Gå til innhold

anorakk

Medlemmer
  • Innholdsteller

    245
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Alt skrevet av anorakk

  1. anorakk

    Hvor er alle?

    Usj, ja, det nye forumet er uggent å bruke. Jaja. Er vel liten vits i å henge rundt her da, får se hva den engelskspråklige delen av verden har å tilby meg.
  2. anorakk

    Hvor er alle?

    Nedtur da! Treningsforum.no er jo også helt dødt - et eller annet sted må jo alle ha tatt veien!
  3. anorakk

    Hvor er alle?

    Ja, her var det dødt, sa folk. Hva har skjedd her i de månedene jeg har vært borte? Dette forumet pleide jo å være ganske aktivt, med masse nye posts og greier hver dag. Har alle emigrert? I så fall, hvor?
  4. anorakk

    Corn flakes

    Viktig tema, kjør debatt!
  5. Ta et valg. Enten får du prøve å bli sterkere, eller så får du prøve å gå ned i vekt. Det blir bare surr og rot og uendelige runder rundt grøten når du skal gjøre begge deler på en gang. Får du "out of control" appetitt tyder det på at du ikke spiser nok, og at du antakeligvis ikke holder blodsukkeret jevnt. Mye havregryn løser dette problemet for 90% av folk jeg har møtt. Du er antakeligvis ikke på et sted i treningen din hvor du burde følge et program som det du beskriver. Vet du ikke hvordan noe skal gjøres er det relativt sannsynlig at du burde gjøre noe enklere. Ikke ment som en
  6. Uten at jeg følger bodybuilding noe særlig, så er vel problemet for Greene at han er 173cm. Hadde han vært 180cm hadde han vunnet Olympia flere ganger allerede, det er jeg sikker på. Jeg synes han ser helt vanvittig rå ut - men han er vel for lav og får litt for monstrøse proporsjoner. Then again, Heath er jo bare 175 han også. Gud vet.
  7. anorakk

    Dagens negative

    Den boksen med sjokolade som står foran meg nå. Jeg vet at jeg ikke burde, men dens dager er talte.
  8. Enig - forutsatt at han faktisk ER for feit, og ikke bare tror/føler at han er det. Det er mye mestring og stolthet i styrketrening også, selv om resultatene ikke er like synlige på utsiden som for tynne folk.
  9. Det første er jo å bestemme prioritetene sine. Det kan være at taekwondo ikke gir nok "trening" (hvordan du nå enn definerer dette), men det kan være det gir deg noe annet - livskvalitet, mestringsfølelse, trygghet på egen kropp og evne til å beskytte deg selv i en truende situasjon (for eksempel) og så videre. Dette kan selvfølgelig oppnås ved styrketrening også, men det er bare du selv som kan definere hva som gir deg mest her i livet. Hva med noe ala dette? Dag 1: Styrke + intervalltrening for kardio Dag 2: Taekwondo Dag 3: Styrke + intervaller HVIS du har overskudd og lyst Dag 4
  10. Hva er meget overvektig? Hvor høy er han, og hvor mye veier han? Hvor gammel? Programmene SterkARE nevner vil fungere utmerket, forutsatt at han ikke er så overvektig at han fysisk sett ikke klarer å utføre øvelsene. Men det skal litt til, selv om det kan være dere må jobbe med fleksibiliteten en stund før alle øvelsene blir 100%. Angående å holde følge med barnet så har han god tid på seg, og derfor vil jeg anbefale et smart kosthold med jevn og trutt vektnedgang, fremfor mer ekstreme varianter. Dette forutsetter at han fortsetter med styrketrening. Når du forteller mer om vekt, høyde
  11. Om jeg får ta meg friheten til å komme med noen observasjoner etter å ha lest igjennom loggen din: - Det kan umulig være nødvendig med så mye curls, nedtrekk, ekstra curls, mer curls og generell armtrening når man bedriver boksing. Det vil vel snarere være med på å øke opplevelsen av at armer og skuldre er konstant utslitt og nedbrutt. - Volumet på brysttrening kan også med fordel skrues ned, og intensiteten skrus opp. - Fler baseøvelser. Du driver med bodybuilding, ikke styrketrening - i følge loggen din altså. - Jeg ser du skriver i en kommentar på en økt hvor du kaster bort tiden med
  12. Gamle menn skriver ned ting, vet du, hukommelsen er et kapittel for seg selv
  13. http://www.compactkettlebells.no/produkt/stenger-og-skiver/skiver/fractional-plates/fractional-plates-sett
  14. Jeg stiller meg bak det Tronaldo skriver. Bare gjør mer knebøy, ikke stress med alskens annet rot.
  15. 1) Hvis du er nybegynner har det ingenting for seg å dele opp kroppen på denne måten. Tren hele kroppen 3 ganger i uken, og legg eventuelt inn "litt ekstra" på dagene imellom. 2) 12x4 - jeg antar dette er 4 sett med 12 repetisjoner? Det er litt overdrevent. Begynn med 3x8 eller 3x5 og se hvordan det går. 3) Undersøk nybegynnerprogrammene Starting Strength, Stronglifts, Greyskull - se hvordan de er lagt opp, still eventuelt spørsmål. 4) Baseøvelser - knebøy, markløft, benkpress, skulderpress. Viktige. 5) Flere dager med isolert magetrening - ikke viktig. Det er fettprosent du må konsentrere
  16. anorakk

