Gå til innhold

daruma

Medlemmer
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av daruma

  1. Skrekk og gru... sykdom og eksamenstid gjorde ikke under for kroppen. Jeg har spist lite, for mye, bra og dårlig omhverandre... vekta griner av resultetet. Men nå ere påan igjen, gir ikke opp, må bare få mer struktur
  2. 500 gram opp i dag. Etter en uke med sykdom, eksamen og vært alene hjemme kom det ikke akkurat som en stor overraskelse. Men i dag føler jeg meg bedre og er klar for en ny uke
  3. Jeg syntes faktisk den på vann er ganske god jeg Også blir det jo magrere, som jeg syntes er et lite pluss Pleier også å skru den ned når den har begynt å koke
  4. Havregrøt 40 g havregryn vann litt salt Kokes opp mens jeg gjør noe helt annet I dag ble den nytt med en skje blåbærsyltetøy på og litt melk.
  5. Veiedag i dag 8.1.15 - 79,9kg 12.1.15 - 78,7kg = - 1,2kg 19.1.15 - 78,0kg = - 0,7kg Totalt siden 8.1.15 - 1,9kg Sier meg veldig fornøyd med det Har faktisk tenkt at tross for at jeg føler meg flink så har jeg ikke følt at jeg har lidd noen nød og mitt slankeforstyrra hodet har da tenkt at da kan jeg ikke gå ned... men joa Godt å kjenne noe endelig har løsnet og at jeg klarer å forandre livsstil OG gå ned i vekt uten altfor mange utfordringer
  6. Har dere noen generelle helårsmål da? Jeg har noen mål jeg gjerne vil kunne nå og opprettholde året rundt: 1. Løpe 1 mil på maks 60 minutter 2. Klare 3 pull-ups 3. Klare ordentlige push-ups.
  7. Høres tøft ut, ingen tvil om det. Du får bare stå på og passe på helsa først og fremst Lykke til!
  8. Er det lov å skryte litt av seg selv? Jeg føler virkelig jeg har fått ryddet opp i hva jeg innser har vært dårlige måltidsrutiner. Nå har jeg nye rutiner (med bedre mat) og jeg kjenner det utgjør en enorm forskjell. Har også for første gang på så lenge jeg kan huske ingen problemer med å ta gode valg og takke nei til "nei-mat". Det er så motiverende, får bare håpe det gjenspeiler seg på vekta på mandag Ha en strålende helg folkens!
  9. Jeg satte meg mål om å løpe halvmaraton da jeg knapt kunne løpe 3 minutter uten å få åndenød og i april i fjor gjorde jeg nettopp det. Tiden var ikke helt kanon, men jeg løp hele veien som var mitt mål. Jeg tror det er fullt mulig å løpe en mil innen juni. Jeg anbefaler deg å begynne å løpe 2-3 ganger i uken. Det er mange programmer for nybegynnere der ute så det er bare å kjøre på. Utover det så tror jeg mitt beste råd er å ta det i det små og vær tålmodig. Resultatene kommer fort om man står på. Jeg startet med å løpe litt, gå litt, løpe litt... Etter en stund ble det mer løping og mindr
  10. Sliter med litt vonde muskler, nakken og skuldrene er kjempe stive... Håper litt regelmessige strekk og tøyefrekvenser skal hjelpe. Det drar derimot ut litt av motivasjonen av meg MEN, får bare stå på så jeg kan se grønt tall neste uke og... Prøver å se for meg hvor fin sommeren blir om jeg er litt lettere
  11. Wow, da fortjener du uten tvil en gris ja
  12. I wish jeg kunne hatt en marsipangris i ny og ne, men hadde jeg prøvd meg på en hadde jeg sikkert endt opp med å spise opp hele flokken
  13. Ja, bare å klare å komme seg videre uten å falle tilbake er en seier i seg selv Stå på videre!
  14. Jeg er også med. Som jeg skrev i sommerkropptråden så er jeg med på alt som betyr bedre kropp i framtida
  15. 8.1.15 - 79,9kg 12.1.15 - 78,7kg = - 1,2kg Vil ha mandag som veiedag så blir en halv uke nå første uka, sier meg meget fornøyd med det. Har sagt til meg selv at så lenge det er nedgang hver uke så skal jeg være fornøyd. Ønsker alle en finfin uke
  16. veldig imponerende og motiverende Godt å høre det er mulig å få til.
  17. Du virker som en veldig klok jente Kila, tusen takk for oppmuntrende ord Har faktisk Bertrand Larsen boka på lydbok, har hørt starten og man blir jo helt gira av den. Jeg tenker med en gang på mine største drømmer når jeg hører på han. Lydboka er litt ekstra kul siden det er han som leser opp, føler virkelig han pepper meg videre
  18. Jeg er langt fra å være omstilt, desverre. Derfor jeg erkjenner at det er vanskelig Kjæresten min sier at han ikke tror jeg kommer til å klare å gå ned i vekt før jeg klarer å gjøre noe med tankesettet mitt, og jeg vet han har rett. Mange år med å rakke ned på meg selv i prøverom og foran speilet sitter ganske dypt innprinta i skallen. Jeg ser ikke pr. definisjon smashing ut da jeg er 169høy og veier 80kg. Det meste har samla seg sånn at jeg er typisk pære og lite å rope hurra for. Når det er sagt er jeg veldig gira på å være i god form, ikke bare se bra ut. Jeg er veldig glad i å være akti
  19. Du har jo rett, men det er vanskelig å stille om oppi tankemaskinen... Har også satt meg treningsmål framfor vektmål, men det forandrer jo ikke at jeg gjerne vil føle meg vel i bikini i sommer..
  20. Interessant Har du økt i styrke også? Og hvordan har du spist? Jeg har skjønt at de fleste treningsguruer mener at mest cardio og litt styrke (for å vedlikeholde de musklene man har) er den beste oppskriften, men veldig gøy å høre om det er andre veier til rom.
  21. Du får bare holde på den tanken og kjøre på for å få den tilbake
  22. Du har jo hatt en veldig god utvikling over mange uker i høst da, det er jo noe Blir stålkontroll på kalorene fra mandag på meg og. Vi får bare prøve å stå på Tenkte i dag at nå i januar har jeg virkelig sjansen... hver sommer tenker jeg "om jeg bare hadde begynt å ta fatt i ting i januar" når det er bikinitid igjen... i sommer vil jeg heller tenker "skit jeg er så glad jeg tok fatt i ting i år"
  23. Jeg er med på alt som heter sommerkropp, helårskropp og resten av livet kropp! Har lenge ønsket å gjøre noe med formen og nå over nyttår hadde jeg også gått opp enda mer. For et år siden veide jeg 6-7kg mindre så det er jo ganske tragiskt å tenke på. Kjenner klærne strammer og at ting mye er mer ukomfertabelt enn før. Veide meg inn i går og tok bilder (fysj og fy) og har prøvd å legge en plan i hodet for å klare å endre livsstil og ikke bare tenke slanking. Har også satt meg konkrete treningsmål framfor vektmål da jeg vet at disse målene ikke er kompatibelt med overvekt. Står jeg på kan forme
  24. Takk for svar, det var en god oppmuntring! Du har nok helt rett, jeg får bare bite det i meg og stå på. Trenger absolutt mer støttemusklatur der! Høres ut som gode forslag på øvelser og (det med balansering nevnte fysioterapeuten og).
  25. Cluet er vel først og fremst å slutte med alt det som kommer attåt når du drikker. Jeg personlig prøver å velge bort vin og drinker med sukker og droppe nattmat og all annen snacks, da har man kommet en lang vei.
×
×
  • Opprett ny...