Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okei, jeg har en Saab 9-5. Hjelper det noe? :p

Nja, kjenner ikke så godt til nyere Saaber, men tror det går hvis du fyller det nye filteret med diesel før du monterer det. Greia er at det tar laaang tid for motoren å få sugd diesel inn i motoren, så du blir nødt til ha et godt batteri eller startkabler over til en annen bil, for ikke å gå tom for strøm. Eventuelt kan du jukse med startgass for å lure motoren i gang. Det blir det samme som om man kjører en diesel bil tom for drivstoff, litt slit mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kjenner ikke så godt til nyere Saaber, men tror det går hvis du fyller det nye filteret med diesel før du monterer det. Greia er at det tar laaang tid for motoren å få sugd diesel inn i motoren, så du blir nødt til ha et godt batteri eller startkabler over til en annen bil, for ikke å gå tom for strøm. Eventuelt kan du jukse med startgass for å lure motoren i gang. Det blir det samme som om man kjører en diesel bil tom for drivstoff, litt slit mao.

Vil nå ikke si den er ny, er en 2004 modell. Det er vel gammelt i bilverden ;)

Aha, skjønner! Skulle ha noe startgass her faktisk, i tilfelle, hvis ikke er det vel bare å få noen andres bil på stedet :) Får lese meg litt opp på saken, så ikke noe går galt!

Takk for svar :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er sneaky, så. Min personlige favoritt er å rulle soveposen rundt en litersflaske med drikke. Works like a charm.

Kommer an på festivalen da. I Norge er det sikkert ikke lov, men eks i Sverige er det lov på de fleste festivaler. Mye bedre å betale 10 SEK for en 0,5 enn 75 NOK for en 0,5. :)

Kjøpte med meg hvitvin på småkartonger, får de nok med meg inn på en eller annen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stramt at når du puster inn (og klemmer ut magen) så skal det butte i beltet. Du skal mao stramme deg opp mot beltet. Når du strammer magen etter å ha pustet inn vil du kjenne at det klemmer rundt hele beltet. Ikke så stramt at du ikke får puste, men heller ikke såpass løst at du enkelt kan flytte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha med seg drikke inn på campområdet på festival?

Aldri vært på en festival hvor det ikke er lov. Men noen steder kan det være ulike camper, samt aldersgrenser - greit å sjekke ut. På campingen må man jo sørge for seg selv, noe annet med selve festivalområdet. Men glassflasker er fy-fy! (Kjøp bokser eller hell sprit over på plastflasker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noe ta en titt på knebøyen min i loggen. Ser teknikken grei ut?

Før avløft: press ryggen opp i stanga som om du mener det. Den stanga skal ikke røre seg en millimeter når du har fått pressa deg godt inn. Håndledd skal være en forlengelse av underarm, altså strakt, ikke bøyd. Ettersom vekta på stanga blir tyngre blir du straffet for et slikt grep. Øv det inn nå.

Ved avløft: godt med luft, løft av, gjør et rituale ut av "setupen" derfra - et skritt bakover med venstre/høyre, ett skritt bakover med det andre, småjusteringer, klar. Se skrått nedover, ikke se på deg selv i speilet. Nakken skal være en nøytral forlengelse av ryggraden, ikke i vinkel fordi du kikker på deg selv.

MYE LUFT og magen presses ut mot beltet (valsalva) før du bøyer første gang. Jeg skulle likt å se at du ser litt "tightere" ut. Det kan være fordi vekta ikke er så tung at den utfordrer deg, men det synes som om du bare litt henslengt setter deg ned for å ta en kopp kaffe. Jeg vil gjerne se at du strammer opp hver eneste muskel i kroppen din, fordi du vet at på bunnen er det do or die, ikke noe kaffekopp, bare kamp for å komme opp igjen. Ny luft og stålsetting før neste rep.

Ellers ser dette veldig fint ut det, altså, jeg bare småplukker for å gjøre det enda det bittelille hakket bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.osloby.no/sulten/Froya-sjomat-og-Melkerampa-legger-ned-i-Mathallen-8080201.html

Aurelius

Er det egentlig overraskende, gitt greia deres med å ikke egentlig merke noenting av det de har hatt i disken?

Jeg føler meg generelt ganske ålreit på identifisering av nekton, men det hjelper virkelig å vite om man snakker om kilospris på 100 eller 800?

Kjenner iallfall at jeg aldri var veldig gira på å spørre om "unnskyld, hva koster egentlig haien deres?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.osloby.no/sulten/Froya-sjomat-og-Melkerampa-legger-ned-i-Mathallen-8080201.html

Aurelius

Er det egentlig overraskende, gitt greia deres med å ikke egentlig merke noenting av det de har hatt i disken?

Jeg føler meg generelt ganske ålreit på identifisering av nekton, men det hjelper virkelig å vite om man snakker om kilospris på 100 eller 800?

Kjenner iallfall at jeg aldri var veldig gira på å spørre om "unnskyld, hva koster egentlig haien deres?"

Hmm, jeg vet ikke. Har ikke besøkt deres lille hjørne i Mathallen,men å ikke informere om pris kan absolutt virke avskrekkende hos kunder for alt jeg vet. Håper vi fortsatt får tilgang på gode kamskjell her nede i sør alikevel :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...