Jump to content

anorakk

Members
  • Content Count

    245
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

anorakk last won the day on June 26 2016

anorakk had the most liked content!

About anorakk

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. anorakk

    Hvor er alle?

    Usj, ja, det nye forumet er uggent å bruke. Jaja. Er vel liten vits i å henge rundt her da, får se hva den engelskspråklige delen av verden har å tilby meg.
  2. anorakk

    Hvor er alle?

    Nedtur da! Treningsforum.no er jo også helt dødt - et eller annet sted må jo alle ha tatt veien!
  3. anorakk

    Hvor er alle?

    Ja, her var det dødt, sa folk. Hva har skjedd her i de månedene jeg har vært borte? Dette forumet pleide jo å være ganske aktivt, med masse nye posts og greier hver dag. Har alle emigrert? I så fall, hvor?
  4. anorakk

    Corn flakes

    Viktig tema, kjør debatt!
  5. Ta et valg. Enten får du prøve å bli sterkere, eller så får du prøve å gå ned i vekt. Det blir bare surr og rot og uendelige runder rundt grøten når du skal gjøre begge deler på en gang. Får du "out of control" appetitt tyder det på at du ikke spiser nok, og at du antakeligvis ikke holder blodsukkeret jevnt. Mye havregryn løser dette problemet for 90% av folk jeg har møtt. Du er antakeligvis ikke på et sted i treningen din hvor du burde følge et program som det du beskriver. Vet du ikke hvordan noe skal gjøres er det relativt sannsynlig at du burde gjøre noe enklere. Ikke ment som en fornærmelse - det er mye bedre å være nybegynner og kunne gjøre kjempefremgang på et superenkelt program enn det er å være avansert og måtte tenke på alle mulige treningsvariabler døgnet rundt. 1) Ta et valg om hva målet ditt faktisk er 2) Nybegynnerprogram 3) Havregryn
  6. Uten at jeg følger bodybuilding noe særlig, så er vel problemet for Greene at han er 173cm. Hadde han vært 180cm hadde han vunnet Olympia flere ganger allerede, det er jeg sikker på. Jeg synes han ser helt vanvittig rå ut - men han er vel for lav og får litt for monstrøse proporsjoner. Then again, Heath er jo bare 175 han også. Gud vet.
  7. anorakk

    Dagens negative

    Den boksen med sjokolade som står foran meg nå. Jeg vet at jeg ikke burde, men dens dager er talte.
  8. Enig - forutsatt at han faktisk ER for feit, og ikke bare tror/føler at han er det. Det er mye mestring og stolthet i styrketrening også, selv om resultatene ikke er like synlige på utsiden som for tynne folk.
  9. Det første er jo å bestemme prioritetene sine. Det kan være at taekwondo ikke gir nok "trening" (hvordan du nå enn definerer dette), men det kan være det gir deg noe annet - livskvalitet, mestringsfølelse, trygghet på egen kropp og evne til å beskytte deg selv i en truende situasjon (for eksempel) og så videre. Dette kan selvfølgelig oppnås ved styrketrening også, men det er bare du selv som kan definere hva som gir deg mest her i livet. Hva med noe ala dette? Dag 1: Styrke + intervalltrening for kardio Dag 2: Taekwondo Dag 3: Styrke + intervaller HVIS du har overskudd og lyst Dag 4: Taekwondo Droppe yoga, droppe en dedikert kardioøkt, og heller fokusere på 4 kvalitetstreninger i uken. Har du lyst og energi kan du jo ta deg en joggetur eller gå i skogen utenom disse faste treningene, men det er på ingen måte påkrevd for å oppfylle målene om 60kg og fettprosent på 18-20. Det som helt sikkert er påkrevd er kontroll på kjøkkenet - treningen holder lenge.
  10. Hva er meget overvektig? Hvor høy er han, og hvor mye veier han? Hvor gammel? Programmene SterkARE nevner vil fungere utmerket, forutsatt at han ikke er så overvektig at han fysisk sett ikke klarer å utføre øvelsene. Men det skal litt til, selv om det kan være dere må jobbe med fleksibiliteten en stund før alle øvelsene blir 100%. Angående å holde følge med barnet så har han god tid på seg, og derfor vil jeg anbefale et smart kosthold med jevn og trutt vektnedgang, fremfor mer ekstreme varianter. Dette forutsetter at han fortsetter med styrketrening. Når du forteller mer om vekt, høyde og alder kan vi se nærmere på det, om det er interessant.
  11. Om jeg får ta meg friheten til å komme med noen observasjoner etter å ha lest igjennom loggen din: - Det kan umulig være nødvendig med så mye curls, nedtrekk, ekstra curls, mer curls og generell armtrening når man bedriver boksing. Det vil vel snarere være med på å øke opplevelsen av at armer og skuldre er konstant utslitt og nedbrutt. - Volumet på brysttrening kan også med fordel skrues ned, og intensiteten skrus opp. - Fler baseøvelser. Du driver med bodybuilding, ikke styrketrening - i følge loggen din altså. - Jeg ser du skriver i en kommentar på en økt hvor du kaster bort tiden med beinpress og extensions: Kan ikke kjøre knebøy, trenger kyndig hjelp. Hva er problemet? Film deg selv fra siden, last opp, la oss ta en titt på det. Forøvrig er det bare å begynne å trene på det. Masse reps med bare stanga på skuldrene, se på gode instruksjonsvideoer på Youtube. Bruk heller tiden til å øve med bare stanga på ryggen enn beinpress og alt det andre sølet. 5/3/1 funker sikkert, men jeg tror du har det i deg å bli sterkere fortere enn 5/3/1 vil føre til - for å være ærlig synes jeg det er et skikkelig dårlig program for nybegynnere. Jeg tror det er veldig lurt, som okveine nevner, å ikke bruke Starting Strength. Derimot ville jeg ha brukt Greyskull LP, men vurdert å fjerne AMRAP-delen av sistesettene på overkroppsøvelsene, for å holde volumet under kontroll med tanke på boksetreningene. 19 år, 187cm og 85kg høres mildt sagt ideelt ut for styrketrening (ikke bodybuilding altså). Jeg synes ikke du skal gå så mye mer ned i vekt (vanskelig å si til en bokser), men det er vel overhengende fare for at du får dollartegn i øynene når noen sier ordet "sixpack", så det må jo være opp til deg. Angående layout på treningen kunne man jo tenke seg noe ala: Tirsdag: boksing Onsdag: Knebøy, benkpress, chins/nedtrekk Torsdag: boksing Fredag: Markløft, skulderpress, curls Søndag: Knebøy, benkpress, chins/nedtrekk Mage kan du jo legge til på fredag og/eller søndag, basert på hvor mye magekjør det har vært på boksetreningene i løpet av uka. Det er også mulig å vurdere styrketrening 2 dager i uka - jeg er 98.3% overbevist om at du kunne gjort store fremskritt med et sånt opplegg også, om det var fornuftig lagt opp, du spiser ordentlig, og gir jernet når du først løfter.
  12. Gamle menn skriver ned ting, vet du, hukommelsen er et kapittel for seg selv
×
×
  • Create New...