Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du kaller det Brustad-bru så vet man jo ikke om du snakker om en innvandrerbutikk eller den søndagsåpne Bunnprisen :p

Sant nok, men den eneste Bunnpris jeg har forhold til nå er den på Bygdøy Alle, og den er innvandrerbutikk... så jeg har problemer med å differensiere uansett. Like greit å påføre andre det samme problemet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål.

Om to personer aldri har trent før, går på trening.

Person 1: klarer 140 i markløft.

Person 2 : klarer 200 i markløft.

Vil person 2 da i teorien ha lik mulighet som person 1 for å øke 40kg på samme tidsperiode?

Vett at en som har trent seg opp til et tungt løft, vil ha vanskeligere å vanskeligere å øke.

Men hvordan fungerer dette, for en som er naturlig sterk??

Noen artikkler om dette? Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent styrkeløft i cirka 1 år nå, gjennomsnittlig 2 ganger i uken med helkroppsprogram hver gang. Varierer øvelsene mine litt, med unntak av baseløftene. Svømmer og jogger i tillegg, så det er et greit aktivitetsnivå for meg. Når det gjelder styrkeløftene så synes jeg at jeg får uproposjonalt rask fremgang i bena sammenlignet med overkroppen min men.

Jeg tar 'mye' i knebøy relativt til mark og benk, ikke sant? Det er vanlig å kunne ta endel mer i mark enn i bøy, om jeg ikke tar feil?

Knebøy (til litt under parallel): 145 kg

Markløft: 145 kg

Benkpress: 85 kg

Planen min er å trappe ned knebøy til 1 gang i uken, og ikke presse meg like mye i den øvelsen, inntil jeg er kommet mer i 'balanse'. Kom gjerne med bedre forslag. Ønsker ikke å ende opp med uproporsjonalt store tømmerstokkben. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får man i seg nok fiber? Og hvor mye er nok? Har prøvd å google, men finner mange forskjellige svar

25-35g daglig ifølge de første 10 (sitter på tlf så blar ikke videre) treffene jeg fikk på Google med denne kryptiske setningen 'anbefalt daglig mengde fiber'

Ikke si at du har prøvd Google når du ikke har det, please :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si at du har prøvd Google når du ikke har det, please :)

Tuller du med meg nå?

Tror du virkelig at jeg lyver på meg noe så "stort" som at jeg har googlet, uten at egentlig har gjort det? At jeg foretrekker å gå inn på FB, logge inn, finne opp denne tråden, skrive innlegget for så å måtte vente eventuelle timer, fremfor å google det selv på noen sekunder? Jeg merker jeg ble veldig provosert av akkurat den setninga når du anklager meg for å lyve for noe så lite. Ærlig talt altså.

Som jeg sa, så fant jeg forskjellige svar. Gratulerer for at du fant andre svar enn meg. Jeg LYVER ikke på meg noe sånt. Hadde det vært snakk om liv og død, der jeg måtte lyve for å forhindre et dødsfall, så snakker vi. Men når det er om å lyve om fiberinntak.. Jeg gir meg ende over. Om du følte for å få frem et poeng, så greit nok, men da kan du formulere deg på en annen måte. Men når man skal påpeke at noen snakker usant, så skal man være ganske sikker i sin sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden handlet vel strengt talt om å stille spørsmål man ikke får svar på, ikke at man skal få beskjed om å Google det. Det er en grunn til at spørsmål blir stilt, og da hjelper det lite med sånne som deg som bare er ute etter å prøve å heve deg over andre som faktisk lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...