klarer å gjøre noe med tankesettet mitt, og jeg vet han har rett. Mange år med å rakke ned på meg selv i prøverom og foran speilet sitter ganske dypt innprinta i skallen. Jeg ser ikke pr. definisjon smashing ut da jeg er 169høy og veier 80kg. Det meste har samla seg sånn at jeg er typisk pære og lite å rope hurra for.

Når det er sagt er jeg veldig gira på å være i god form, ikke bare se bra ut. Jeg er veldig glad i å være aktiv og vil jo gjerne at fjellturene, svømmeturene og løpeturene skal bli enklere - å rett og slett føle meg sterk. Så jeg tar musesteg i riktig retning oppi hodet tror jeg.

Kjenner ikke deg, men en ting som har funka litt for meg (har hatt et anstrengt forhold til kroppen min oppigjennom ungdomsåra), så har det vært å gitt meg selv et kompliment en gang om dagen. Ikke på prestasjoner, men på utseende, rett og slett for å på sikt snu tankene om meg selv til noe mer positivt :) Det begynte med feks "har egentlig ganske fine pupper, MEN..." og etterhvert klarte jeg å kutte ut men`et og heller tenke at det er positivt at jeg ikke er litt sånn eller litt sånn istedet for :)

Du er btw bare 6 cm lavere enn meg og to kg tyngre, så du er ikke så feit som du tror (enten det eller så er jeg tjukkere enn jeg vil innrømme), anyway: Er glasset halvtomt eller halvfultt? Du har nå en kjæreste som ser monn i deg, han hadde nok ikke vært sammen med deg om han syns du var frastøtende. Mine tanker.

Tips kan være å lese boka "bli best med mental trening" av Erik B. Larssen, "viljestyrke" av Dag Otto Lauritzen og sikkert flere gode bøker om tankenes kraft :) Har troen på at du klarer det du vil klare, men du må tro du skal klare det, og det må være viktig for deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig meg som har misoppfattet her, men om fokuset hovedsakelig ligger på utseendet. At du trener for å se bra ut, så er ikke det særlig motiverende i lengden. Kroppen har sjeldent en lineær fremgang, og kroppsfokuset blir stort. Erfaringen min er at det blir lett å sammenligne seg med andre og miste gnisten om fremgangen stagnerer litt. Så jeg har heller satt meg idrettslige mål, etter en mental ommøblering :) Kroppen blir bare en bonus ;)

Du har rett. Har et litt overkant fokus på vekta. Men jeg skal jobbe ekstra hardt for å ikke veie meg mer enn en gang i uka.

Når det er sagt, så er jeg også svært opptatt av treningsresultater. Ingenting er bedre enn da jeg klarte min første pull up, eller tok 52 kg i benk! :) Erfaringsmessig så er de to tingene vanskelig å kombinere (ned i vekt/bli sterk), og det er der den negative sirkelen ofte begynner. (å ikke klare verken å bli sterkere eller går ned). Jeg hadde vært betydelig dypere i kjellern etter veiingen (hadde gått opp alle kg igjen) om jeg ikke hadde slått alle de personlige rekordene i styrke i desember/januar.

Jeg har jo den ulempen der alle jeg går på skolen med er superslanke og kjempefit (Politihøgskolen). Og som en av de "største jentene" er de nesten umulig å ikke sammenlikne seg med de andre jentene. I tillegg er jeg en av de treigeste. (Til gjengjeld er jeg ganske sterk da) Det er et gjennomsnitt høyt kroppsfokus på skolen min. Jeg prøver å ikke la det gå innpå meg, men det er vanskelig altså. Nå er jeg i praksis, og jeg har en "drøm" om å returnere til klassen min i august og endelig være superslank og veldig trent. Sistnevnte tankegangen vet jeg ikke om hjelper meg, eller jobber i mot meg...

Huff, nå ble det mye rabbel altså. :) Litt godt å sette ord på det egentlig. Har hatt mange "nedturer" med kroppsbildet mitt siden jeg kom i et så kroppsfokusert miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett. Har et litt overkant fokus på vekta. Men jeg skal jobbe ekstra hardt for å ikke veie meg mer enn en gang i uka.

Når det er sagt, så er jeg også svært opptatt av treningsresultater. Ingenting er bedre enn da jeg klarte min første pull up, eller tok 52 kg i benk! :) Erfaringsmessig så er de to tingene vanskelig å kombinere (ned i vekt/bli sterk), og det er der den negative sirkelen ofte begynner. (å ikke klare verken å bli sterkere eller går ned). Jeg hadde vært betydelig dypere i kjellern etter veiingen (hadde gått opp alle kg igjen) om jeg ikke hadde slått alle de personlige rekordene i styrke i desember/januar.

Jeg har jo den ulempen der alle jeg går på skolen med er superslanke og kjempefit (Politihøgskolen). Og som en av de "største jentene" er de nesten umulig å ikke sammenlikne seg med de andre jentene. I tillegg er jeg en av de treigeste. (Til gjengjeld er jeg ganske sterk da) Det er et gjennomsnitt høyt kroppsfokus på skolen min. Jeg prøver å ikke la det gå innpå meg, men det er vanskelig altså. Nå er jeg i praksis, og jeg har en "drøm" om å returnere til klassen min i august og endelig være superslank og veldig trent. Sistnevnte tankegangen vet jeg ikke om hjelper meg, eller jobber i mot meg...

Huff, nå ble det mye rabbel altså. :) Litt godt å sette ord på det egentlig. Har hatt mange "nedturer" med kroppsbildet mitt siden jeg kom i et så kroppsfokusert miljø.

