Gå til innhold

Sola73

Medlemmer
  • Innholdsteller

    108
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Sola73

  1. Hei, og takk for svar:) Har blitt lite intervall i det siste, siden jeg har fokusert på å få inn distansetrening i stedet. Måtte få inn litt mengdetrening, men nå kommer det til å bli tid til mer intervaller og terskeløkter. Har lite erfaring med terskeløkter, men tenkte å prøve meg mer på det framover.....løper man lengst mulig på/ved terskelpulsen da eller? Lange intervall? Har nesten utelukkende trent ute til nå, men kommer til å ta en økt i uka på mølla framover. Lettere å regulere fart og puls. Pulsklokke har jeg, og pulssonene er stilt inn i forhold til resultatene fra laktatteste
  2. Ingen tips til treningopplegg?? Cluet er vel bare å fortsette, fullførte halvmaraton i helga, og kom i mål på 2.12.30. Hadde et mål på 2.15, så det var jeg fornøyd med:) Det ga meg ihvertfall litt motivasjon:)
  3. Hei Jeg er en godt voksen dame på 42 som liker å jogge/løpe. Problemet mitt er å øke tempoet på turene mine. Har jogget litt til og fra de siste årene, men alltid falt ut og hatt lange perioder med opphold innimellom. I fjor sommer foretok jeg en livsstilsendring, og begynte å trene mer systematisk. Holdt meg til styrketrening gjennom vinteren og tok fatt på løpingen igjen i februar-mars. Har 3-4 ganger løpt samme rute for å sjekke om farten øker, den er på ca 14,7 km. Startet på 1.50 i april , og siste gang, for et par uker siden, endte jeg på 1.46.Tilsvarende lengde, men på flatere pro
  4. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) 22.05.15: 66,9 (-1,9) 29.05.15: 65,8 (-1,1) 15.06.15: 66,6 (+0,8) 19.06.15: 66,2 (-0,4) Har vært slapp med slankingen siste uken, vanskelig å komme inn i rett spor igjen. Men, det går da riktig vei likevel. Løpingen er også slitsom for tiden, prøver å jobbe inn ny løpeteknikk, og det protesterer leggene vilt på
  5. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) 22.05.15: 66,9 (-1,9) 29.05.15: 65,8 (-1,1) 15.06.15: 66,6 (+0,8) Har gått opp litt siden sist, men det er bevisst. Tok ikke sjansen på å slanke meg før Birken. Nå har jeg fullført, og jeg er veldig stolt av meg selv. Tiden ble 2.25, altså ikke noe å skryte av, men for meg var det en stor personlig seier. Det har vært et tungt år på det per
  6. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) 22.05.15: 66,9 (-1,9) 29.05.15: 65,8 (-1,1) Nærmer meg målet, og jeg har endelig skjønt hva som må til;) Lite sukker, spise mest mulig rent kjøtt, redusere på brødet. Masse jogging/løping:) Formen er ikke på Birkennivå akkurat men nå er det bare 2 uker igjen, og jeg kjenner jeg er litt nervøs... Det kommer til å bli vondt:huh:
  7. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) 22.05.15: 66,9 (-1,9) Har hatt en liten nedtur med opphold i både trening og kostholdsplan. Men over helga er jeg i gang igjen, og skal få av de siste par kiloene før sommerferien:)
  8. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) 01.05.15: 66,9 (-1,9!!!) Startet med kostholdsplan etter boka Prosjekt Sterk på mandag denne uken, og masse vannvekt har forsvunnet tror jeg. Har hvertfall tisset en god del, men lell da, fåkketifåkk...jeg har ikke sett tallet 66 på vekta så lenge jeg kan huske:joyful: Gir motivasjon til å fortsette, må bare regulere litt ift hardere treningsø
  9. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) Nå er det fullt fokus på kosthold framover. Føler jeg har grei fremgang på løpingen, og har flere og flere dager der jeg faktisk gleder meg til løpe/joggeturen. Kastet alt av godteri/snacks i går kveld, oppstart på uke 1 av Prosjekt Sterk i dag, følger kostholdsplanen men redigerer treningsplanen for å passe mitt mål som er Birken 13. juni.
  10. Jeg tror jeg har handlet minst 4 storposer (type 300g) med diverse påskesjokolade på halv pris etter påske; alt er vekk!! Haha, man må jo benytte seg av det når det er å billig? Men er vel billigere å la være Forstår frustrasjonen, og det er ei vanskelig kneik å komme over når man har kommet inn i en sirkel av søtsug. Har du prøvd å spise noe med mer mat når du får lyst på snop? Som brødskiver eller lomper med nugatti? Ikke akkurat slankemat det heller, men jeg føler hvertfall at det både kan hjelpe på sult og søtsug på en gang! Jeg for min del har funnet ut at det værste jeg kan gjøre er
  11. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 Kiloene renner ikke akkurat av meg, men det er vel ikke rart siden uvanene etter påska henger igjen enda. Var på god vei der en stund før påska kom og jeg havnet utpå marsipan-kjøret:dead: Det som er ekstra kjipt er at nå selges kolibrieggene til halv pris.. Men, jeg trener jevnt og trutt 4 ganger pr. uke. Mye løping, og mindre styrketrening siden jeg har meldt m
