Gå til innhold

Den store hårsveis-tråden


Naranja

Anbefalte innlegg

Jeg så en kroppsbygger med mini-hanekam en gang. Det er genialt, jeg synes det "forlenger" ryggraden på en elegant måte. Det passer bra. Men hvorfor er så mange byggere skallet?

fordi en bivirkning av mage steroide midler er hårtap, og dermed shaver de alt. sier ikke dette er grunnen for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fordi en bivirkning av mage steroide midler er hårtap, og dermed shaver de alt. sier ikke dette er grunnen for alle.

Dette kan være en faktor, samt at endel begynner å få veldig høye viker naturlig allerede i 20-åra og skinner derfor alt, måne i den alderen er ikke særlig fint. Samtidlig ser man større ut med mindre hår, har hatt ganske langt hår til tider, og et "mindre" hode gjør underverker for skulderbredden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår ja... :cautious: Jeg har egentlig aldri fått skikkelig dreisen på det der. Når jeg var yngre hadde jeg "piggsveis" (kort på sidene og bak, men litt lengre på toppen som jeg rufset til med voks), men så vokste jeg opp.

Jeg skulle gjerne hatt en frisyre som ser grei ut uten bruk av produkter (jeg gidder rett og slett ikke å bruke masse tid på hår om morgenen), men som lett kan gjøres litt mer ut av med produkter (det kan tenkes at jeg gidder å bruke litt ekstra tid hvis jeg skal noe spesielt). I øyeblikket kjører jeg høysåte-looken, men sliter med å finne noe dugelig alternativ.

Det skal også legges til at håret mitt er tynt, stritt som fy (finnes ikke antydning til fall), og vokser rett ut på sidene - vi snakker Goomba her, med mindre det enten er kort nok, eller langt nok til at tyngdekraften trekker det ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei, skjønner ikke at du kom frem til det motsvaret etter det jeg skrev. Tenkte mer på en clay eller paste, som ikke gjør at håret stviner, som gjør at man kan dra fingrene gjennom håret i løpet av dagen uten at de sitter fast. Maskinkort på siden og litt mer lengde på toppen er jo svært enkelt å fikse, ikke akkurat noen designfrisyre. De litt fingernemme kan nesten gjøre det selv og de fleste frisører tar seg mindre betalt for å kjøre maskinen i stedet for saksen hver gang man er der. Var ikke noe bedreviting eller angrep på folk her altså, langt i fra, men når det gjelder akkurat Gamsten og Marcus Pedersen så må man få lov til å si fra - selv om alle er individuelle :woot: Ta gjerne et blikk på den nye sveisen til John Arne Riise forresten, siden vi er inne på de mest harry fotballspillerne...

Var var heller ment som en frekk (og unødvendig) måte å spørre deg om info på, siden det virket som om du hadde kunnskap om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å finne en sveis som man har forutsetninger til å kle selv! Det nytter ikke gå til frisøren med et bilde av Beckham når man ikke har samme type hår eller hodeform. Det ble litt som da alle damene skulle fly rundt med sånne magebukser, jeans som gikk lenger opp enn de vanlige. Det ser jo supersexy ut på de som kler det, men så hoppet alle på moten og de med uheldig kroppsfasong så jo ut som de var gravide hele gjengen ;) Når det gjelder hår så avhenger det jo veldig av hvor gammel man er, det er klart man kan prøve og feile litt når man er 16 år, går ikke alltid bra hvis man er 38 år og skal på jobb i dressen dagen etterpå. Er man en klassiker så kan man jo bare google "Beckham" for å så velge et bilde etter hvor vågal man er selv. Nå er jo Beckham brukt som eksempel i 15 år, men husk at personen som klipper håret hans garantert er den som velger "trenden" basert på det han vet - Beckham er bare prøvekaninen som betaler voldsomt mye penger for å få gjort dette hver 14. dag. De siste årene har han jo kun hatt sveiser basert på stilene man har sett i Mad Men og gamle armysveiser... kort på siden og party på toppen (lengden alt ettersom hvor kul man selv tror man er) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forbannet med verdens verste krøller - de legger seg ikke uansett hvor langt hår jeg får, så når det blir litt lengde på det, blir det slik (dette er fakta faen, og kan dokumenteres med et klassebilde):

bc-7.jpg%3Fw%3D375%26h%3D289

Så oppdaget jeg til min store skrekk for litt siden at jeg hadde begynt og miste håret :confused:

Så nå holder jeg det slik:

Very-Short-Hairstyles-for-men_13.jpg

Null vedlikehold, tar det på samme kuttet som når jeg barberer meg, og når jeg kombinerer det med mine store, svarte og truende øyenbryn får jeg en utstrålig som dette:

pic_1136478614_1.jpg

:roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har langt blondt hår med noe fall i. Litt oppklippet foran. Og nå er det jo slik at vi mister litt hår titt og ofte og det vokser ut nytt. Dette skjer jevnt over så det ikke er spesielt synlig, til meg har desverre har en god del av "luggen" tydeligvis falt ut i fellesskap, og er nå på vei ut igjen noe som har resultert i en 6 cm tynn "babylugg" som står enten rett ut, rett opp eller legger seg litt over på siden i beste 70 tallsstil... Ser skikkelig teit ut. :sorry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen gang skal jeg reise til en utrolig dyktig frisør, sette meg ned i stolen og si: "Gjør akkurat hva du vil." En eller annen gang... :chicken:

Velg din frisør med omhu i så fall. Gikk til en frisør, ca 50-55 år gmmel dame, sa at "slå deg løs, jeg vil ha noe som ser litt rocka ut", mitt lange blonde hår ble betydelig kortere og jeg gikk ut fra salongen seende ut som en fyldig sopp på topplokket. Definitift siste gang jeg sier "slå deg løs" til en frisør:cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei, skjønner ikke at du kom frem til det motsvaret etter det jeg skrev. Tenkte mer på en clay eller paste, som ikke gjør at håret stviner, som gjør at man kan dra fingrene gjennom håret i løpet av dagen uten at de sitter fast. Maskinkort på siden og litt mer lengde på toppen er jo svært enkelt å fikse, ikke akkurat noen designfrisyre. De litt fingernemme kan nesten gjøre det selv og de fleste frisører tar seg mindre betalt for å kjøre maskinen i stedet for saksen hver gang man er der. Var ikke noe bedreviting eller angrep på folk her altså, langt i fra, men når det gjelder akkurat Gamsten og Marcus Pedersen så må man få lov til å si fra - selv om alle er individuelle :woot: Ta gjerne et blikk på den nye sveisen til John Arne Riise forresten, siden vi er inne på de mest harry fotballspillerne...

Glatt og deilig å ta fingrene gjennom håret? Om du har jævligt stridt hår som ligger på samme måten uansett hva du gjør med det, så er det ikke så lett og lage til noe som helst med en myk og ekkel voks. For mitt hår så må det Renati til, enkelt og greit :)

(Har en mor som frisør, så betaler selvsagt ikke noe for shampoo, voks, etc :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen gang skal jeg reise til en utrolig dyktig frisør, sette meg ned i stolen og si: "Gjør akkurat hva du vil." En eller annen gang... :chicken:

Ikkje gjerra det. Det er kodeord for "gi meg ein gal, gal klipp som kun ein hyperkreativ frisør kunne funnet på". Det vil gi signaler om at du ønsker noko verkeleg freka. Sei heller ting som. ein heilt ny klipp som eg kler, eller noko litt spessielt som passer til min hårtype og ansiktsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkje gjerra det. Det er kodeord for "gi meg ein gal, gal klipp som kun ein hyperkreativ frisør kunne funnet på". Det vil gi signaler om at du ønsker noko verkeleg freka. Sei heller ting som. ein heilt ny klipp som eg kler, eller noko litt spessielt som passer til min hårtype og ansiktsform.

Ville nok ha føyd til sistnevnte ja. Men samtidig, bare å klippe kort er freakish nok for meg. Skulle allikevel overlevd om frisøren mente jeg ville kledd det. ;)

Kanskje jeg skal ta meg en tur til Jan Thomas! :lol: Sikkert billig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...