Gå til innhold

Tirilns

Medlemmer
  • Innholdsteller

    77
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Tirilns

  1. Du er en engel! Tusen takk for link, dette tror jeg faktisk er løsningen :-) Jeg har fryktet at det er proteinpulveret som gjør meg kvalm skjønner du, men det finner jeg jo ut med litt prøving :-) Takktakk!
  2. Joda, det kan jeg gjøre. Men tenkte jeg skulle høre med dere om noen tips før jeg spør om annen mat til frokost Tusen takk for mange tips, mye av dette har jeg faktisk ikke tenkt på Tror nok jeg står over chili og revet ingefær, men jeg skal helt klart prøve de andre forslagene dine.
  3. Hei! Til frokost spiser jeg vanligvis havregrøt av havregryn og 1 proteinshake med sjokoladesmak ("koker" dette i mikroen). Som topping har jeg kanel og sukrin. I starten var dette fantastisk godt, men det tok ikke mange ukene før denne maten gjorde meg kvalm og nå blir jeg rett og slett uvel av å spise det. Jeg har fått en matplan jeg skal følge og der er eneste frokostalternativet havregrøt med proteinshake, så er det noen som har GODE oppskrifter på dette? I tillegg lurer jeg på hvor lang tid det tar før denne maten "synker i mage" slik at jeg er klar for en treningsøkt. Akkurat nå sitter
  4. Tusen takk for oppmuntrende og hjelpsomme svar! Han er ferdig i August/September, men til tross for at han ikke har mange måneder igjen er han fast bestemt på å flytte til meg. Han har nå kontaktet OLK og fått beskjed om at det faktisk er en bedrift som søker ny lærling, så søknad er sendt og vi krysser alt av fingre og tær :-)
  5. Hei! Jeg har et spørsmål angående bytting av læreplass som jeg håper dere kan hjelpe med. Min kjæreste er 2.års lærling innenfor IKT og trives godt i bedriften, men han ønsker nå å flytte til meg som bor på andre enden av landet. Til tross for at han trives på hans nåværende læreplass tenker han at en ny lærebedrift kan gi positive utslag da han muligens kommer borti litt andre oppgaver. Sammen har vi søkt på nettet og lest at det er fullt mulig å bytte lærebedrift, men at han må kontakte opplæringskontoret og ta kontakt med lærebedriftene på egenhånd. Det jeg egentlig lurer på er om noen her
  6. Jeg forstår tankegangen din. Jeg jobber i ambulansen og har som nevnt i første melding vært i kontakt med kolleger i amb. og på legevakten, det blir nok til at jeg ser ann armen til mandag. Jeg valgte å spørre dere i tilfelle noen hadde opplevd lignende tidligere og kunne fortelle om det kun høres ut som en strekk eller noe mer. Jeg vet om altfor mange tilfeller der "små og unødvendige" skader tar opp tiden hos legevakten, derfor ønsker jeg ikke å dra dit med mindre det er noe akutt.
  7. For et par uker siden hadde jeg et uhell på kjøkkenet og måtte sy et par sting på underarmen, disse ble fjernet på onsdag. Senene (?) har vært litt ømme rundt såret, men jeg har klart å trene med litt letter vekter. På julebordet i går skulle jeg skyve en stol inntil bordet og da kjente jeg at det brått stakk rett ved såret. Det kjentes ut som noen "klipte" noe i to og jeg fikk naturligvis vondt. Ikke intense smerter, men et ubehag som varte hele kvelden. Jeg tenkte at jeg bare hadde strukket en sene i og med jeg har vært overbeskyttende med armen de siste to ukene, så jeg fortsatte festingen
  8. Julebordet er overstått og det ble sølvkjolen! Takk for hjelpen, snille dere
  9. Supert! Da kjøper jeg en slik bh i morgen, jeg trenger det uansett til den lyse kjolen og andre plagg jeg har :-) Takk for hjelpen! Tusen takk for hjelpen! Jeg tror jeg har bestemt meg for å bruke den lyse i morgen. Som du selv sier er den mer classy og jeg ønsker å ta meg godt ut uten å være for utfordrende kledd :-)
  10. Ser det er mange delte meninger! Synd jeg er verdens største vinglepetter, haha Jeg har enda ikke klart å bestemme meg.. Jøss! Da tar jeg turen innom Cubus i morgen for å kjøpe en som er laget av silikon. Tror du denne støtter og holder like godt som din? https://cubus.com/no/7062335_F010
  11. Tusen takk for svar! Jeg har en sånn hudfarget bh med "lim" inni og stoff utenpå, men limet er så dårlig at den faller av bare jeg løfter armene Men de som er 100% silikon sitter kanskje bedre?