  12. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) Sånn går no dagan...treningen går bra da..mye løping og litt styrke:)
  13. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) Fredag og ny registrering....whow, tør ikke helt stol på dette resultatet, men gøy er det:)
  14. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) Skjer veldig lite på vektfronten her....skylder litt på tanta denne gangen, siden hun kom i helga:whistle:
  15. 09.01.15: 69,1 16.01.15: 70,9 (+1,8) 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) Litt lenge siden forrige veieregistrering, men jeg hadde da komme meg under 70-tallet i det minste:) Treninga går veldig bra, trener alt fra 4-6 ganger pr. uke og varierer mellom løping og styrketrening. Kostholdet er fremdeles elendig iom at jeg saboterer meg selv på kvelden med sjokolade og snacks:( Har vendt meg av søtt før, og vet jeg må kvinne meg opp og gjøre det igjen:cry:....til hælga kanskje..
  16. 09.01.15: 69,1 16.01.15: 70,9 (+1,8) 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) Her går det unna Jaja, kan ikke forvente annet når jeg ikke klarer å holde meg unna snavel på kveldene. Går kjempefint på dagtid, men når ungene har lagt seg, kan både sjokolade og potetgull dukke opp... Treninga går greit da, 4 ganger i uken med halvt om halvt cardio og styrketrening. Er også med på squat og planke-challenge.
  17. Altså, ser dette greit ut?: Dag 1: Knebøy Militærpress Nedtrekk/chins Dag 2: Markløft Benkpress Sittende roing Dag 3: Knebøy (bra for løpingen og trenger teknikktrening) Hip-thrust/Glute bridge Sidehev Biceps-curl Triceps m/kabel Chins/Dips Usikker på om jeg skal bytte ut hip-thrust med noe annet, f.eks. leg-curl eller leg-extensions?
  18. Noterer meg nedtrekk og roøvelse, de liker jeg:) Benkpress burde jeg vel hatt med, men den er jeg mildt sagt elendig i, og liker derfor ikke. Skal prøve å gi den en ny sjanse, men kan jeg erstatte den med noe annet så er det fint. Jeg klarer pr. dags dato en halv chin ...ehemm..skal tross alt dra opp 70 kg her. Den trener jeg på ved å ta negative når det er lite folk på gymmet:cool: Skal tøffe meg opp, og ta med den også som en fast rutine. Har hatt fin effekt på skuldrene av sidehev, så tror jeg vil ha med det også. Hva med leg-curls eller leg-extencions, er det bra øvelser for be
  19. Har siden i august/september hatt fokus på styrketrening, gjennomsnittlig 4 treninger i uken. Startet med nybegynner-programmet her på bloggen. Var såvidt innom X-press, før jeg ble med på et 4-ukers opplegg av Espen B. Andersson, "signals of silence". Nå er det snart våååååår og joggesesong:) , og jeg må starte opptrening til Birken i juni. Starter med 3 jogge/løpeøkter i uken av ulik art (det programmet er greit). Siden jeg ikke vil slutte helt med styrketreningen, så kommer jeg til å kjøre en dag i uken med kun styrke (sånn ca 1 times tid), og to økter som etterfølges av cardiodelen (ca
  20. 09.01.15: 69,1 16.01.15: 70,9 (+1,8) 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 Tanta er rett rudt hjørnet så føler meg generelt oppblåst og småekkel...håper det virker litt inn på vekta også..:cool:
  21. Hvordan går det med treningen folkens? Jeg er snart ferdig med 4-ukers programmet mitt, "signals of silence". bare 2 økter igjen. Det som har vært best med programmet er at det er fullt av knebøy i ulike varianter, ergo så begynner jeg endelig å få dreisen på knebøy...jippi:LOL:..har holdt på flere måneder å krangle med den helsikes knebøyen. Ikke 100 % enda, men tror jeg har teknikken inne på de fleste rep nå. Har kommet meg opp på 5 sett med 6 x 45kg, og det er bra for meg som startet på nytt med bare stanga for ikke lenge siden. Nå gleder jeg meg veldig til det går mot lysere tider
  22. Jeg er i siste uke av dette programmet nå, og må si jeg er veldig fornøyd. Bicepsen titter endelig litt fram under fettet, og kroppen generelt har blitt litt strammere. Men det er et tøft program å kjøre 4 ganger i uken, og cardioen ligger inni programmet iom at det går på supersett, og en del sirkeltrening med korte eller ingen pauser. Hvordan du får til å bruke 2.5 timer på programmet fatter jeg ikke, jeg bruker ca 1 timer hver gang, stort sett litt under. MEN, jeg er sliten, det skal jeg innrømme, og hadde ikke klart å opprettholde dette 4 ganger i uken over tid. Han sier jo selv også a
  23. 09.01.15: 69,1 16.01.15: 70,9 (+1,8) 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) Ny pers i markløft i går, 5 sett - 3 rep x 73 kg. Startet med 40 kg i september:) Meldte meg på løpebirken i dag, så snart blir det fokus på kondis og mange joggeturer(y) Skal prøve å vedlikeholde styrken over sommeren også da.
  24. Ja, markløft er gøy:) Hvordan fungerer Starting Strength i sammenheng med vektnedgang? Mange spørsmål her nå, men føler det er vanskelig å gå ned i vekt når jeg trener mye styrke.
×
×
  • Opprett ny...