Jump to content

Irmhild

Members
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

About Irmhild

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 05/25/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.pdga.com/player/58399

Profile Information

  • Gender
    Kvinne
  • Interests
    Disc Golf, Obstical Course Racing, Kettlebells, Hest
  1. Problemer med kraftoverføring og få "koblet sammen kroppen". Altså overføre energi fra bein/hofte og til overkroppen i rotasjon/kast/slagkraft (Disc golf). Tenk tennis backhand/forhand og boksing og lignende sportsøvelser hvis du ikke aner hva Disc Golf er. Noen som har tips til øvelser? Det er kjernemuskulaturen som føles som problemet og å få kontakt med nedre magemuskler/feste til hofte og bekken. Overkroppen "jobber for seg selv" og jeg greier ikke overføre kraft fra beina til overkroppen på en effektiv måte.
  2. Satt å prøvde å finne normale folk, som ikke var tilknyttet til Kaliber gym som kunne anbefale Curves... Da snublet jeg over denne tråden... Finner forresten ingen med ett kjapt googlesøk som anbefaler det heller. Bare de som trener der.
  3. Jeg har svart 3. pga at jeg må tvinge meg opp så jeg nesten ikke rekker jobb til kl 05.50. Dagen går somoftest ok, frem til matpause kl 10.30. Da begynner søvningheten å sige på, og det topper seg i 14.00 tiden. Så jeg faller halvdød om på sofaen 14.15 , og kan risikere å sove til kl er 18.30. Hører ikke vekkeklokker og er helt borte. Men da MÅ jeg opp og trene hest og meg selv. Har jeg noe jeg MÅ gjøre greier jeg å motivere meg / tvinge meg ut av komfortsonen. Men spesielt om vinteren er det vanskelig. Sliter også med innsovning uavhengi om jeg sover eller ikke på ettermiddagen. Kan være så trøtt at jeg kaster opp om morgenen.
  4. Skjønner veldig godt problemet ditt. En jeg kjenner lar vekten snike innpå seg. Nesten 20 kg på 2 år. For 10 kg siden skulle han gjøre noe med det og begynte på treningssenter. Var der 1-2 dage i uka en mnd tid, så satte seg ned igjen. Og 12 kg har kommet på bare det siste året. Jeg begynner å bli bekymret, og prøver å ta tak i det. Avtalte å møtes på trening, den dagen var det nakkevondt som var unnskyldningen. Jeg lurte på om vi skulle gå en tur istede. Fikk til svar - ja, tur bort til kjøleskapet. Så jeg har egentlig innsett at jeg bare må stå på sidelinjen og se han gå fra normal til overvektig. For enn så lenge føler han ikke at vekten er noe til hinder eller at han blir syk av det. Skremmende og trist.
  5. Har vel egentlig kommet frem til det på egenhånd. Så hvor realistisk det er får tiden vise. Trener mot Viking Race, som igrunn er hovedmålet å gjennomføre. Opp i muskler og ned i fettprosent. Fit for fight
  6. Har vært å tatt Body Composition Analyse 65,6 kg og fettprosent på 25,3. Så målet før sommeren er å få fettprosent ned på 20% . KG er forsåvit ikke sååå farlig selv om jeg ønsker å se den nede på 59.5 kg
  7. Mager vaniljekesam med havregryn og pasjonsfrukt
  8. Planen er å skrive dagbok. Har ikke meldt meg på enda, da jeg skal høre med noen flere om de vil være med. Slik at vi kan starte i samme pulje, blir uansett Midgard på meg også. Hvilke pulje er du meldt på i? Lykke til med treningen!
  9. Jeg er med! Veier 66 kg, skulle gjerne likt å sett vekta nede på 58 kg. Men det aller viktigste er at jeg vil ha fett % ned fra 26,5 til 20 % + jeg vil øke muskelmassen. De siste par årene har "kjærestekiloene" kommet snikende. Og jeg har ALLTID sagt at den dagen jeg går over 60 kg og det ikke er pga muskler, da skal varsel lampene begynne å blinke. Nå har de blinket alt for lenge og alarmen har til og med begynt å ule! En stund unnskylte jeg det med at jeg trente styrke og derfor måtte gå opp i vekt... Men sannheten er og blir ett elendig kosthold! Har trent litt til og fra gjevnt i 2014 Benkpress fra 30 kg til 45 kg Knebøy fra 40 kg til 60 kg Markløft fra 50 til 95 kg Dips fra 2 til 10 reps med egen kroppsvekt Kettlebell falt jeg for i september, etter at jeg stort sett bare har trent "vanlig" styrke før det. Kettlebell er VELDIG gøy, Tung styrke er gøy, løping begynner å bli litt bedre enn det var! Har ett stort ønske om å beherske egen kroppsvekt derfor er Hovedmålet er Viking Race 2015! Beast Mode ON 2015!
  10. Noen som vet om det finnes Monkey bars til armgang og 6 m klatretau noe sted i gjøvik området?
  11. Jeg synes det virker som du har en riktig innstilling og begynnelse. Det viktigste er å få litt kontroll på maten - lifesum/myfitnesspal er 2 fine apper. Og å bevege seg mer, gå turer få rutine på det + litt hjemmetrening. Søk på youtube + det finnes mange treningsapper med forskjellige øvelser. Men du har en god start med bare å gå, lage en ny vane med det. Bygg en ny livsstil stein for stein, rom for rom, det blir bare rot om du skal "pusse opp alle rom" samtidig!
  12. Hvordan er treningssentere i henhold til dette? Altså ett medlem på senteret, som benytter PT som ikke er i tilknyttning til senteret? F. eks jeg har en venn som jobber som PT ved ett annet senter enn der jeg trener. Han skal hjelpe meg med teknikk f. eks. Vil treningssenteret synes det er ok, eller vil de ikke slippe han inn? Dette kan sikkert variere, og jeg skal spørre på senteret der jeg trener. Men er det vanlig å tillate det rundt om i landet?
  13. Jeg har vurdert å kjøpe meg Jawbone eller Fitbit. Men er litt usikker på hvem jeg skal velge. Heller nok veldig mot Jawbone UP24. Men kunne egentlig tenkt meg noe som også målte puls og avstand. Men det er kanskje å være litt kravstor
  14. Skal loggføre mat/trening med Myfitnesspal. Det finnes sikkert 1000 veier til målet... men jeg drister meg allikevel. Veier 64 kg, skal ned til 58 kg Mål for vektreduksjon : 0,25 pr uke Aktivitetsnivå : Lettere aktiv (jobber på lager, løfting/lemping, truckkjøring + en del kontorarbeid) Appen forteller meg da at jeg skal spise 1660 nettokalorier, fordelt på 50% karbohyderater (207g) 20% protein (83g) 30% fett (55g) Etter litt lesing rundtomkring ser jeg det ofte blir anbefalt ca 2g protein pr kg kroppsvekt. Men en vekt på 64 kg blir jo dette 128g. Er det da karbohyderatene eller fettet som skal justeres nedover, eller begge deler? Appen vil jo heller ikke regne ut hvor mye man forbrenner ved styrketrening, da det kanskje blir veldig inviduelt. Men hvor mye bør man øke de dagene man trener styrke? ca 200 kalorier?
×
×
  • Create New...