  12. Mitt dumme spørsmål lyder slik: - Hvilken kjole skal jeg bruke på julebordet med jobben i morgen? Jeg må presisere at det ikke er et høytidelig julebord. Det beskrives som "en skikkelig fest der vi krabber hjem", så lange gallakjoler passer ikke inn, hehe. Egentlig er den svarte min favoritt, men er redd den blir litt for drøy. I tillegg synes jeg ikke det er så fint når bh'en syntes på ryggen, men det er uaktuelt å bruke kjolen uten bh.
  13. Det er helt greit at du og muligens Inger-Lise tolket teksten min feil. Angående utsagnet om "klubber" så er det fordi jeg har lite muskelmasse i bein/rumpe, noe som gjør at det er lite former der nede - derfor kaller jeg beina "klubber". Jeg har i hvert fall sagt min mening og jeg vet selv hva som er rett, så får dere tro hva dere vil. Jeg er ikke ute etter å diskutere noe urelevant, jeg var bare ute etter å få råd til hvordan jeg kunne komme videre med treningen nå som det har stagnert. Nå har jeg fått flere gode tips som jeg skal ta med meg videre, så det er ikke vits i å diskutere dette m
  14. Tusen takk for at du ser poenget med hovedinnlegget og at du forstår. Det eneste jeg ønsket var gode råd til hvordan jeg kan komme videre nå som jeg har stagnert. Jeg blir egentlig litt lei meg av å høre at jeg "fisker" etter komplimenter og at enkelte drar spiseforstyrrelse-kortet så fort jeg er ærlig med matinntaket i forsøksperioden og bilder av hvordan jeg ser ut per dags dato. Selv om jeg har synlige muskler på magen og ikke har høy fettprosent, må det jo være lov til å be om videre hjelp med treningen.. Jeg er selvfølgelig veldig stolt av hva jeg har fått til hittil og jeg hadde aldri tr
  15. Det er greit :-) For å være ærlig er overkropp og løping det morsomste jeg vet, men jeg må jo selvfølgelig prioritere litt annerledes når det er resultater på underkroppen jeg ønsker nå.
  16. Hei :-) Ja, jeg er svært takknemlig for det utfyllende svaret Therese ga lenger opp! Jeg skal helt klart roe ned på løpingen og prioritere mer trening til bein/rumpe fremfor overkropp, samt gå tilbake til mitt normale kosthold :-)
  17. Tusen takk for informasjon om hvor mye jeg trenger av de forskjellige næringsstoffene! Ja, det var et idiotisk råd jeg valgte å prøve til tross for at jeg er klar over at det ikke er bra å ligge i underskudd over en lengre periode. Det er derfor jeg velger å gå tilbake til min normale kost nå som jeg ser at forsøket ikke fungerte. Det er mye mulig beina med større fordi musklaturen ble fylt med væske og glykogen, akkurat det området har jeg ikke mye kunnskap om.
