Jump to content

Marihøna86

Members
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

  1. Det var satt opp som ett program som skulle kjøres 2-3 dager i uken, men med flere sett ble det da altså veldig langt (syns jeg). Vil helst ha et fullkroppsprogram nå i starten, så får vi se om jeg kan begynne med splitt etterhvert... Har fått masse gode svar her! Og har vel egentlig bestemt meg for å gå vekk fra hele programmet hun satt opp for meg. Jeg trenger ett program med ferre øvelser og flere sett. Så nå følger jeg nybegynnerprogrammet som ligger på fitnessbloggen. I alle fall enn så lenge :-)
  2. Takk for gode svar :-) Da er jeg ikke helt på jordet når jeg ville ha flere sett på hver øvelse. Hvis noen har lyst å gi meg en tilbakemelding har hun satt opp følgende: (syns egentlig programmet er noe langt hvis jeg skal ha 3x8-12 på hver, men nå mente jo hun det holdt med ett sett sååå...) Frivekter: Knebøy Ettarms roing Sidehev Skrå benkpress Bicepcurl med stang Rygghev Apperater: Er ikke helt sikker på hva de heter alle disse apperatene, så har skrevet hvilke muskelgrupper de er på. Mage/crunch Triceps Brystmuskulatur Fremside lår Bakside lår/rumpe
  3. Hei Jeg har nylig fått meg nytt treningsprogram av en ny veileder på senteret jeg trener. Hun mener det ikke nødvendigvis er noe poeng i å ta flere sett av en øvelse, men at det holder å ta 8-12 repetisjoner en gang. Jeg har tidligere fått fortalt av andre at det er viktig å kjøre flere sett (feks 8 x 3) hvis man vil bli sterkere og bygge muskler... Noen som kan forklare meg hva som er "riktig" og hvorfor? ....også en ting til...hvis noen sier man klarer feks 30 kilo på stanga i knebøy, Da mener man 30 kg i vekter + stang på rundt 20 kg? Eller 30 kilo totalt?
  4. Jeg er klar :-) Gikk ned en del før jul, men dessverre snek det seg noen kilo på igjen i løpet av ferien... Kommet i gang igjen med styrketrening og har planer om å svømme litt fremover - men største jobben for meg blir med kostholdet. Har ett mål om 10 kilo ned før jul. Mulig det er litt ambisiøst, men vi får se :-) Har veiedag hver fredag, (måler også med målebånd). Startvekt på 74,4 kg.
  5. Nå går det litt sakte....Målet om 65 kilo til sommeren ser mørkt ut, så har justert målet til 69 kilo før 13 juni - så er jeg i alle fall under 70 kilo ;-) har trent bra og spist noenlunde , men ser jo at det må gjøres noen justeringer for å nå målene mine. Har ligget på rundt 1800-1900 kalorier. Usikker på hvor mye lavere jeg vil gå.. Kanskje jeg heller må ha mer protein og mindre fett i kosten. Spiser litt mye fett tror jeg, selv om jeg spiser mye sunt fett fra laks, avocado, mandler, osv.. er jegogså veldig glad i ost ;-) I følge my fitness pal har jeg på en vanlig dag et fettinntak på rundt 40%, protein og karbo på rundt 30 % hver. Tror dere det vil gi utslag på vekten hvis proteinprosenten ble økt i forhold til fett? Håper det var forståelig formulert... 2. Januar: 78,5 9. Januar: 77,6 16. januar: 76,5 23. Januar: 76,4 30. Januar: 76,8 6. Februar: 76,1 13. Februar: 75,9 20. Februar: 75,1 27. Februar: 74,4 6. mars: 73,5 13. mars: 73,3 20. Mars: 73,0 17. April: 73.4 15. Mai: 72,6
  6. Er dette en hemmelig gruppe? :-) I såfall, kan jeg få være med?
  7. Jeg har Fitbit charge HR og er meget fornøyd med det :-) Eneste minuset er som nevnt over her at det ikke liker vann ;-)
  8. Motiverende at så mange gjør det bra i tråden! Dere er flinke :-) Er selv veldig fornøyd med dagens veiedag, endelig nede på 72 tallet igjen :-) Har kjøpt meg en kjole i en størrelse mindre enn jeg egentlig er, til bruk i et bryllup jeg skal i i sommer. Tenkte det skulle være en liten ekstra motivasjon. 2. Januar: 78,5 6. Februar: 76,1 6. mars: 73,5 17. April: 73.4 24. April: 72,7
  9. Gikk på en solid smell i påsken, og en uke med drittmat og lite aktivitet resulterte i ett par kilo opp. Følte ikke det var verdt det... Nå er jeg tilbake på 73,4. Syns det er demotiverende når det går såpass sakte. Håper kiloene slipper litt igjen snart. Om ikke annet har jeg fått trent og spist bra etter påske - så håper jeg kroppen tar hintet :-) 2. Januar: 78,5 9. Januar: 77,6 16. januar: 76,5 23. Januar: 76,4 30. Januar: 76,8 6. Februar: 76,1 13. Februar: 75,9 20. Februar: 75,1 27. Februar: 74,4 6. mars: 73,5 13. mars: 73,3 20. Mars: 73,0 17. April: 73.4
  10. Takk for tilbakemeldinger og navn på team :-) Mulig det er vel ambisiøst å tenke neste år. Men kommer til å trene og spise bra, og samtidig ha rom for masse babykos, så får vi se hva tiden bringer. Om ikke neste år, så kanskje om et par år. Interessen og motivasjonen er der i alle fall.
  11. Jeg mener det ene ikke utelukker det andre ;-) Er uansett snakk om en langsiktig plan og nyskjerrighet på hvordan jeg kan gå frem på dette tidspunktet...
  12. Sånn av nyskjerrighet... Jeg drømmer om å stille i bikinifitness, kanskje neste år om det lar seg gjøre. Får vel gjort litt på ett år? Er et langt stykke unna enda, fikk en baby for 6 mnd siden, og trenger mer muskler og betraktelig mindre fett. Er litt grønn, men spørsmålet er egentlig: Hvordan går jeg frem for å få en tilbakemelding på om det i hele tatt er mulig? Og hvordan jeg skal gå frem? Lurer også på om det finnes noen team/coacher i bergensområdet? Ellers er det vel massevis av online coaching å finne? Setter pris på om noen har noen tilbakemeldinger :-)
  13. Ned 100 gram denne uken. Det teller jo nesten ikke :-p Men bedre med ned enn opp da tross alt. Har forøvrig byttet brukernavn fra Lavkarbojenta til det jeg har nå om noen mot formodning skulle lure. Siden jeg faktisk ikke spiser streng lavkarbo slik jeg gjorde for noen år siden ble det lissom litt feil ;-) God påske da alle sammen :-)
  14. 2. Januar: 78,5 9. Januar: 77,6 16. januar: 76,5 23. Januar: 76,4 30. Januar: 76,8 6. Februar: 76,1 13. Februar: 75,9 20. Februar: 75,1 27. Februar: 74,4 6. mars: 73,5 13. mars: 73,3 20. Mars: 73,0 Ny veiedag - ned 300 gram. Helt ok... Vært en bra uke på treningsfronten da :-)
  15. Fantastisk bra jobbet! Kan jeg spørre hvordan du gjorde vektnedgangen? Jobber meg sakte nedover selv ;-)
×
×
  • Create New...