    Dagens usikre!

    Heftig! Jeg har nylig begynt å spille litt igjen, koser meg med presten min om dagen
  17. anorakk

    Xxxxxx

    Alt du trenger er et rack og en benk, og stang + vekter. Så blir du sterk som en bjørn!
  18. anorakk

    Xxxxxx

    Jeg synes oppsettet ditt virker veldig fornuftig. Hvilket styrkeprogram har du valgt deg? Personlig ville jeg ikke ha brukt Starting Strength - 3 ganger i uka med tunge knebøy blir for mye når man er glad i løping. Det vil mest sannsynlig ødelegge for både styrke og løping, og da blir det ikke noe moro. Et program som Greyskull LP er lettere å modifisere etter ditt behov. Der har du 2 knebøyøkter i uka, og markløft imellom. Hvis du kjenner at det blir for mye med 2 tunge økter bøy også, kan du ta 1 tung og 1 middels isteden. Litt tregere fremgang, men lettere å hente seg inn fra.
  19. Om målet er faktisk styrke, vil 7 minutter trening aldri kunne erstatte 1 time. Det er fordi pausene blir for korte til å kunne holde intensiteten høy nok til å bli sterkere. 12 øvelser på 7 minutter er i beste fall en kondisjonsøkt, i verste fall tilnærmet bortkastet tid.
  20. En av de flaueste tingene jeg har gjort var da jeg var med min aller første kjæreste på slektstreff. Hun var 16, jeg var 18. Dette var i Trøndelag, og jeg var verken vant til å drikke alkohol, eller å drikke alkohol i form av 96% hjemmebrent. Det var slekta, for å si det sånn... De drakk østlendingen helt SYKT full, og alt var bare moro frem til jeg mistet buksene, tisset inne i campingvogna til onkelen hennes, og erklærte skrikende (dette har jeg blitt gjenfortalt av de som var til stede, husker ingenting selv) at det var en jævlig stygg campingvogn han hadde. Å stå opp dagen etterpå,
  21. Ja, igrunn det som Thomaseh sier: baseøvelsene gjøres ofte (men slett ikke alltid, altså) i 5-rep-området, fordi det på en måte er den gyldne middelvei mellom styrke og muskelstørrelse. Nedtrekk trener ikke hele kroppen på samme vis, og som assistanseøvelse gjøres den oftere med høyere reps for å stimulere mer muskelvekst.
×
×
  • Opprett ny...