Derfor jeg skrev, mulig jeg har misoppfattet :) Du er uansett superflink som går politihøyskolen, hadde jeg aldri turt å søke på en gang (y) Viktigste i et slikt miljø er å stole på seg selv, at du duger, selv om du ikke er så kjapp til å løpe. "En fisk vil aldri bli god til å klatre, men vil slå de fleste i svømming" - Så at du er sterkere enn de fleste er jo et godt tegn, og alle kan ikke være gode til alt. Sånn er det bare. Jeg har skrevet meg en liste over ting jeg er god på og ting jeg skal jobbe videre med, ingen ting jeg ikke kan eller mestrer, rett og slett for å hjelpe meg holde fokus på de tingene som betyr noe.

Hardt å ikke sammenligne seg med andre, jeg vet. Prøver hardt å holde fokus på egne prestasjoner og konkurrere mot meg selv, selv om det er ufattelig artig å av og til se at jeg tråkker mer watt enn enkelte andre jenter ;) - Det holder jeg selvsagt for meg selv og fokuserer på de GODE opplevelsene og prøver glemme de dårlige.

PS, dersom du får praksis på Helgeland så pling på, så tar vi en trening sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker som en veldig klok jente Kila, tusen takk for oppmuntrende ord :)

Har faktisk Bertrand Larsen boka på lydbok, har hørt starten og man blir jo helt gira av den. Jeg tenker med en gang på mine største drømmer når jeg hører på han. Lydboka er litt ekstra kul siden det er han som leser opp, føler virkelig han pepper meg videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg skrev, mulig jeg har misoppfattet :) Du er uansett superflink som går politihøyskolen, hadde jeg aldri turt å søke på en gang (y) Viktigste i et slikt miljø er å stole på seg selv, at du duger, selv om du ikke er så kjapp til å løpe. "En fisk vil aldri bli god til å klatre, men vil slå de fleste i svømming" - Så at du er sterkere enn de fleste er jo et godt tegn, og alle kan ikke være gode til alt. Sånn er det bare. Jeg har skrevet meg en liste over ting jeg er god på og ting jeg skal jobbe videre med, ingen ting jeg ikke kan eller mestrer, rett og slett for å hjelpe meg holde fokus på de tingene som betyr noe.

Hardt å ikke sammenligne seg med andre, jeg vet. Prøver hardt å holde fokus på egne prestasjoner og konkurrere mot meg selv, selv om det er ufattelig artig å av og til se at jeg tråkker mer watt enn enkelte andre jenter ;) - Det holder jeg selvsagt for meg selv og fokuserer på de GODE opplevelsene og prøver glemme de dårlige.

PS, dersom du får praksis på Helgeland så pling på, så tar vi en trening sammen :)

Godt poeng. Man må jo se på sine positive sider. Vi har jo fysisk eksamen om litt over et år, så er jo gøy å ha noe konkret å jobbe mot.

Jeg er i praksis nå i Osloområdet. Hvis ikke skulle vi lett tatt en trening sammen! ;)

Men tror ikke jeg vil bli tilfreds før den svulmende magen er borte. Har jo ikke noe særlig med fett ellers. Er magen som er den klassiske "muffintoppen", noe som gjør at mye klær ser ikke bra ut. Og bikini... Men jeg skal klare det! 2015 er mitt år!

Har ei venninne som nådde målet; og hun stråler! Helt fantastisk å se (dog kjenner jeg et stikk av misunnelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant :) Har du økt i styrke også? Og hvordan har du spist? Jeg har skjønt at de fleste treningsguruer mener at mest cardio og litt styrke (for å vedlikeholde de musklene man har) er den beste oppskriften, men veldig gøy å høre om det er andre veier til rom.

Jeg har økt i styrke samtidig ja. Selv om jeg nok kunne økt mer om jeg ikke fokuserte på vektnedgangen samtidig ser jeg hele tiden fremgang på styrke biten. Vil påstå at 90% av mine økter har hatt fokus på styrke, men med mye bruk av fullkroppsøvelser som har gjort at pulsen er blitt holdt relativt høyt store deler av økten. Så går vel ikke under betegnelsen ren styrke trening, men la gå! Gjennomførte inbody test før jeg begynte å trene mer regelmessig og etter 6 måneder, og de viste vektnedgang på 19 kg men økning i muskelmasse, så var veldig fornøyd med det (bare ikke like fornøyd med at en del av kiloene er kommet på igjen etter skadene jeg pådro meg..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har økt i styrke samtidig ja. Selv om jeg nok kunne økt mer om jeg ikke fokuserte på vektnedgangen samtidig ser jeg hele tiden fremgang på styrke biten. Vil påstå at 90% av mine økter har hatt fokus på styrke, men med mye bruk av fullkroppsøvelser som har gjort at pulsen er blitt holdt relativt høyt store deler av økten. Så går vel ikke under betegnelsen ren styrke trening, men la gå! Gjennomførte inbody test før jeg begynte å trene mer regelmessig og etter 6 måneder, og de viste vektnedgang på 19 kg men økning i muskelmasse, så var veldig fornøyd med det (bare ikke like fornøyd med at en del av kiloene er kommet på igjen etter skadene jeg pådro meg..).

veldig imponerende og motiverende :) Godt å høre det er mulig å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige mandag 05.01.2015 var vekta 125.4kg

idag 12.01.2015 var vekta 122.7kg :) wohoo

men er redd det massive underskuddet gjør noe med styrke øktene :p

hadde 8kommano km på fatbiken i snø igår, med 180 som max puls og 156 i snitt puls, ca 51minutters økt veldig deilig, men kjente låra blei sure ganske så fort og ville ikke gasse på fordi de hadde ikke noe å gasse med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...