Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Noen som har en bra og gjerne litt sterk blender å anbefale?

Den beste blenderen på markedet er etter min mening Thermomix ;et sveitsisk vidunder som ikke bare tåler avsindige mengder juling og har skummelt høy effekt, det er også innebygget varme, timer og livstidsgaranti på den.

Prisen er deretter, men du kommer aldri til å trenge en ny blender siden.

Den knuser is, den kan brukes til å dampe grønnsaker, elte brød, lage supper på ett minutt, verdens mest skuddsikre emulsjonssauser ; dette er hva Michelinkjøkken over hele verden bruker.

Dette gjenspeiles riktignok i prisen, men den forrige utgaven er like god i bruk og langt rimeligere. Hadde jeg hatt penger, hadde jeg kjøpt en selv.

Tiwas har også hatt erfaringer med den.

For håndholdte stavmiksere ;Bamix. Også proffutstyr,også sveitsisk men knallkraftig og tåler mye røff og hard bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

post-24342-14441004054542_thumb.jpg

Dette var meg i dusjen for 10 min siden. Jeg begynte å tenke på mennesker som har det vanskelig, og av en eller annen merkelig grunn havnet jeg opp med å tenke på blinde, døve og stumme. Mitt dumme men geniale spørsmål er: Går det an å være alle tre tingene på en gang? I så fall, hvordan kommuniserer de med folk rundt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH=full]164001[/ATTACH]

Dette var meg i dusjen for 10 min siden. Jeg begynte å tenke på mennesker som har det vanskelig, og av en eller annen merkelig grunn havnet jeg opp med å tenke på blinde, døve og stumme. Mitt dumme men geniale spørsmål er: Går det an å være alle tre tingene på en gang? I så fall, hvordan kommuniserer de med folk rundt seg?

Helen Keller

Er du døv blir du ofte stum, da du ikke har mulighet til å forme lydene du lager til ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH=full]164001[/ATTACH]

Dette var meg i dusjen for 10 min siden. Jeg begynte å tenke på mennesker som har det vanskelig, og av en eller annen merkelig grunn havnet jeg opp med å tenke på blinde, døve og stumme. Mitt dumme men geniale spørsmål er: Går det an å være alle tre tingene på en gang? I så fall, hvordan kommuniserer de med folk rundt seg?

Finnes folk som er døvblinde, de kommuniserer gjerne med tegnspråk inn i hendene til den de prater med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste blenderen på markedet er etter min mening Thermomix ;et sveitsisk vidunder som ikke bare tåler avsindige mengder juling og har skummelt høy effekt, det er også innebygget varme, timer og livstidsgaranti på den.

Prisen er deretter, men du kommer aldri til å trenge en ny blender siden.

Den knuser is, den kan brukes til å dampe grønnsaker, elte brød, lage supper på ett minutt, verdens mest skuddsikre emulsjonssauser ; dette er hva Michelinkjøkken over hele verden bruker.

Dette gjenspeiles riktignok i prisen, men den forrige utgaven er like god i bruk og langt rimeligere. Hadde jeg hatt penger, hadde jeg kjøpt en selv.

Tiwas har også hatt erfaringer med den.

For håndholdte stavmiksere ;Bamix. Også proffutstyr,også sveitsisk men knallkraftig og tåler mye røff og hard bruk.

Aurelius du klarte faktisk å få meg til å få lyst på og å google en blender.

Du kan selge sand i Sahara.

Well done sir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan utføre nordic hamstings hvis man aldri har gjort det før? Har vel prøvd meg før, men starter på x-size i morgen og vet det er en suuper øvelse, og vil veldig gjerne mestre den!

Jeg bruker "sittende tåhev maskin", har en balansepute oppå setet, fester hælene under "kneputen", og senker meg sakte ned (3 sek eller mer), tar i mot med hendene (balansepute eller boksematte på gulvet også) og skyver opp. Tungt. Klarer ikke å snu og ta konsentriske uten å dytte ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "sittende tåhev maskin", har en balansepute oppå setet, fester hælene under "kneputen", og senker meg sakte ned (3 sek eller mer), tar i mot med hendene (balansepute eller boksematte på gulvet også) og skyver opp. Tungt. Klarer ikke å snu og ta konsentriske uten å dytte ennå.

SMart! Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til bra steder å løpe ikke langt fra Oslo sentrum (sentrum er sentrum, Majorstuen, Bislett, st hanshaugen, Torshov, tøyen, osv.) ish.? Rundt sognsvann er ikke aktuelt.

Kan godt ta tbane et lite stykke ut.

Bygdøy, Frognerparken og Voldsløkka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et dumt spørsmål jeg ofte har lurt på.

Det er dokumentert og avvist, motbevist og debunked at du kan forme muskler utover ditt genetiske potensial.

F.eks Bygge en høy bicepspeak med preacher curls, zercher curls, scott curls osv slik en trodde før.

Men hvorfor har ofte mannlige turnere lange muskler, ofte voldsomme bicepspeaks ?.

Muskler kan jo ikke formes, så det er jo ingen grunn til at de skal ha alle peaksen jeg drømmer om å ha på bicepsen.

Men de har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et dumt spørsmål jeg ofte har lurt på.

Det er dokumentert og avvist, motbevist og debunked at du kan forme muskler utover ditt genetiske potensial.

F.eks Bygge en høy bicepspeak med preacher curls, zercher curls, scott curls osv slik en trodde før.

Men hvorfor har ofte mannlige turnere lange muskler, ofte voldsomme bicepspeaks ?.

Muskler kan jo ikke formes, så det er jo ingen grunn til at de skal ha alle peaksen jeg drømme om å ha på bicepsen.

Men de har det.

Jeg slenger ut en usubstansiert teori:

Mannlige turnere har god genetikk for muskelrelaterte aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter oppdatering til andorid 5.0.2 på min Sony Xperia z1 compact så har det begynt å hakke i telefonen når jeg snakker. Høres ut som en robot.

Kjenner en annen med samme telefon, hvor eksakt det samme har skjedd. What to do?

Har samme tlf, men ikke skjedd det samme hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...