  18. Men i alle dager, Inger-Lise? Ja, jeg vet 1392 kalorier er for lite og som sagt har jeg lagt meg i kaloriunderskudd med vilje for å prøve og bli kvitt siste rest med fett på beina. Jeg er fullstendig klar over at tusenvis av jenter utvikler et forvridd syn på egen kropp samt at de overtrener for mye, men jeg vil overhode ikke anse meg selv som en av dem. Jeg tok et valg og bestemte meg for å prøve og ligge i kaloriunderskudd, men nå som det ikke fungerer søker jeg råd hos dere. For at dere skal kunne hjelpe meg på best mulig måte må jeg være ærlig og skrive den totale summen av hva jeg får i m
  19. Hei TorSer! :-) Jeg har prøvd å loggføre matinntaket i MyFitnessPal noen ganger og da har jeg sett at jeg får nok proteiner, men lite fett og karbohydrater. Dette er delvis med vilje da jeg har lest flere steder at jeg må få i meg lite karbohydrater om jeg ønsker slankere kropp (jeg ønsker jo slankere og mer markerte bein).En dag forrige uke så slik ut: 1392 kcal, 73 g karbohydrater, 18 g fett og 117 g protein. Utenom dette har jeg egentlig ikke peiling på hva jeg bør få i meg av næringstoffer i løpet av en dag. Jeg er ei kvinne på 20 år, 166 cm høy, 53 kg :-) Jeg ønsker selv å trene mer be
  20. Ja, jeg har kjørt meg rimelig fast og jeg er veldig klar for å endre spor, bare jeg finner ut hvordan jeg må endre det. Jeg var ikke klar over at mye kondisjonstrening kunne forbrenne fett fra overkroppen, men lagre det på underkroppen, så der lærte jeg noe nytt! Grunnen til at jeg har trent betrakelig mye mer overkropp og kondisjon enn bein, er rett og slett fordi overkroppen var hovedfokuset tidligere i år. Nå som beina har blitt det nye hovedfokuset, har jeg ikke klart å finne ut hva og hvor mye jeg må trene forskjellige øvelser. Som nevnt i en tidligere melding har jeg opplevd at beina ba
  21. SamGold: Hofter og lår, resten av kroppen er det ikke fullt så mye fett på lenger :-)
  22. Kondisjonstrening trener jeg 3-4 ganger i uka. Rygg, armer, skuldre og mage trener jeg 3-4 ganger i uka. Bein og rumpe trener jeg 2 ganger i uka. Antall økter varierer litt etter hvor mange dager jeg jobber døgn og hvilke dager jeg rekker 2 økter om dagen.
  23. Det kan jeg med glede, Therese! Er ikke i tvil om at det er mye som kan forberedes her :-) Intervaller: 4x4 Intervaller 20/10 Intervaller 30/30 Intervaller Vanlige joggeturer Rygg: Nedtrekk til bryst - 5 rep x 5 sett Stående roing - 8 rep x 4 sett Armer:Biceps curl - 5 rep x 5 settTriceps nedpress - 12 rep x 3 sett Skuldre: Stående skulderhev 12-15 rep x 3 sett Mage: Hoftefleksjon i slynge - 15 rep x 3 sett Sidehev m/hantel - 8 rep x 4 sett Rollout m/hjul - 12 rep x 3 sett Pike rollout på ball - 12 rep x 3 sett Cabel crunch - 12 rep x 3 sett Bein: Beinpress - 12 rep x 3 sett Knebøy - 12
  24. Som jeg skrev til 02-Snapper har jeg opplevd stor treningsglede frem til nå nylig, nettopp fordi målet aldri blir nådd. Jeg spiser usunn mat uten dårlig samvittighet, jeg spiser godteri hver helg, jeg tar meg treningsfri uten dårlig samvittighet, jeg nyter livet til det fulleste og er ikke fanget i "fitness-hysteriet". Jeg er bare ei vanlig jente som ønsker litt slankere og strammere lår, ingenting annet enn det. Fettprosenten har sunket betraktelig på overkroppen, men på underkroppen føler jeg det sitter som støpt. Nei, jeg kan ikke punktslanke, men nå har "slankingen" stoppet helt opp uanset
  25. Tusen takk, 02-Snapper! Jeg er veldig klar over det du skriver og jeg vet det ikke går ann å punktslanke. Jeg lurer bare på hvor lenge jeg må fortsette før fettet begynner å slippe på underkroppen, for det har jo allerede sluppet en del på overkroppen. Jeg unner meg usunn mat og godteri når jeg vil og jeg har opplevd stor treningsglede i lang tid, men jeg er en person som liker å jobbe mot et mål. Når målet aldri blir nådd, går det dessverre utover motivasjonen. Klart jeg setter pris på vennekvelder med usunn mat, fremgangen i styrke- og fart osv, men som sagt MÅ jeg dessverre ha et mål å job
×
×
  • Opprett ny...